Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:40:04 GMT

چاه‌های میدان نوروز ایمن‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۰۹۶

چاه‌های میدان نوروز ایمن‌سازی شد

خبرگزاری آریا - عملیات ایمن‌سازی نهایی چاه‌های آتش گرفته و دارای فوران 5، 6، 7 و 8 میدان نوروز ازسوی گروه‌های غواصی تعمیرات زیرآب منطقه خارک با موفقیت انجام شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، چاه‌هایی که در اثر حمله هوایی دشمن در زمان جنگ تحمیلی آتش گرفتند و دارای فوران بوده‌اند در همان سال‌های 61 و 62 توسط گروه غواصان فلات قاره با اجرای طرح ابتکاری از زیر آب مهار شده بود، اما با انجام 99 روز عملیات مستمر و شبانه‌روزی، همکاری با متخصصان دکل حفاری DCI-2 و اجرای حدود 24750 نفر دقیقه عملیات غواصی، آماده برچیدن از بستر دریا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌دلیل انهدام کامل بخش روی سکو در زمان جنگ و فرسایش بخش بزرگی از سازه در زیر آب در 35 سال گذشته، دو حلقه از چهار حلقه چاه موجود در سکوی 5 نوروز کج شده و روی قیچی‌بندهای زیر آب سقوط کرده بود که با تلاش و تدابیر انجام‌شده ازسوی کارشناسان تعمیرات زیر آب و نصب نگهدارنده و مهارکننده‌های مختلف در زیر آب موفق به عمود کردن دو حلقه چاه شدند، البته با توجه به فصل زمستان و طوفان‌های شدید، این عملیات چند بار تکرار شد، همچنین چند نوبت برشکاری کانداکتور 30 اینچ و کیسینگ‌های درون‌چاهی، نصب اتصالات و شیرآلات مورد نظر مهندسان حفاری مستقر روی دکل DCI-2 و تعویض شیرآلات قدیمی سرچاهی در زیر آب به علت کارایی نداشتن و خوردگی داخلی آنها انجام شد.
برای کمک به گروه حفاری برای ایمن‌سازی چاه‌های متروکه 5، 6، 7 و 8 نوروز قدیم نیز بیش از 30 مرتبه هدایت انواع مته و لوله درون‌چاهی برای نمونه‌برداری و تزریق سیمان انجام شده است. به این ترتیب نگرانی درباره فوران مجدد این چاه‌ها پس از سال‌ها با تصمیم بجا و درایت مدیران شرکت برطرف شد.
در همین بازه با تقسیم نیروها و گروه‌های غواصی ضمن انجام کارهای غواصی در ارتباط با جابه‌جایی دکل‌ها، یک مرحله عملیات تعمیر خط 24 اینچ ابوذر نیز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انجام شد زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند

مهرداد آهکی گفت: گروه‌های راهداری از هم اکنون مشغول آماده‌سازی و ارتقاء ایمنی راه‌های استان برای سفر‌های تابستانی و اربعین حسینی هستند که در همین زمینه رفع ۲۱ نقطه حادثه خیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال رفع و اصلاح هستند.

او گفت: امسال نخستین بار یک دستگاه خط کشی جدید خریداری شد که در مجموع دو گروه خط کشی امانی در راه‌های استان فعال می‌شوند تا عملیات خط کشی و احیای خط راه‌های همدان تسریع شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان تگفت: در راستای رفع نقاط پرتصادف هم اکنون سه اکیپ امانی و پیمانی مشغول نصب نیوجرسی در راه های، نهاوند-فیروزان، ملایر- اراک و تویسرکان-خیرآباد هستند و به زودی اجرای عملیات نصب نیوجرسی در محور‌های پرتصادف مشخص شده نیز آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند