Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عضو فراکسیون ورزش مجلس در خصوص ممانعت AFC از میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: حق ایران میزبانی بازی‌ها در دور برگشت بود. این دومین فضاحت تاریخی فوتبال ایران در عرصه بین المللی بعد از پرونده «ویلموتس» است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رویدادهای ناشی از پرونده ویلموتس بودیم و امروز در حساس‌ترین برهه‌ای که ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و یک اتفاق خوب برای میلیون‌ها جوان ایرانی بود، متأسفانه حق میزبانی ایران نادیده گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: وزیر ورزش و جوانان باید پاسخگوی این فضاحت تاریخی باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: وزیر امور خارجه طی دو هفته اخیر مذاکرات زیادی در راستای احیای برجام داشت اما جالب است افرادی که در عرصه بین الملل این چنین قوی خود را می‌خواهند نشان دهند، از پس یک مذاکره ساده با فیفا و AFC بر نمی آیند و حق ایران در عرصه مذاکرات ورزشی و دیپلماسی ما ضایع می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی دیپلماسی ورزشی، وزارت ورزش و جوانان و حتی کمیته ملی المپیک است، اظهار داشت: کمیته ملی المپیک نهاد بین المللی ورزشی است اما یا این مسئولان از اتفاقاتی که درعرصه بین المللی فوتبال می‌افتد، بی اطلاع بودند و یا اقداماتشان برای دستیابی به یک سری حقوق اولیه کافی نبوده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: حق میزبانی در مسابقات ورزشی براساس پیمان‌های مودت جز حقوق اولیه هر کشور است تا ورزش سیاسی نشود و کشورها بتوانند در بازی جوانمردانه حضور یابند.

قاضی زاده هاشمی گفت: متأسفانه میزبانی به تیم رقیبی داده شده که در شرایط خاص سیاسی با کشور ما به سر می‌برد. بنابراین شرایط و محیط برای مسابقه پایاپای و جوانمردانه پدید نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ظریف و سلطانی فر باید پاسخگوی این فضاحت تاریخی باشند، تصریح کرد: چه بسا اگر در پرونده ویلموتس با مسببان و عاملان آن برخورد قاطعی صورت می‌گرفت و کوتاهی نمی‌شد، ما شاهد دومین فاجعه بین المللی برای میزبانی این سطح از مسابقات نبودیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: در دورانی که کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی بود، هیچ گاه دچار چنین مشکلی نشدیم. در ادوار گذشته جام جهانی نیز، علیرغم تمام تحریم‌ها تیم ما صعود می‌کرد و هیچ گاه حق میزبانی کشور ما لغو نمی‌شد. وقتی بدیهی‌ترین حقوق ورزشی ما داده نمی‌شود و آقایان نمی‌توانند این بدیهی‌ترین حقوق را استیفاء کنند، چگونه می‌توانند موضوعات مهم بین المللی را مدیریت کنند.

قاضی زاده هاشمی: عدم میزبانی ایران هیچ ربطی به FATF و مشکلات مربوط به حقوق گمرکی و بانکی ندارد زیرا کشور ما همیشه در شرایط تحریمی بوده و حق میزبانی ایران حفظ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش جام جهانی فوتبال وزیر ورزش و جوانان میزبانی ایران قاضی زاده هاشمی میزبانی ایران بین المللی حق میزبانی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا