Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سردبیر نشریه دانشجویی «تحکیم» اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: متاسفانه با اجرای نادرست سیاست‌های تنظیم خانواده، هرم جمعیتی کشورمان دستخوش تغییرات جدی شده و حرکت به سمت بحران سالمندی به صدا در آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طه نظری‌پور، جانشین سردبیر نشریه دانشجویی «تحکیم» اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به تشریح ویژه‌نامه تازه منتشر شده‌ی این نشریه با موضوع بحران جمعیت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نظری‌پور در رابطه با مسئله جمعیت و تبدیل شدن آن به بحران برای کشور گفت: مقوله جمعیت یکی از مولفه های قدرت ملی به شمار می آید. متاسفانه با بی تدبیری ها و اجرای نادرست سیاست های تنظیم خانواده، هرم جمعیتی کشورمان دستخوش تغییرات جدی گشته است به شکلی که زنگ خطر بسته شدن پنجره جمعیتی و حرکت به سمت بحران سالمندی به صدا در آمده است. در این میان متاسفانه شاهد عدم توجه مسئولین و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر نسبت به حل این معضل هستیم.


وی در ادامه و با تأکید برکارهای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در رابطه با مسئله جمعیت افزود: ما در اتحادیه دفتر تحکیم وحدت یک سلسله فعالیت هایی را حول محور بحران جمعیت از سال گذشته شروع کردیم. بحرانی که به واقع یکی از کلان معضلات کشور به حساب می آید و مقام معظم رهبری نیز در صحبت هایشان مکررا به اهمیت حل این کلان مسئله اشاره داشته اند.


طه نظری‌پور با اشاره به ویژه‌نامه‌ای که به تازگی از سوی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت منتشر شد، گفت: اکنون و در ادامه این سلسله فعالیت ها، قصد داریم از ویژه نامه تخصصی بحران جمعیت رونمایی کنیم. در این ویژه نامه تلاش شده است ابعادی چند از مسئله جمعیت مورد بررسی علمی قرار گیرند از قبیل: سقط جنین، ناباروری، غربالگری، نقش پاندمی ویروس کرونا بر تحولات جمعیتی، بحران سالمندی و نقش تغییر انگاره های ذهنی جامعه در حل بحران کاهش فرزندآوری.امیدواریم فعالیت جدی جنبش دانشجویی جهت مطالبه حل این معضل از دستگاه های مختلف آغاز شود و با آگاهی بخشی به جامعه نسبت به ابعاد مختلف آن، شاهد ایجاد یک جریان اجتماعی قدرتمند برای حل همه ابعاد بحران جمعیت باشیم.

 

وی در پایان اظهار کرد: در پایان از انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر، الزهرا، شریعتی، بین المللی امام خمینی، علامه طباطبایی و علوم پزشکی هرمزگان که در تهیه و تنظیم این اثر ارزشمند همکاری نموده اند، تشکر و قدرانی می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحکیم تازه های نشریات جمعیت بحران جمعیت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت بحران جمعیت ویژه نامه نظری پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه