Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد رویداد تهران ۱۴۰۰ و ضرورت شفاف‌سازی پروژه‌ها و هزینه‌های این رویداد به شهرداری تذکر داد .

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به رویداد تهران ۱۴۰۰ که بناست در شهر تهران اجرا شود، اظهار کرد: طبق مصوبه ۲۰ اسفند سال ۹۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» و نیز موضوع ماده ۴ مصوبه برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای برای اجرای این رویداد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه‌ای که با تأخیر و به شکل ناقص به شورا آمد اما به دلیل ابهامات و مشکلاتی که داشت تأیید نشد.

وی ادامه داد: در آذرماه سال ۹۸ بود که آخرین ایرادات به این لایحه وارد و بنا شد تا پس از تکمیل و رفع ابهامات مجدداً به شورا ارائه شود که این امر انجام نشد. حتی در جلسه هم‌اندیشی هم این موضوع مطرح شده و دوباره بر تکمیل لایحه تاکید شد، اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداد.

نظری با بیان اینکه شهرداری تهران با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بنر و پوسترهای مختلفی با عنوان تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر اکران کرده است تصریح کرد: سوالی که برای بسیاری از شهروندان ایجاد شده، این است که اساساً رویداد تهران ۱۴۰۰ چیست و بناست چه مشکلی از مردم پایتخت رفع کند؟ آیا بناست صرفاً در حد همین طرح‌ها بماند؟ آیا شورا نباید چیستی و چگونگی اجرا را تأیید کرده و به تصویب برساند؟

به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، علی‌رغم تاکید شورای شهر مبنی بر ضرورت مشارکت تمام ارکان و معاونت‌های شهرداری تهران و حتی فراتر از آن دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در تهران در این رویداد، امروز شاهد آن هستیم که عمده اقدامات مربوط به رویداد تهران ۱۴۰۰ از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم صرفاً در بیلبوردها، تابلوها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

نظری در تذکری به شهردار تهران گفت: چرا لایحه تهران ۱۴۰۰ را مجدداً به شورا ارائه نکرده است؟ همچنین جزئیات این رویداد و هزینه‌کرد آن به چه صورت است و چرا تاکنون گزارشی شفاف از آن به مردم و نمایندگان آنها در شورا ارائه نشده است؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد که گزارشی از اعتبارات و برنامه‌های اجرایی این رویداد را به شورا ارائه تا مشخص شود که نقش معاونت‌های مختلف شهرداری تهران در این امر مهم چه بوده و با اجرای رویداد تهران ۱۴۰۰ بناست چه مشکلی از پایتخت نشینان حل شود؟ حتی اگر بناست در حوزه فرهنگی با تاکید بر نشاط اجتماعی فعالیت شود، آیا نیاز به تصویب شورای شهر حس نشده است؟

نظری اضافه کرد: برای ماندگاری تهران ۱۴۰۰ لازم بود که پروژه‌هایی ماندگار نیز تعریف شده و به بهره‌برداری برسد، وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردهای شهری ماندگاری بالایی برای سال ۱۴۰۰ تهران به دنبال نخواهد داشت.

کد خبر 481213

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تهران 1400 بودجه فرهنگی تذکر به شهردار حجت نظری شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رویداد تهران ۱۴۰۰ فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران شورا ارائه شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول

  به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول که به عنوان رهبر بازار ارتباطات سیار ایران در نمایشگاه بین المللی Mobilefest 2024 حضور پیدا کرده است، میزبان عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و هیات همراه، در غرفه خود واقع در مرکز کنگره استانبول بود.   نمایشگاه Mobilefest که امروز شنبه 8 اردیبهشت پس از سه روز به کار خود پایان می دهد، در این دوره میزبان رهبران صنعت ICT، مبتکران و متخصصان این عرصه است.   همراه اول با حضور در این رویداد بزرگ ICT منطقه اوراسیا، سعی کرده تا نشان دهد چگونه فناوری های پیشرفته حوزه ارتباطات سیار و پلتفرم های دیجیتال، ارائه دهندگان خدمات و شرکت ها را برای ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان و باز کردن جریان های درآمدی جدید توانمند می سازد.   گفتنی است همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت های حوزه های «کسب و کار سازمانی»، «مرکز تحقیق و توسعه همراه» و «بازوی سرمایه گذاری جسورانه» خود و با شعار «هدف گیری بی نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک