Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه وزارت علوم، محمد سعید سیف روز یکشنبه در سومین نشست مجازی شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه با صنعت که با حضور وزیر علوم، تحقیقات  و فناوری در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت در فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قراردادهای پژوهشی تقاضامحور، ارایه دستاوردهای مهم اجرایی در رفع مشکلات کشور و همکاری با نهادها، صنایع و ایجاد شبکه‌های علمی اثرگذار از جمله معیارها و شاخص‌های دانشمندان برتر در همکاری با بخش جامعه دانشگاهی و صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شناسایی دانشمندان برتر بر اساس معرفی دانشگاه، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت، گفت: اهداف و ماموریت‌های شورای راهبردی و سیاست‌گذاری ارتباط جامعه با صنعت را مواردی از قبیل تصویب برنامه‌های اجرایی همسو با طرح تحول، هم‌افزایی و هماهنگی میان مراجع و مراکز ذی‌ربط جهت ارتقای سطح همکاری و نظارت و پایش عملکرد مراکز و موسسات در اجرای طرح تحول از اهداف و فراهم کردن زمینه اجرای مصوبات، نظارت بر اجرای اقدامات تصویب شده، برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای اقدامات، تهیه و تدوین اطلاعات مورد نیاز شورا جهت انجام ماموریت‌ها و تدوین گزارش‌های جامع از روند اجرای طرح به شورا از وظایف دبیرخانه این شورا شامل می شوند.

مدیرکل دفتر ارتباط جامعه با صنعت وزارت علوم در خصوص امکانات و قابلیت‌های سامانه ساجد، خاطرنشان کرد: ساماندهی فعالیت‌های ارتباط دانشگاه ها با جامعه و صنعت، تجمیع فعالیت های ارتباط دانشگاه ها با جامعه و صنعت در یک سامانه، امکان دریافت گزارش ها، تسهیل در فرایند ارسال گزارش عملکرد دانشگاه ها، امکان برقراری ارتباط با سامانه های دیگر در وزارت عتف، امکان اضافه کردن ماژول های مورد نیاز هر دانشگاه، امکان ورود اطلاعات، طرح ساختار فرایندی برای اجرای فعالیت ها، تعیین نقش کاربران، پایش فعالیت ها و عملکرد های مختلف توسط دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور از امکانات این سامانه است.

سیف در خصوص پایش عملکرد دانشگاه‌ها در طرح تحول تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی پایش طرح تحول که در بهمن ۹۹ صورت گرفت، ۷۳ دانشگاه و پژوهشگاه و مرکز اموزش عالی کشور گزارش خود را ارسال کردند.

وی درمورد گزارش پایش رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۸ مرکز آموزش عالی و در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۵ مرکز آموزش عالی در این طرح مشارک کردند.

مدیرکل دفتر ارتباط جامعه با صنعت وزارت علوم همچنین به اجرای طرح مزیت استانی اشاره کرد و افزود: بررسی اسناد بالا دستی، دسته‌بندی محورهای توسعه مزیت‌های موجود استان، برگزاری جلسات تخصصی استانی، تدوین نقشه راه و اقدامات اصلی در جهت بهبود بهره‌برداری از مزیت استانی، اجرای برنامه‌های مشترک، بهبود کسب و کار، تشکیل شرکت‌های جدید و توسعه اشتغال از اقدامات انجام شده در طرح مزیت استانی به شمار می رود.

سیف در مورد ساماندهی وضعیت امریه‌های ارتباط با صنعت و مکاتبه با ستاد کل جهت استمرار این سهمیه‌ها عنوان کرد: در اختیار قرار دادن پرسنل امریه به دفاتر ارتباط با صنعت به عنوان نیروی انسانی متخصص و ساماندهی و جذب ۲۹۶ پرسنل امریه ارتباط با جامعه و صنعت در دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور همچنین پیگیری این طرح از اقدامات مهم این اداره کل در خصوص امریه‌ها بوده است.

وی در خصوص فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در جامعه و صنعت گفت: در سال جاری درخواست‌های فرصت مطالعاتی از سوی این دفتر به طور منظم به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اعلام و از طریق سایت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، آیین‌نامه و اولویت‌های پژوهشی بارگزاری شده است.

رونمایی از دستاوردهای دانشگاه ها

در بخش دیگری از این نشست، منصور غلامی وزیر علوم از طرح‌های انعقاد توافقنامه توسعه دانش فنی واحدهای پتروشیمی PP و HDPE مابین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مهندسی مشاور نارگان، افتتاح پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز دانشگاه شهید چمران اهواز، طراحی و ساخت ربات کاوشگر زیردریایی هوشمند تا عمق ۴۰۰ متر (rov۸) توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه شناسایی و حل چالش‌های صنعت تحت عنوان ایران ایدکس توسط دانشگاه صنعتی اصفهان رونمایی کرد.

طرح تدوین برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای منتخب آذربایجان شرقی توسط دانشگاه تبریز، شروع طرح ملی بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دریای عمان با هدف توسعه زیرساخت منطقه مکران توسط دانشگاه هرمزگان، شروع طرح بررسی و پایش اثرات زیست محیطی آب‌شیرین‌کن بندرعباس توسط دانشگاه هرمزگان، دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس توسط دانشگاه شیراز و مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه‌های نفتی توسط دانشگاه شیراز از دیگر طرح هایی بود که امروز رونمایی شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدسعید سیف منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی اخبار کنکور ارتباط جامعه با صنعت جامعه و صنعت توسط دانشگاه وزارت علوم دانشگاه ها فعالیت ها طرح تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز