Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:در واکسن نوع دوم، تزریق فقط یک بار خواهد بود که با سه ماه فاصله وارد چرخه کار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا بیان کرد: قراردادی برای تولید واکسن کووید١٩ داریم که حاصل آن دو واکسن مجزاست، واکسنی که در هفته دوم یا سوم فروردین وارد کارآزمایی بالینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در این آیتم‌های بالینی بیش از ٢٠ هزار نفر وارد مطالعه می‌شوند و سعی داریم تا اواخر اردیبهشت کار واکسن را تمام کنیم و همزمان کار انستیتو پاستور شروع می‌شود.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران همراه با این واکسن، واکسنی دیگری را هم در دستور کار داریم و کاربرد آن برای افرادی است که مبتلا به بیماری شده اند و واکسینه شدن آن‌ها برای تقویت سیستم ایمنی است.

بیگلری اضافه کرد: در واکسن نوع دوم، تزریق فقط یک بار خواهد بود که با سه ماه فاصله وارد چرخه کار می‌شود و در کارآزمایی‌های بالینی عملکرد آن معلوم خواهد شد.

او درباره اینکه آیا این واکسن‌ها با موتاسیون ویروس‌ها کارایی لازم را همچنان خواهند داشت یا خیر، اظهار کرد: این واکسن‌ها باید از حیث موتاسیون تست شوند و حتی ممکن است نیاز به بازطراحی داشته باشیم.

بیگلری از تولید واکسنی خبر داد که کاملا تولید انستیتو پاستور است و گفت: آزمون حیوانی آن تمام شده است وبه راحتی قابل بازطراحی است تا به هر موتاسیونی پاسخ دهد و تمام روند کار کاملا بومی است.

شست و شوی مرتب دست‌ها همچنان جدی گرفته شود

در ادامه مسعود مردانی عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه طبق یافته‌های CDC نقش انتقال ویروس از سطوح خیلی کمرنگ است، اظهار کرد:، اما هنوز توصیه می‌کنیم که اولویت اول و مورد توجه در اصول پیشگیری از کرونا شست و شوی مرتب دست‌هاست.

او به موضوع تاثیر سفر‌های نوروزی و افزایش سویه‌های ویروس ادامه داد: در شرایط کنونی در خوزستان امکان جهش ویروسی وجود دارد و باید نگاه جدی به آن داشت.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا فوت بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی صحت دارد یا خیر، گفت: سرعت انتقال ٧٠ درصد افزایش پیدا کرده است، اما این سرعت در مرگ و میر هنوز قطعی نشده است.

او تصریح کرد: در اقصی نقاط کشور آلوده به ویروس انگلیسی است بنابراین مسافرت‌های نوروزی به ویژه در شهر‌های قرمز باید منع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا کارآزمایی بالینی اردیبهشت انستیتو پاستور تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آنها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جستجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

کد خبر 6090456

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان