Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:07:04 GMT

پیام البرز؛ مجموعه ای که با تدبیر حیات دوباره یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۲۱۳۳

پیام البرز؛ مجموعه ای که با تدبیر حیات دوباره یافت

در گذر از تمام مشکلات که بخش زیادی از آنها به دلیل سنگ اندازی کوردلانی بود که هر گاه در گوشه ای از این کشور پهناور نشانی از استقلال و توسعه یافتگی می دیدند تلاش می کردند تا با وارد ساختن ضربه ای راه  را بر ما بسته و به دنیا ثابت کنند که بدون یاری آنها ایران و ایرانی نخواهند توانست، اما این بار به همت و توان متخصصان کشورمان و با تکیه بر توان داخلی به همت دولت تدبیر و امید به خوبی شاهد بودیم که شعار ما می توانیم امروز بیش از هر زمان دیگری به منصه ظهور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بیان بخشی از موفقیت هایی که در گوشه ای از این سرزمین به خصوص طی سال های اخیر شاهد آن بودیم به سراغ یکی از مهم ترین مناطق ویژه اقتصادی کشورمان می رویم، منطقه ای ویژه ای که روزی نیست که یک خبر خوشایند و امیدوار کننده آن هم در شرایطی که کشورمان درگیر شدیدترین تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی است از آن به گوش نرسد.

از توسعه اشتغال گرفته تا خودکفایی در تولید و رسیدن به شعار ما می توانیم باوری است که امروز به همت حمایت های دولت در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی شاهد آن هستیم، فعالیت هایی که ثمره آن نه تنها کام البرزی ها بلکه مردمان دیگر استان های کشور را شیرین خواهد کرد.

در ابتدای گزارش شاید خالی از لطف نباشد تا به گوشه ای از تاریخچه این منطقه از آغاز تا کنون بپردازیم، منطقه ای که مسیر هموار آینده ای روشن را به خوبی در حال پیمودن است.

پیام نگینی در استان البرز

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن،  در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود.

استقرار ۷۰ شرکت تولیدی فعال از مزیت های  منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز است.

مستقر بودن کارخانه ها و خدمات خاص از جمله تولید کیسه های خون، مرکز پت اسکن، فارم های تولید رمز در منطقه از جمله مزایایی است که پیام را منحصر به فرد کرده است.

وجود چنین ظرفیت هایی موجب شده تا به خصوص طی سال های اخیر شاهد جهشی بی نظیر در این منطقه در مواردی از جمله اشتغال زایی، خودکفایی، رشد و توسعه تولید و صنعت باشیم.

در واقع روند فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی در طی این سال ها به گونه ای بوده که امروز این منطقه را تبدیل به یکی از مهم ترین قطب های صنعتی و تولیدی کشور کرده، البته این نکته را نیز باید مد در نظر گرفت که تبدیل پیام به یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی کشور آن هم با حمایت های دولت تنها یک شعار نیست و با پرداختن به گوشه ای از اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در نهایت به این واقعیت خواهیم رسید که چه تحولات عظیمی در این منطقه صورت گرفته است.

بزرگ ترین گام های توسعه ای به همت تدبیر در پیام

شاید یکی از بزرگ ترین خدماتی که البته با حمایت دولت در پیام به بار نشست و موجب شده تا این منطقه به عنوان دروازه توسعه و اقتصاد البرز و منطقه این روزها بیش از هر زمان دیگری قابلیت های خود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند، برداشتن بزرگ ترین گام های توسعه ای با راه اندازی ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی بود، واحدهایی که پیام را تبدیل به نقطه عطفی در رشد اشتغال و توسعه البرز کرد.

پنجشنبه بیستم شهریور ماه سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده توسط رییس جمهوری ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال زایی ۷۲۲ نفر و سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال در این منطقه افتتاح شد.

از شاخص ترین واحدهایی که توسط رییس جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  به بهره برداری رسید، شرکت صنایع ماشین های اداری( مادیران) تولید کننده لوازم خانگی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۷۰ نفردر فاز نخست و توسعه آن تا ۸۰۰ نفر تا پایان سال بود.

ایجاد مرکز داده و آزمایشگاه تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال، تولید تجهیزات اندازه گیری الکترونیکی، مونتاژ دوربین های مداربسته و سیستم های هوشمند اماکن و خودرو و مو نتاژ توربو شارژهای موتورهای بنزینی و دیزلی از دیگر پروژه هایی که پنجشنبه بیستم شهریور به بهره برداری رسید.

همچنین تولید لوازم یک بار مصرف پلاستیکی و مواد ضدعفونی و بهداشتی و آرایشی و مونتاژ دستگاه های تهویه و هواساز توسط رییس جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افتتاح شد.

از مهم ترین عواملی که موجب می شود تا افتتاح این طرح ها را به عنوان بزرگ ترین گام های توسعه ای در این منطقه بنامیم این است که بخش زیادی از تولیدات این واحدها به جرات می توان گفت که منحصر به فرد و علاوه بر تامین نیاز کشور، قابلیت صادرات نیز دارند، آن هم در شرایطی که روزی نیست که یک تحریم به خصوص در بخش اقتصادی از سوی دشمنان برایمان وضع نشود، اما با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت و عزم راسخ صورت گرفته در پیام امروز با بهره برداری از چنین طرح هایی شاهد این واقعیت بودیم و هستیم که از سد تحریم ها تنها با تکیه بر توان داخلی به خوبی در حا ل عبور هستیم.

مسافری شدن فرودگاه بین المللی پیام رویایی که به واقعیت تبدیل شد

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم ترین اقداماتی که در دولت تدبیر و امید و به همت مسوولان استانی و منطقه در پیام صورت گرفت، فعال شدن بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام بود.

طرح هایی که سال ها بر روی کاغذ مانده بود و آن را تنها در حد حرف می دانستند، برخی نیز بیان می کردند که راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه توجیه اقتصادی نداشته و به نظر می رسد باید آن را فراموش کرد اما مسوولان استانی عزم خود را جزم تا این رویا را به واقعیت تبدیل کنند و با برداشتن موانع و استانداردسازی و البته با تصویب طرح مسافری شدن فرودگاه پیام که به همت دولت تدبیر و امید صورت گرفت و  همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در شهریور سال ۹۸ بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام با پروازهایی به مقصد مشهد مقدس از سر گرفته شده و بزرگ ترین مطالبه مردم استان البرز به واقعیت پیوست.

اگر چه به دلیل شیوع ویروس کرونا پروازهای این فرودگاه برای مدتی دچار وقفه شد اما هم اکنون بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام به مقصد اهواز و بالعکس به صورت مرتب و هفتگی در حال انجام و افزودن مسیرهای پروازی جدید نیز با توجه به ظرفیت های این فرودگاه در دستور کار جدی مسوولان فرودگاه قرار گرفته است.

در کنار بخش مسافری، پروازهای کارگو(باری خارجی) و آموزشی نیز امروز در فرودگاه بین المللی پیام در حال انجام است و بخش زیادی از نیاز کشور در صادرات و واردات کالاها و تربیت نیروی انسانی در بخش فرودگاهی توسط ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تامین می شود.

خودکفایی گام دیگر منطقه ویژه اقتصادی پیام به همت تدبیری ها

از بخش مسافری شدن که نه تنها کام البرزی ها بلکه بسیاری از استان های همجوار از جمله قزوین و زنجان که آنها نیز می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند را شیرین کرد بگذریم، خودکفایی در تولید محصولات به خصوص کالاهایی که دشمنان هر بار تلاش کرده و می کنند تا با تحریم آنها ایران اسلامی را تحت فشار بگذارند، یکی دیگر از موفقیت هایی است که امروز به همت حمایت دولت و در سایه عزم مسوولان در منطقه ویژه اقتصادی پیام به دست آمده و موجب شده تا ایران در زمینه تولید برخی از محصولات به درجه ای از خودکفایی برسد که نه تنها نیاز کشور بلکه نیاز کشورهای منطقه و حتی دنیا را نیز تامین کند.

یکی از مهم ترین کالاهایی که با حمایت های صورت گرفته و به همت بخش خصوصی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام، ایران در آن به خودکفایی رسید تولید دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در سال جهش تولید بود.

با سه سال تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی شدند، دستگاه هایی که با هدف بی نیاز کردن کشور از واردات این محصول تولید و علاوه بر تامین نیاز کشور از خروج سالیانه میلیون یورو ارز نیز از کشور جلوگیری می کند.

همچنین تولید مدل جدیدی از دستگاه ام.آر.آی و سی تی اسکن از سوی این واحد تولیدی با هدف بی نیاز سازی کشور از واردات این محصول نیز در حال انجام است که طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه می رسد.

البته این نکته مهم را نیز باید گفت که واحدهای تولیدی و صنعتی دیگری نیز در این منطقه با حمایت های صورت گرفته موفق شدند که کشور را در تولید برخی از کالاها از جمله باطری لپ تاپ و یا تولید کیسه های خونگیری بی نیاز کند که با هدف به دراز نکشیدن گزارش به بیان آن در همین ۲ خط اکتفا می کنیم.

مصوبه ای که پس از ۱۹ سال مسیر توسعه البرز را گشود

از دیگر اقداماتی که به همت دولت تدبیر در سال جهش تولید شاهد تصویب آن در پیام بودیم، تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز در شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی پس از ۱۹ سال بود، مصوبه ای که آغازگر راهی پر امید برای توسعه ایران اسلامی شد.

دوشنبه بیست و نهم دی ماه ۹۹ طی جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، طرح جامع و برنامه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی و فرود گاه بین المللی پیام به تصویب رسید.

طرحی که با تصویب آن پس از سال ها به همت دولت تدبیر و امید می توان چشم انداز روشنی را با گسترش زیر ساخت ها در این منطقه متصور شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در مصاحبه ای که پیش از این با خبرگزاری ایرنا داشت ضمن مثبت ارزیابی کردن این مصوبه به تشریح مزایای آن پرداخته و بیان کرده بود که منطقه در چهار فاز طراحی که مساحت فاز اول ۴۰ هکتار، دوم ۵۶ ، سوم ۱۶و چهارم ۱۶۵ هکتار است، که هم اکنون در حال توسعه زیر ساخت ها در فاز چهار و با اولویت صنایع آی.سی.تی و آی .تی هستیم.

نادر ثناگو مطلق افزود: با توجه به توسعه روز افزون زیر ساخت ها در این منطقه و با هدف مدیریت کالبدی و منسجم در آن، شرکت خدمات هوایی پیام به عنوان متولی منطقه ، تصمیم به تهیه طرح جامع و برنامه عملیاتی در محدوده سه هزار و ۶۰۰ هکتاری منطقه و فرودگاه پیام نمود..

وی اضافه کرد: در همین راستا پروژه مورد نظر تحت عنوان طرح جامع و برنامه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی پیام از طریق برگزاری مناقصه در سال ۹۶ از طرف شرکت خدمات هوایی پیام به مهندسین مشاور ابلاغ و به موجب آن مطالعات طراحی و برنامه ریزی آن آغاز گردید.

ثناگو مطلق گفت: هدف اصلی این طرح تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز، قزوین و غرب تهران و همچنین پشتیبانی از فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه مدت اجرای طرح جامع ۲۰ ساله است خاطر نشان کرد: مطالعات طرح جامع و برنامه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه بین المللی پیام در چهار مرحله کلان اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به عملکرد طرح در اسناد فرادست اشاره و گفت: همچنین انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا، توسعه و تجهیز منطقه در غالب کاربری های صنایع تبدیلی، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به عنوان شهرک آی.سی.تی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دانش بنیان از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

ثناگو مطلق ادامه داد: ایجاد دهکده ها و پارک های لجستیکی متکی به فناوری های موج چهارم به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه تجارت، ارتقاء سطح مهارت و فناوری در صنعت، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش بنیان، شکل گیری بنگاه های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیر ساخت های شبکه های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور را از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان عنوان کرد.

وی ادامه داد: به صورت خلاصه دست یابی به جایگاه بزرگ ترین مرکز صادرات و پردازش در کشور، ترانزیت کالاها با فناوری های پیشرفته، شکل گیری مرکز تجارت و بازرگانی مدرن و تبدیل پیام به یکی از قطب های آموزش عالی آی.تی بین المللی را می توان از مهم ترین مزیت های تصویب طرح جامع منطقه به شمار آورد.

 ایجاد بیش از یک هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی در منطقه پیام البرز

بخش دیگری از فعالیت های صورت گرفته در این منطقه که با بهره مندی از حمایت های دولت امروز شاهد توسعه هر چه بیشتر آن در پیام هستیم، رونق اشتغال و به کار گرفته شدن بخش زیادی از نیروی توانمند جویای کار است، به گونه ای که بیش از یک هزار و ۵۰۰  نفر به صورت مستقیم از سال گذشته تا کنون با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول به فعالیت شدند.

این میزان اشتغال ایجاد شده در حالی است که به گفته ثناگو مطلق طی مصاحبه ای که با خبرنگاران پیش از این داشته  هر اشتغال مستقیم حداقل موجب ایجاد سه شغل غیرمستقیم می شود، بر این اساس می توان گفت که با اقدامات صورت گرفته بیش از چهار هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستیم در منطقه ایجاد شده است.

همچنین روند توسعه زیر ساخت ها موجب شد تا بنا به گفته مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام،  طی این مدت بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه جذب شود.

همچنین  بیش از ۱۰۰ قرارداد سرمایه گذاری از سال گذشته تا کنون در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام منعقد که در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه به بهره برداری و موجب افزایش اشتغال در منطقه می شوند.

سخن پایانی 

مطالبی که در این گزارش عنوان شد تنها بخش کوچکی از اقدامات صورت گرفته به همت دولت در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بود، اما به ذکر خلاصه ای از این اقدامات بسنده کردیم تا بتوانیم بخش هر چند کوچکی از شعار ما می توانیم را به تحریر در بیاوریم.

اگر چه منکر مشکلات کنونی که به خصوص در بخش اقتصادی کشور با آن درگیر است نمی شویم اما در لابه لای تمام این مشکلات و کاستی ها روزنه هایی از امید به بزرگی ایمان و به همت دلسوزانی که تمام هم و غم خود را در راه اعتلای ایران اسلامی گذاشته اند وجود دارد روزنه هایی که شاید با بزرگ نمایی مشکلات از سوی بدخواهان نظام و کشور خیلی به آنها پرداخته نشده اما با کمی واقع بینی و کنار زدن پرده های تاریک سیاه نمایی خواهیم دید که چه موفقیت های بزرگی برای پیشرفت کشورمان صورت گرفته است.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید مقام معظم رهبری جهش تولید سونوگرافی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرودگاه پیام پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید مقام معظم رهبری جهش تولید دولت تدبیر و امید مقام معظم رهبری جهش تولید سونوگرافی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرودگاه پیام اخبار کنکور منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام فرودگاه بین المللی پیام طرح جامع و برنامه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی پیام دولت تدبیر و امید همت دولت تدبیر یکی از مهم ترین طرح جامع منطقه سرمایه گذاری اقتصادی کشور بخش زیادی خدمات هوایی بهره برداری استان البرز زیر ساخت ها بخش مسافری ثناگو مطلق گوشه ای دستگاه ها بزرگ ترین جهش تولید نیاز کشور توسعه ای منطقه ای موجب شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد