Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: امسال مرکز نوآوری و استارت‌آپ شهر هوشمند در بافت تاریخی دانشگاه ارومیه افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه ، امروز اصحاب رسانه از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بازدید کردند.

در یکی از این شرکت‌ها، کنترل هوشمند موتورخانه‌ انجام می‌شد که به اینترنت وصل شده و برای اولین بار در کشور انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در یکی از این شرکت‌ها برای نخستین مرتبه در دنیا دستگاه ضدعفونی کننده تولید شده و هم اکنون در حال مجوزگیری برای صدور به کشورهای خارجی است.

در ادامه، اصحاب رسانه از شرکتی بازدید کردند که برای نخستین مرتبه در کشور و با هزینه اندک اقدام به تولید دستگاه شفاف‌کننده طلق چراغ اتومبیل کرده است.

همچنین دستگاه تصفیه هوا در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و در سال 1400 ماهانه تعداد 300دستگاه وارد بازار خواهد شد و این دستگاه در اتاق‌های پزشکان و بیماران کرونایی و همچنین در سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه، علی‌محمد نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 44 پارک علم و فناوری در سراسر کشور وجود دارد اظهار داشت: در داخل این پارک‌ها پنج هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی نیز یک پارک علم و فناوری وجود دارد و در آن نیز 640 اشتغال مستقیم ایجاد شده و 17 هکتار عرصه را در اختیار دارد.

صفر تا صد "مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران"پایه‌ریزی شهر هوشمند در استان مازندران اجرایی شدمرکز نوآوری شهر هوشمند ارومیه با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گفت: امسال در فاز نخست قطعات تفکیک شده به هشت واحد فناور واگذار شد.

وی افزود: همچنین امسال مرکز نوآوری و استارت‌آپ شهر هوشمند در بافت تاریخی دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

نیکبخت در ادامه نیز اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه اشتغال و در قالب"کارآفرین شو" با صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد تعاملات لازم انجام شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در دهه فجر امسال از منظومه فضایی اروم‌ست که نخستین ماهواره خصوصی کشور بود با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

وی در ادامه بیان کرد: برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی FAB lab راه‌اندازی خواهد شد.

 نیکبخت گفت: در سال گذشته تعداد 25 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود داشته که امسال به 34 شرکت افزایش یافته است.

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی شهر هوشمند مرکز نوآوری دانش بنیان افتتاح شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور