Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد جهان بین در نشست خبری اولین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی که ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مقدمات تحقق تمدن نوین اسلامی، تحقق دانشگاه تمدن ساز است؛ دانشگاه برای اینکه تمدن ساز شود باید نظریه تولید کند و نیروی انسانی در تراز آن تمدن را پرورش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه هم نظریه تولید شود و هم نیروی انسانی تراز پرورش یابد، به لوازمی نیاز داریم از جمله آزادی. بدون آزادی دستیابی به بلوغ فکری و نوآوری مقدور نخواهد بود. سه گانه آزادی، منطق و اخلاق اگر متزلزل شود در تمدن سازی دچار مشکل خواهیم شد.

دانشگاه محل خطا کردن است / باید اجازه حرف زدن به دانشجو بدهیم

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد بیان کرد: ما به دنبال کارهای نمایشی نیستیم بلکه به دنبال پرورش عقلانیت هستیم و در همین راستا باید فضای نقد در دانشگاه فراهم شود؛ در فضای جنجال نمی‌توان به صورت عمیق با افکار رو به رو شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محل خطا کردن است، تصریح کرد: اگر اجازه خطا کردن به دانشجو داده شود در این صورت می‌توانیم نسل قوی را به جامعه تحویل دهیم، اما اگر اجازه حرف زدن را به او ندهیم، نسلی که تربیت خواهیم کرد نسل ناقصی خواهد بود.

اولین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شود

جهان بین از برگزاری اولین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی خبر داد و در تشریح این رویداد گفت: در حال حاضر این رویداد در مرحله استانی برگزار شده و قرار است از نیمه دوم فروردین ماه وارد مرحله کشوری و ملی شود.

سید کاظم یکانی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد در این نشست اظهار داشت: زمانی که رهبر انقلاب در موضوع عدم توجه به کرسی‌های آزاداندیشی گله مندی خود به تشکل‌ها و مسئولان دانشگاهی را ابراز داشتند، دانشگاه آزاد تلاش کرد یک بازخوانی از کرسی‌های آزاد اندیشی داشته باشد. آن چیزی که به عنوان کرسی‌های آزاد اندیشی پیش از این برگزار می‌شد، بیشتر در قالب جدل‌های خاص و مناظره بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به ایجاد ساختاری جدید در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: این ساختاری که اکنون شکل گرفته، برگرفته از ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این رویداد دارای ارکان مختلفی است از جمله رکن موافق، مخالف، تیم داوری، کارشناس مجری، تیم‌های پشتیبانی کننده از تیم‌های موافق و مخالف. با توجه تاکید رهبری مبنی بر اینکه در کرسی‌ها حرف‌ها منطقی، مستدل و علمی باشد، تلاش شد همین دیدگاه پیاده سازی شود و لذا بحث پشتیبانی از تیم‌ها به صورت علمی و پژوهشی فراهم شد. همچنین برای اینکه شورآفرینی در فضای دانشجویی ایجاد شود، حضار را در داخل ساختار دیدیم و حتی رأی هم برای آن‌ها در نظر گرفتیم و سایرین می‌توانند نظرات خود را ارائه و امتیاز دهند.

دغدغه دانشجو رکن اصلی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی

یکانی با اشاره به موضوعات و گزاره‌های موجود در این کرسی‌ها گفت: خیلی‌ها مناظره برگزار کردند منتها با موضوع دلخواه خودشان، اما ما به دنبال دغدغه دانشجو بودیم و در این زمینه موضوعات، یا توسط دانشجویان پیشنهاد داده شد و یا دانشگاه موضوعی را که قبلاً بر روی آن کار کارشناسی کرده بود، پیشنهاد می‌داد.

وی با اشاره به بحث داوری در این رویدادها، گفت: اولین محوری که برای داوری‌ها مدنظر قرار دادیم، بحث رعایت اصول اخلاقی در برگزاری کرسی‌ها بود. موضوع دیگر در ارائه امتیازات داوران، بحث رعایت فرایندهای علمی و منطقی و مستدل در رویداد، طرح مساله و مساله گشایی، مهارت‌های فن بیان، اشراف تیم‌های موافق و مخالف به موضوع و.. بود.

مهدی اقراریان رئیس دبیرخانه رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی در این نشست گفت: در مرحله استانی هزار و ۴۵۶ تیم ۴ نفره در سطح کشور ثبت نام کردند که در هر یک از این تیم‌ها ۲ نفر به عنوان افراد شرکت کننده و ۲ نفر به عنوان پژوهشگر و پشتیبانی کننده محتوایی در رویداد حضور داشتند. از تعداد هزار و ۴۵۶ تیم، ۳۳۶ تیم براساس سهمیه بندی‌هایی که برای استان‌ها در نظر گرفته شده، در سطح ملی این رویداد حضور خواهند داشت.

محورهای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی / بیشترین استان‌های مشارکت کننده

رئیس دبیرخانه رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی با اشاره به اینکه این رویداد در سطح استانی در ۶ محور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنر و مهماری و سلامت برگزار شد، گفت: بیشترین تیم شرکت کننده متعلق به استان‌های تهران با ۳۶۳ تیم، مازندران با ۱۰۲ تیم، استان گیلان با ۹۲ تیم، استان بوشهر با ۸۳ تیم و استان فارس با ۷۹ تیم بوده است.

وی به ارائه آماری از دانشجویان شرکت کننده در محورهای مختلف این رویداد پرداخت و گفت: در محور سیاسی ۳۱۹ تیم شرکت کرد که ۶۴ تیم به مرحله کشوری راه یافته است. در حوزه اجتماعی که دانشجویان بیشترین مشارکت را داشتند، ۴۶۴ تیم شرکت کردند که ۸۹ تیم به مرحله ملی راه یافته است. در حوزه اقتصادی از ۱۱۹ تیم، ۳۰ تیم در سطح ملی حضور خواهند داشت و ۳۹۳ تیم در حوزه فرهنگی در سطح کشور به رقابت پرداختند که ۷۷ تیم در سطح ملی حضور دارند. در حوزه هنر و معماری ۵۴ تیم شرکت کردند که ۱۹ تیم به سطح ملی راه یافته است و ۱۱۱ تیم در حوزه سلامت داشتیم که ۲۶ تیم انشاالله در سطح ملی حضور دارند.

حضور ۸۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در برگزاری رویداد ملی

اقراریان با بیان این مطلب که بیش از ۸۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی، مدرسین ما و مجموعه علمی دانشگاه آزاد در مساله رویدادها در قالب‌های مختلف درگیر بودند و داوری را برعهده داشتند، گفت: نحوه برگزاری این رویداد به این صورت بود که تیم منتقد شروع می‌کرد و تیم موافق پاسخ می‌داد و زمان‌های ۵ دقیقه‌ای برای گفتگوها در نظر گرفته شده بود. مجموع امتیازات ما بر اساس جدول داوری ۱۰۰ امتیاز بود که یک امتیاز ویژه برای حاضران جلسه در نظر گرفته شده بود و امتیازی هم برای مجری-کارشناسی.

رویداد کرسی‌ها در استان تهران حضوری برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی با اعلام اینکه رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی از نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان را در پیش داریم، از نیمه دوم فروردین ماه برنامه ریزی ها برای حضور تیم‌ها در تهران انجام شده است. رویداد در واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، به صورت حضوری برگزار می‌شود. قرار است ۳۳۶ تیم (۱۳۴۴ دانشجو) از سراسر کشور در واحدهای استان‌های تهران (حداقل در ۶ واحد) حضور یابند و به رقابت بپردازند.

کد خبر 5169289 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد فرزاد جهان بین دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان ارتقای اساتید آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی غلامحسین رحیمی بورسیه ها دوره دکتری آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی برگزاری کرسی ها دانشگاه آزاد اولین رویداد سطح ملی استان ها تیم شرکت تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها