Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام تبریک ظریف به تعدادی از ایرانیان خارج از کشور، اعلام نظر رسمی شورای نگهبان درباره بودجه ١۴٠٠ به مجلس، رعایت حریم خصوصی در سامانه سجل محکومان، مردم در سال ۹۹ با سختی‌های بسیار زیادی مواجه شدند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پیام تبریک ظریف به تعدادی از ایرانیان خارج از کشور، اعلام نظر رسمی شورای نگهبان درباره بودجه ١۴٠٠ به مجلس،  رعایت حریم خصوصی در سامانه سجل محکومان، مردم در سال ۹۹ با سختی‌های بسیار زیادی مواجه شدند  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۴ اسفند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تبریک ظریف به تعدادی از ایرانیان خارج از کشور

محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و جانشین رییس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با ارسال پیامی به تعدادی از ایرانیان خارج از کشور فرا رسیدن سال نو را به آنها تبریک گفت. پیام تبریک محمد جواد  ظریف برای فرا رسیدن سال نو میلادی برای هموطنانی ارسال شده است که آدرس ایمیل آنها در سامانه میخک وزارت خارجه به عنوان ایرانیان مقیم خارج از کشور  درج شده است.

لازم به توضیح است که محمدجواد ظریف  از اسفند امسال جانشین رییس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور (یعنی رئیس جمهور) شده است.

تا چندی پیش این شورا در  ذیل شورای عالی ایرانیان نهاد ریاست جمهوری  بود که بالاخره بعد از هفت سال به وزارت خارجه برگشت.

 

نظر رسمی شورای نگهبان درباره بودجه ١۴٠٠ به مجلس اعلام شد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود نوشت: نظر رسمی و نهایی شورای نگهبان در خصوص بودجه ۱۴۰۰به مجلس اعلام شد.

 

رعایت حریم خصوصی در سامانه سجل محکومان

عیسی زارع پور در گفتگو با خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما با بیان اینکه حریم خصوصی کامل در سامانه سجل محکومان مالی رعایت شده است و این سامانه بر اساس ماده ۱۱۶ قانون برنامه ششم توسعه راه اندازی شد افزود: در گام نخست سوابق محکومان مالی در اختیار بانک ها، مؤسسات مالی، دستگاه‌های اجرایی و دفاتر ثبت اسناد رسمی قرار می‌گیرد و در گام دوم از فروردین آینده این سوابق در اختیار شرکت‌ها و اشخاص حقوقی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سوابق محکومان مالی در نهایت در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت البته طرف معامله با اجازه خود فرد می‌تواند از سوابق وی مطلع شود و این کار از بروز جرائم مالی جلوگیری می‌کند.

زارع پور افزود: اگر محکومان در مدت ۲۰ روز مفاد اسناد لازم الاجرا را اجرا نکنند نام آنان در سامانه ثبت می‌شود و از بسیاری حقوق اقتصادی مانند گرفتن کارت بازرگانی و تسهیلات بانکی محروم می‌شوند.

وی گفت: اموال محکومان مالی نیز تا سقف بدهی شان به وسیله سامانه‌ای در اختیار واحد‌های اجرای احکام قرار می‌گیرد البته استعلام اموال فقط برای محکومان است و حریم خصوصی در این سامانه نیز کامل رعایت شده است و نمی‌توان به اموال افراد دیگر دسترسی یافت.

 

آینده‌ای درخشان در انتظار آذربایجان سرافراز خواهد بود

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «‏امروز میهمان مردم شریف آذربایجان، علمای این دیار و نمایندگان پرتلاش و خدوم آذربایجان‌شرقی بودم و دیدم که عموم مردم تا چه اندازه به حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای آل هاشم علاقه‌مند هستند و جوانان چقدر با این عالم دوست‌داشتنی و مهربان، راحت و صمیمی معاشرت می‌کنند.


حجت‌الاسلام آل هاشم به خوبی توانسته‌اند مسیر علمایی چون آیت‌الله مدنی را زنده کنند و نشان دهند که بدون زندگی کردن با مردم نه می‌توان مشکلات آنها را فهمید و نه می‌توان راه‌حلی برای آن پیدا کرد. حاج آقای آل هاشم امروز یکی از پرچمداران مسیر احیاء آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی در نسبت مسئولان با مردم هستند و تا امروز این حرکت‌ را به خوبی و با تمام توان پیش برده‌اند.⁣


با نقش‌آفرینی عموم جوانان از جمله جهادی‌ها و باکری‌های جوانی که در شهرها و روستاهای سراسر خطۀ آذربایجان، آرام و بی‌توقع مشغول مجاهدت هستند و با راهبری علمایی چون حجت الاسلام آل هاشم، ان شاء الله آینده‌ای بسیار درخشان و مثال زدنی در انتظار آذربایجان سرافراز خواهد بود.»

 

مردم در سال ۹۹ با سختی‌های بسیار زیادی مواجه شدند/برای برگزاری انتخابات آمادگی داریم

عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه سال ۹۹ سال بسیار خاصی برای کشور و به ویژه برای وزارت کشور بود افزود:​ در سال ۱۳۹۸ مجموعه‌ای از شرایطی اتفاق افتاد و آغاز سال با سیل و ادامه آن با ساخت و ساز‌ها بود و در عین حال فشار‌های تحریمی آمریکا علیه کشورمان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در ادامه با حوادث آبان سال ۱۳۹۸ مواجه شدیم و سپس انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد که نقد‌ها و گفتگو‌ها هم در پی آن افزایش یافت.

وزیر کشور با اشاره به تشدید تهدیدات و تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در سال ۱۳۹۹ گفت: سال انتخابات آمریکا هم بود و ترامپ می‌خواست امتیازی از ایران بگیرد یا اقدامی انجام دهد تا به دنیا نشان دهد که فشارها، تحریم‌ها و تهدید‌های او اثر کرده است.

رحمانی فضلی افزود: آن‌ها در سال ۱۳۹۷ اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران, ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید و آن‌ها می‌خواستند حتماً در سال ۱۳۹۹ در کشورمان، اتفاقی بیفتد.

وی اضافه کرد:​ با توجه به فضایی که در سال ۱۳۹۸ بود، ما هم نگران بودیم. موضوع دیگری هم در اسفند روی داد که نگرانی ما را خیلی بیشتر کرد و آن آمدن ویروس ناخوانده کرونا و بیماری ناشی از آن بود که مجموعه این‌ها به نارضایتی بسیار شدید و فشرده منجر می‌شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مردم در سال ۹۹ با سختی‌های بسیار زیادی مواجه شدند گفت: امسال نگران کنترل و مدیریت امنیت در کشور بودیم و همچنین مقابله با بیماری کرونا هم از دیگر دغدغه‌های وزارت کشور بود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در حوزه سیاسی، با توجه به مقاومت و استقامت مردم و فشاری که به افکار عمومی آمریکا وارد شد و به علت اینکه حزب حاکم آمریکا و ترامپ در ایران نتوانست امتیازی گیر بیاورد در تعاملات سیاسی داخلی خود و همچنین در انتخابات شکست خورد.

وزیر کشور گفت: شکست ترامپ برای مردم ما دفع یک شر و خوشحال کننده بود، چون فردی که ضوابط و قوانین و مقررات بین المللی را رعایت نمی‌کند و به تعهدات خود پشت می‌کند، غیر قابل پیش بینی است.

رحمانی فضلی افزود: در ابتدای پیدایش کرونا، همه کشور‌ها از جمله کشور ما با کمبود ماسک، ونتیلاتور، تجهیزات و امکانات مواجه شدند، اما توانستیم این فضا را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ توانستیم، نسبی رشد متناسب در حوزه تولید و اقتصاد نسبت به سال پیش داشته باشیم اضافه کرد: در حوزه‌های تجارت، واردات، صادرات، شاخص‌ها مناسب شد و مردم هم به این سبک زندگی عادت کردند تا اکنون که به جایی رسیدیم که برای سال ۱۴۰۰ آماده می‌شویم که در آن چهار انتخابات داریم.

وزیر کشور تاکید کرد: همه این‌ها را مدیون الطاف الهی و هدایت‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات، پیگیری ها، برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد رئیس جمهور و دولت محترم می‌دانیم، اما در ورای همه اینها، مردم هستند که همه مشکلات را تحمل، مقاومت و استقامت می‌کنند و به همه ما روحیه می‌دهند.

رحمانی فضلی افزود: امیدواریم لایق این مردم باشیم و بتوانیم نیاز‌های آن‌ها را برآورده کنیم و فضای مناسبی را برای زیست و فضای مناسبی را از نظر امنیتی و سیاسی ایجاد کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک شنبه اسامی شهر‌های قرمز و نارنجی اعلام می‌شود، گفت: بر اساس مصوبه ستاد، به جزء شهر‌های قرمز و نارنجی، مسافرت به بقیه شهرها، البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبتاً شدید، آزاد است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار نظر رسمی شورای نگهبان درباره بودجه ١۴٠٠ به مجلس تعدادی از ایرانیان خارج از کشور محکومان مالی رحمانی فضلی پیام تبریک وزیر کشور آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت _ با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است مخالفت کردند.

در حال تکمیل است…

کد خبر 749017

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟