Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رویترز دقایقی پیش گزارش داد، به رغم تلاش های متعدد دولت بایدن برای برقراری ارتباط و مذاکره با کره شمالی، اما پیونگ یانگ تا کنون هیچ پاسخی به آنان نداده است.
 به گزارش خبرگزاری آریا،یک مقام ارشد دولت بایدن به رویترز گفت: تلاش هایی برای برقراری ارتباط با دولت کره شمالی از طریق چندین کانال از اواسط فوریه (بهمن) از جمله در نیویورک انجام شده است اما تا به امروز هیچ پاسخی از پیونگ یانگ دریافت نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام دولت بایدن افزود، به نظر می رسد بیش از یک سال هیچ گفت و گوی فعالی بین ایالات متحده و کره شمالی از جمله در ماه‌های پایانی دولت ترامپ به رغم تلاش های متعدد ایالات متحده در آن زمان برای تعامل وجود نداشته است.
به نوشته رویترز، دولت بایدن تاکنون در توصیف رویکرد خود در قبال کره شمالی محتاط بوده و گفته است که پس از تعامل بی سابقه دونالد ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال بررسی یک سیاست جامع است.
بایدن پش از این در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت که  با رهبر کره شمالی به شرطی که موافقت کند که از ظرفیت هسته ای خود بکاهد، دیدار خواهد داشت.
موضوع خلع سلاح هسته ای کره شمالی مدتی پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در سال 2017 به یکی از مهمترین موضوعات بین المللی تبدیل شد اما با وجود یک دوره بهبود روابط بین کره شمالی و کره جنوبی و سه دیدار بی سابقه حضوری بین ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هیچ پیشرفتی در زمینه خلع سلاح هسته ای کره شمالی حاصل نشد تا این موضوع به عنوان یک اولویت حل نشدنی دولت ترامپ به دولت جدید بایدن منتقل شد.
رویترز می گوید که روابط ترامپ و کیم به هر حال به بهبود روابط دو دولت در زمینه خلع سلاح هسته ای تبدیل نشد، ترامپ به تعهدات خود در قبال کیم عمل نکرد بطوری که کره شمالی در نیمه دوم سال 2020 در واکنش به بد قولی های آمریکا یک سری آزمایش موشکی کوتاه برد را که نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هم بود، انجام داد این کشور همچنین یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط زیردریایی را آزمایش کرد.
ترامپ انتظار داشت دولت کره شمالی تاسیسات هسته ای خود را نابود کند اما کیم حاضر به دست کشیدن از سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی که اساساً از اولویت های این کشور است نبود و حاضر نشد نیروگاه های هسته ای خود را نابود کند.
 
 تلاش مخفیانه آمریکا برای مذاکره با کره شمالی
 یکی از مقامات ارشد آمریکایی از تلاش‌های اخیر دولت بایدن برای برقراری ارتباط با کره شمالی پرده برداشت.
یکی از مقامات ارشد دولت بایدن خبر از ارتباط پنهانی واشنگتن و کره شمالی داده است.
گویا دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن که عزم خود را برای تغییر رویکرد در قبال کره شمالی و تشدید فشار‌ها برای خلع سلاح اتمی، جذب کرده است در پشت پرده بار‌ها تلاش کرده تا با کره شمالی تماس برقرار کند که گفته می‌شود این تلاش‌ها از نیمه ماه فوریه برای برقراری تماس دیپلماتیک با کره شمالی بدون پاسخ مانده و حتی دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل نیز پذیرای دیپلمات‌های آمریکایی نبوده است.
این افشاگری که تلاش‌های مخفیانه و ناکام دولت بایدن برای برقراری ارتباط با کره شمالی را رو کرده است نگرانی‌هایی را درباره اقدامات واشنگتن برای کاهش تنش با پیونگ‌یانگ بخصوص در مورد موضوع برنامه اتمی و موشکی این کشور ایجاد کرده است.
از سوی دیگر رابرت آبرامز، فرمانده نیرو‌های آمریکا در کره (USFK) نیز چندی پیش مدعی شده بودکه کره شمالی همچنان تهدید بزرگی برای آمریکا و کره جنوبی محسوب می شود و با بیان آنکه واشنگتن امسال دو قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک کره شمالی را در کره جنوبی مستقر خواهد کرد، گفته بود؛ نیرو‌های آمریکایی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارند

بایدن باید راه ترامپ را در مذاکره با کره شمالی ادامه دهد
رئیس جمهور کره جنوبی مدعی است که ترامپ در مذاکره با کره شمالی دستاوردهایی داشت که دولت آتی واشنگتن نباید آنها را نادیده بگیرد.
 «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی می گوید «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا باید راه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور را مبنی بر مذاکره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ادامه دهد.
مون که پیشنهاد میانجیگری بین واشنگتن-پیونگ یانگ را مطرح کرده، می گوید در اولین فرصت تلاش خواهد کرد تا کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی بایدن تبدیل و وی را به پیروی از توافق اولیه ای که در نشست سنگاپور میان ترامپ و کیم حاصل شد؛ ترغیب کند.
مون در این باره گفت: تحلیف دولت بایدن نقطه تحولی برای آغاز دوباره مذاکرات آمریکا-کره شمالی و همچنین کره جنوبی-کره شمالی آن هم با پشتوانه دستاوردهای دولت ترامپ خواهد بود. چنانچه به بیانیه نشست سنگاپور استناد و اقدامات ملموسی اتخاذ کنیم، سرعت مذاکره افزایش خواهد یافت.
اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در حالی ایراد شد که دیدارهای دوجانبه ترامپ و کیم به رغم شکستن یخ رابطه، عملاً دستاورد ملموسی نداشت و در نهایت، واشنگتن به عدم جدیت در پیشبرد مذاکره متهم شد

نشنال اینترست: جو بایدن باید به کره شمالی پیشنهاد صلح دهد
کره جنوبی و کره شمالی در جنگ هستند و دومی در جنگ با آمریکا هم هست. این در حالی است که جمهوری خلق چین هم در جنگ با جمهوری کره است.»
 "نشنال اینترست" نوشت: «خیر، خصومت‌ها یک‌شبه اتفاق نیفتاد. هیچ‌کس، کوچک یا بزرگ، دکمه هسته‌ای خود را فشار نداد. ویکی‌پدیا لیست دومین جنگ کره را اضافه نکرده است.
در واقع، جنگ اصلی کره هیچ موقع به پایان نرسید. آتش‌بسی در 27 ژوئیه 1953 لازم‌الاجرا شد که آتش‌گشایی را متوقف کرد. اما وضعیت جنگ به طور رسمی باقی مانده است و طی سال‌ها در حالی که کره شمالی به دنبال بی‌ثبات‌سازی جمهوری کره و شرمنده کردن آمریکا بوده، خشونت شعله‌ور شده است.
روابط در شبه‌جزیره کره حتی زمانی که جنگ سرد به پایان رسید و اتحادیه شوروی منحل شد، هم سرد باقی ماند. در آن زمان برنامه هسته‌ای کره شمالی به یک مسئله تبدیل شد. اینکه آیا پیونگ‌یانگ هرگز تمایلی به تسلیم آنچه در آن زمان فقط تسلیحات هسته‌ای بالقوه بود داشته یا خیر، نامشخص است. با این حال، در سال‌های مداخله، سه کیم حاکم، زرادخانه بزرگی را گردآوری کردند.
احتمال اینکه اکنون جمهوری دموکراتیک خلق کره به طور داوطبانه به خلع سلاح بپردازد، بسیار پایین است. گروهی تصور می‌کنند چند مرتبه بیشتر چرخاندن پیچ تحریم، سرانجام عزم کیم جونگ-اون را در هم می‌شکند. به زعم آن‌ها، ما همواره تنها یک پنالتی تا پیروزی نهایی فاصله داریم. افسوس که تعداد این گروه طی سال‌ها به سرعت در حال کاهش است. با احتمال بسیار بیشتر، پیونگ‌یانگ حتی اگر تمایل خود برای مذاکرات را هم اثبات کند، بر حفظ بازدارندگی حداقلی پافشاری خواهد کرد.
مقامات آمریکا هنوز می‌توانند وانمود به این کنند که انتظار خلع سلاح کامل کره شمالی را دارند. از این گذشته، توافق خلع سلاح، مقدمه‌ای منطقی برای خلع سلاح است. در هر صورت، هیچ‌کدام این‌ها تا زمانی که رابطه بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ بهبود پیدا نکند، محتمل نیست.
در نشست سنگاپور، کیم و دونالد ترامپ با مسیر پیش رو که با روابط دوجانبه و منطقه‌ای بهتر آغاز می‌شود، موافقت کردند. متأسفانه، این تلاش بعد از لغو نشست هانوی، متوقف شد. جو بایدن قبل از انتظار خلع سلاح، باید به دنبال احیای تلاش‌ها برای بهبود روابط باشد. پیشنهاد اعلام صلح و مذاکرات برای پیمان صلح، شروع خوبی خواهد بود.»

افشاگری نشریه هیل درباره پیشنهاد عجیب ترامپ به رهبر کره شمالی
نشریه آمریکایی هیل به نقل از یک مقام پیشین آمریکا از پیشنهاد عجیب دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرده برداشت.
بنابر گزارش نشریه هیل، به گفته یک مقام پیشین آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دیدار با رهبر کره شمالی در سال 2019 در هانوی ویتنام، پیشنهادی بی سابقه به کیم جونگ اون داده و از او خواسته بود که با هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا به کشورش برگردد، ولی کیم این پیشنهاد را رد کرد.
متیو پوتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا دراین باره گفته، ترامپ به کیم پیشنهاد داد تا با هواپیمای اختصاصی وی به کره شمالی برگردد. رئیس جمهور می‌دانست که کیم با یک قطار و طی چند روز از طریق چین وارد هانوی شده است لذا به او گفت: اگر بخواهی می‌توانم تو را در عرض دو ساعت به کشورت برسانم، اما کیم نپذیرفت.
ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که وارد خاک کره شمالی شد وی پس از این دیدار در حضور خبرنگاران از کیم جونگ اون تشکر کرد که او را به خاک کره شمالی دعوت کرده است. پیش از این مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دولت کلینتون نخستین مقام ارشد آمریکایی بود که در دهه 90 میلادی برای گفتگو با مقامات دولت کیم جونگ ایل، رهبر وقت کره شمالی به خاک این کشور وارد شد و به پیونگ یانگ سفر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا دولت بایدن برای برقراری ارتباط مذاکره با کره شمالی دولت بایدن رهبر کره شمالی دونالد ترامپ کیم جونگ اون کره شمالی کره شمالی کره شمالی هسته ای خود ترامپ و کیم رئیس جمهور پیونگ یانگ کره جنوبی خلع سلاح تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن