Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:23:51 GMT

گزیده شعرهای شمس لنگرودی برای نوجوانان به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۲۶۱۴

گزیده شعرهای شمس لنگرودی برای نوجوانان به چاپ رسید

گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «گزیده شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب دربردارنده ۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی هم‌چون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبانِ جهنم» و «لب ‌خوانی‌های قزل‌آلای من» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.


بر اساس این گزارش در بخشی از مقدمه‌ی کتاب «گزیده شعر محمد شمس لنگرودی» آمده است: «مگر نه این‌که از گذشته تابه‌حال نوجوان ایرانی در کتاب‌های درسی خود نیز نمونه‌هایی از آثار شاعران متقدم و معاصر را می‌خوانده است؟ افزون بر این وقتی نوجوان امروز، به‌طور وسیع با فناوری‌های  نو ظهور به‌ویژه در عرصه‌ی رسانه مرتبط است، قطعاً نمی‌تواند و نباید از جهت دانش و بینش فرهنگی و ادبی دستِ خالی بماند و طبیعی است که به فراخ‌تر کردن میدان مطالعاتی‌اش همت بگمارد».
در بخشی از قطعه  شعر «خوش آمده‌ای» می‌خوانیم: خوش‌آمده‌ای/ ای بهار!/ اما شکوفه‌ و رودخانه‌هایت را پنهان کن/ درختت را پنهان کن/ کارخانه‌ها سر راهت در کمین‌اند/ و از درخت تو/ کشتی جنگی می‌سازند/ رودخانه‌هایت را/ بازوبندِ جلگه‌های زخم‌شده در بمباران‌ها می‌کنند/ سکه‌هایت را جمع کن/ شکوفه‌هایت/ برای ژنده‌پاره‌ی زندگی کافی نیست.


یادآوری می‌شود مجموعه‌ی «گزیده شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و... و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.


کتاب گزیده شعر محمد شمس لنگرودی در ۹۶ صفحه با قطع پالتویی برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.


علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۳هزار تومان از مراکز عرضه محصولات کانون در سراسر کشور و فروشگاه اینترتی کانون به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: گزیده شعر ما محمد شمس لنگرودی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شمس لنگرودی گزیده شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز