Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد، منابع آگاهی اسرائیلی تأکید کرده اند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات پارلمانی وارد بحران سیاسی و دیپلماتیک با امان شده است.

به گفته این منابع، علت اختلاف آن بوده که نتانیاهو پس از اطلاع از برنامه ریزی حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن، برای دیدار با «یائیر لاپید»، رهبر گروه اپوزیسیون پارلمانی اسرائیل، و خودداری وی از دیدار با نتانیاهو یا هر وزیری از دولتش، بدون هماهنگی امان دستور تغییر تدابیر امنیتی دیدار ولیعهد اردن از بیت المقدس را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این اقدام هماهنگ نشده نتانیاهو خشم اردن را در پی داشت و باعث شد که ولیعهد اردن در میانه راه به امان برگردد و سفرش را لغو کند.

این حادثه یک روز پیش از برنامه سفر نتانیاهو به ابوظبی بود و اردن در واکنش به آن اقدام اجازه عبور هواپیمای نخست وزیر  رژیم صهیونیستی از آسمان اردن را نداد که معنای آن افزایش دو ساعت و نیمه مسیر پرواز بود که باعث شد نتانیاهو سفر خود به امارات را برای چهارمین بار لغو کند.

به گفته این منابع، پس از درخواست دفتر نخست وزیری اسرائیل، اردن در دادن پاسخ مثبت تعلل کرد تا اینکه در نهایت نتانیاهو سفر را لغو کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در پی بحران دیپلماتیک میان اسرائیل و اردن، «بنی گانتس»، وزیر جنگ، در اظهاراتی به‌شدت از «بنیامین نتانیاهو» بابت ایجاد این بحران انتقاد کرد.

او در پیامی در صفحه فیسبوک رسمی خود نوشت که اردن شریکی راهبردی برای اسرائیل است و روابط امنیتی و سیاسی با اردن سنگ‌بنای امنیت اسرائیل است.

گانتس تأکید کرد که اسرائیل متعهد به توافقات امضاشده با امان است و احترام بسیاری برای حکومت اردن و شخص ملک عبدالله قائل است اما «متأسفانه عملکرد نتانیاهو در سال‌های اخیر آسیب‌های شدیدی به روابط ما اردن زده و باعث شده که اسرائیل یکی از بنیان های امنیت و سیاست و اقتصاد خود را از دست بدهد».

او افزود که برای تقویت روابط با اردن در همه سطوح و با دیگر کشورهای منطقه با جدیت تلاش خواهد کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شده که به علت خودداری اردن از صدور مجوز برای پرواز هواپیمای نتانیاهو، سفر نخست‌وزیر اسرائیل به امارات متحده عربی لغو شد.

پس از گمانه‌زنی‌های متعدد درباره علت لغو سفر، نتانیاهو رسما اعلام کرد که علت لغو سفر اشکالاتی در هماهنگی‌های لازم برای انجام سفر از آسمان اردن بوده است.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیران چک و مجارستان، تأکید کرد که اختلافات با اردن باعث لغو سفر شده است و افزود که این اختلافات به سفر روز گذشته ولیعهد اردن به بیت المقدس مربوط می شده است.

نتانیاهو افزود که در طی چند ساعت «سوء تفاهم» با اردن برطرف شده و وی با ولیعهد ابوظبی تماس گرفته و در «آینده بسیار نزدیک» سفر به ابوظبی را انجام خواهد داد.

310 310

کد خبر 1495580

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اردن رژیم صهیونیستی اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • اردن: نتانیاهو توافق آتش بس را به خطر می اندازد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل