Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:20:57 GMT

صندوق پژوهش فن‌آور در آذربایجان‌غربی فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۲۷۱۴

صندوق پژوهش فن‌آور در آذربایجان‌غربی فعال می‌شود

 علی‌محمد نیکبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این صندوق به عنوان یک صندوق ریسک پذیر در برخی از استان‌های کشور فعال بود که در آذربایجان‌غربی نیز از سال جدید فعال شده و نقش بسزایی در حمایت از شرکت‌های فن آور ایفا خواهد کرد.

وی افزود: میزان درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان فعال در این استان طی سال جاری به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ شرکت فن آور در آذربایجان‌غربی فعال است، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۴۰ نفر در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌غربی به ۳۴ شرکت رسیده است که شیب رشد مناسبی دارد.

نیکبخت با بیان اینکه با این آمار تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در آذربایجان‌غربی در دوره دولت تدبیر و امید بیش از هفت برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی‌های نوین زیست فناوری است.

پارک‌های علم و فن آوری قوانین مناطق آزاد را دارند

وی با اشاره بخشی از قانون مبنی بر اینکه پارک‌های علم و فن آوری قوانین مناطق آزاد را دارند، گفت: هرآنچه به عنوان قوانین کار و مالیات در مناطق آزاد حاکم است، پارک‌های علم و فن آوری نیز از آن بهره مند هستند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در پاسخ به اینکه آیا قوانین گمرکی مناطق آزاد نیز پارک‌های علم و فن آوری قابلیت اجرایی دارد؟ اظهار داشت: به شرط محصور بودن پارک می‌توان از قوانین گمرکی مناطق آزاد بهره‌مند شد؛ در همین راستا بخشی از جاده قدیم روستایی واقع در پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی مانع محصور ماندن آن شده است که با رایزنی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا در سال آینده با حل این مشکل، این پارک را محصور و انبار اختصاصی گمرک را در این منطقه مستقر کنیم.

به گفته وی، ۶ واحد آزمایشگاه نیز برای فعالیت واحدهای فن‌آور در این ساختمان احداث شده است که نقش بسزایی در کمک به رشد واحدها خواهد داشت.

نیکبخت با اعلام اینکه در راستای تخصصی کردن فعالیت شرکت‌های فناور و مشخص کردن محل معین برای هر حوزه فعالیت مرکز نوآوری امنیت اطلاعات شهر هوشمند نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده، ادامه داد: این ساختمان در زمینی به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث و برای اجرای آن بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است.

این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

همچنین با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند شدن کشور در رفع نیازهای داخلی به ویژه محصولات راهبردی، ‌ تحریم‌ها خودبه‌خود بی‌اثر خواهد شد و کشورهای مختلف چاره‌ای جز تعامل و دادوستد اقتصادی با ایران نخواهند داشت.

البته نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی هم با توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با هدف رفع نیازهای فناورانه این حوزه توسط دانش بنیان‌ها قرار است به زودی در آذربایجان غربی راه اندازی شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید شرکت دانش بنیان ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید شرکت دانش بنیان آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید شرکت دانش بنیان ارومیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران