Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:44:09 GMT

مطهری: حوادث آبان ۹۸ در حدی بود که رییس جمهور ساقط شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۲۲۳۳

مطهری: حوادث آبان ۹۸ در حدی بود که رییس جمهور ساقط شود

فرارو- علی مطهری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی که اخیرا اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کرده است، در گفت‌و‌گویی با روزنامه خراسان از عملکرد حکومت در برخورد با معترضان آبان سال گذشته انتقاد کرد. 

مطهری در پاسخ به این سوال که اگر "شما رئیس جمهور بودید و تصمیم کلان بر افزایش قیمت بنزین گرفته می‌شد با اعتراضات مردم چه برخوردی می‌کردید؟"، گفت: «دولت باید این کار را چند سال پیش انجام می‌داد و بعد هم حداقل یک ماه با مردم صحبت می‌کردند حتی خود رئیس جمهور باید درباره این موضوع حرف می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی شما به مردم شخصیت می‌دهید عکس العمل‌ها نرم‌تر خواهد شد.» 

او افزود: "این کار انجام نشد و مردم احساس بی احترامی کردند. حتی در دوره آقای احمدی نژاد دیدید که خود او برای گران کردن بنزین چند بار با مردم حرف زد و مردم را آماده کرد، یارانه را ریخت و زیرکی به خرج داد، ولی این جا بی محابا وارد شدند و گفتند بعد‌ها یارانه هم می‌دهیم که کار از کار گذشته بود."

مطهری همچنین از سکوب اعترض‌ها انتقاد کرد و بابیان اینکه "با معترضان خیلی بد برخورد شد"، افزود: «خود مسئولان گفتند ۲۳۰ نفر کشته شدند که این در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست. ضرورتی ندارد ما ظرف دو سه روز یک اعتراضی را بخوابانیم، می‌شد ۲۰ روز طول بکشد، ولی کسی کشته نشود.»

او تاکید کرد: "کار بسیار غلطی دولت کرد و واقعا در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود حداقل می‌خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم، اما اجازه آن را هم ندادند. این اشتباه بزرگ آثار بدی نیز داشت و حتی معتقدم ترور سردار سلیمانی بعد از این بود که آمریکا احساس کرد نظام جمهوری اسلامی پایگاه مردمی خودش را از دست داده و جرئت پیدا کرد تا چنین جنایتی را انجام دهد." 

علی مطهری در بخش دیگری از سخنانش از سیاست خارجی دولت در قبال کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: "اولا سیاست خارجی ما در ۷-۸ سال اخیر درباره کشور‌های همسایه و عربی و اسلامی خوب نبوده و در حدی که باید باشد، نیست. ما باید این‌ها را به دوست خودمان تبدیل کنیم و نباید بترسانیم."

او افزود: «ما در واقع عربستان و امارات را ترساندیم و به نوعی در دامان اسرائیل انداختیم، کار‌های زشتی هم مثل حمله به سفارت عربستان داشتیم. این خیلی نقطه ضعف است که ارتباط خوبی با کشور‌های اسلامی نداریم و خودمان جزیره‌ای درست کردیم و فقط با حزب ا... و حماس کار می‌کنیم.»

مطهری تاکید کرد: «ما باید دنیای اسلام را علیه اسرائیل بسیج کنیم، زیرا آزادی فلسطین با اتحاد اسلامی به دست می‌آید نه این که خودمان به تنهایی این کار را انجام دهیم و تنها فشارش بر عهده مردم ما باشد.»

او از توافق برجام دفاع کرد و اظهار کرد: «رفتن ترامپ و آمدن بایدن واقعا نعمتی بود و به نفع ماست و شخصا معتقدم بایدن مصمم است که به برجام برگردد، اما موانع داخلی در کنگره دارد، فشار از طرف اسرائیل هم وجود دارد و مایل نیستند که برجام زنده شود. در داخل ایران هم عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و علامت‌هایی می‌دهند که این کار انجام نشود. همه این موانع باید از بین برود، اما معتقدم بالاخره ظرف یکی دو ماه آینده به تدریج تحریم‌ها برداشته می‌شود و دو طرف به صورت گام به گام به سمت برجام حرکت می‌کنند.»

علی مطهری چندی پیش نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد او معتقد است که گزینه اصلح است و شورای نگهبان نباید ردصلاحیت کند. او همچنین گفته نامزدی اش ربطی به علی لاریجانی ندارد و کاندیدای پوششی او نیست. علی لاریجانی داماد خانواده مطهری است. 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: علی مطهری آبان 98 انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در حال تکمیل…

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید