Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:32:47 GMT

آن چه باید درمورد وام ازدواج ۱۴۰۰ بدانید

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۰۴۳

آن چه باید درمورد وام ازدواج ۱۴۰۰ بدانید

هر ساله همزمان با تقدیم لایحه بودجه به مجلس یکی از خبرسازترین بخش‌ها وام ازدواج پیشنهادی دولت برای سال آینده است.

مجلس شورای اسلامی ۱۳ اسفند ماه، ردیف یک تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۰ را تصویب کرد که بر اساس آن مبلغ وام ازدواج سال آینده ۷۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان تعیین گردید. هر ساله همزمان با تقدیم لایحه بودجه به مجلس یکی از خبرسازترین بخش‌ها وام ازدواج پیشنهادی دولت برای سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال ۱۷ آذر ۹۸ که لایحه بودجه تقدیم مجلس شد، مشخص گردید پیشنهاد دولت این است که مبلغ وام ازدواج سال ۹۹ همان ۳۰ میلیون تومان سال قبل باقی بماند. اما بلافاصله نمایندگان مجلس به این مبلغ واکنش نشان دادند و در کمیسیون اقتصادی مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای سال ۹۹ تصویب شد.

اما هنوز سوالات زیادی در خصوص شرایط وام ازدواج ۱۴۰۰ مطرح است که در این مطلب قصد پاسخگویی به برخی از آن‌ها را داریم.

تلفن‌های پاسخگویی به سوالاتی وام ازدواج

۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۹ و ۰۲۱۹۱۰۱۲۱۸۷

وام ازدواج ۱۴۰۰ را چه کسانی می‌توانند دریافت کنند؟

کلیه زوج‌های جوانی که تاریخ عقد آن‌ها از ۱ فروردین ۹۷ به بعد باشد و تا کنون وام ازدواج خود را دریافت نکرده باشند این وام تعلق می‌گیرد.

به چه کسانی وام ۷۰ میلیونی و به چه زوج‌هایی وام ۱۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد؟

طبق مصوبه مجلس برای وام ازدواج ۱۴۰۰ دو مبلغ در نظر گرفته شده است. یک مبلغ ۷۰ میلیونی که همه تعلق می‌گیرد و یک مبلغ ۱۰۰ میلیون تومانی که جهت کاهش سن ازدواج در نظر گرفته شده و به مردهای زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال تعلق می‌گیرد. زوج‌های جوان با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از این مبالغ ۷۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

چنانچه در سال ۹۹ برای وام ازدواج ثبت نام کرده باشم، اما وام خودم را دریافت نکرده باشم می‌توانم وام ۱۰۰ میلیونی بگیرم؟

بله، تا پیش از دریافت وام (حتی در صورت تعیین شعبه)، در هر مرحله‌ای که باشید می‌توانید از دریافت وام انصراف داده و ثبت نام خود را حذف کنید و دوباره ثبت نام کنید. توجه داشته باید که محدودیتی در دفعات حذف و ثبت نام مجدد ندارد.

برای دریافت وام ۱۰۰ تومانی اگر تنها یکی از زوجین شرایط سنی را داشته باشد کافی است؟

وام ازدواج برای هر یک از زوجین جداگانه می‌باشد و تمامی مراحل از ثبت نام تا دریافت وام کاملاً مستقل از همسر می‌باشد. بنا بر این ممکن است یکی از طرفین شرایط سنی را داشته باشد و به او ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شود و دیگری چون شرایط را ندارد ۷۰ میلیون بیشتر دریافت نکند. پس الزامی به اینکه هر دو طرف به یک اندازه وام بگیرند وجود ندارد.

اقساط و سود وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۰ دارای بازپرداخت ۱۰ ساله و با کارمزد ۴ درصد می‌باشد.

برای وام‌های ۷۰ تومانی ماهیانه مبلغ هر قسط حدود ۶۴۰ هزار تومان با کارمزد ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومانی می‌باشد و برای وام‌های ۱۰۰ میلیونی مبلغ هر قسط ۹۱۰ هزار تومان با کارمزدی معادل ۴ میلیون تومان خواهد بود.

چه ضامنی برای وام ازدواج باید به بانک ارائه داد؟

طبق مصوبه جدید مجلس بانک‌ها مجاز هستند تا صرفاً یکی از موارد را به عنوان ضامن وام درخواست کنند. اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی

آیا در سال ۱۳۹۹ امکان ثبت نام برای وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی امکان پذیر است؟

خیر، پس از تصویب در مجلس و شورای نگهبان لایحه به دولت ابلاغ می‌گردد و دولت موظف به اجرای آن از ابتدای سال ۱۴۰۰ خواهد بود. پس از ابلاغ به دولت بانک مرکزی سامانه ثبت نام وام ازدواج خود را بروز می‌کند و مبلغ در آن ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد و از آن لحظه به بعد هر کس ثبت نام کند شامل وام ازدواج ۵۰ میلیونی خواهد شد.

از چه تاریخی می‌توان برای وام ازدواج ۱۴۰۰ ثبت نام کرد؟

در سال ۹۹ از ۱۶ فروردین و سال ۹۸ ثبت نام وام ازدواج از ۱۰ فروردین آغاز شد.

چگونه زودتر وام ازدواج خودم را دریافت کنم؟

از آن جایی که خیلی‌ها وام ۵۰ میلیونی را دریافت نخواهد کرد و منتظر خواهند ماند تا وام ازدواج ۱۴۰۰ ثبت نام کنند. صف بزرگی برای ثبت نام ایجاد خواهد شد، شما می‌توانید همین امروز پیش ثبت نام وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی خود را در سایت کندو انجام دهید. تا ثبت نام شما در اولویت قرار گیرد و به محض باز شدن ثبت نام برای وام ازدواج ۷۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی بلافاصله شما جلو تر از دیگران ثبت نام شوید و در نتیجه چون در ابتدای صف قرار دارید زودتر از بقیه وام خود را دریافت کنید.

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۰

چنانچه سوالی در مورد شرایط وام ازدواج دارید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۹

۰۲۱۹۱۰۱۲۱۸۷

کد خبر 481258

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وام ازدواج اقساط وام ازدواج شرایط وام ازدواج مبلغ وام ازدواج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ثبت نام وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج ۱۴۰۰ برای وام ازدواج تعلق می گیرد ۱۰۰ میلیونی دریافت وام ۷۰ میلیون سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • هر آنچه باید درباره ویژگی My Week در Google Photos بدانید
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید