Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:13:38 GMT

خسارت کرونا در کرمانشاه به 7800 میلیارد تومان رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۵۰۱

خسارت کرونا در کرمانشاه به 7800 میلیارد تومان رسیده است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌کردیم بیماری کرونا حدود 20 هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف استان خسارت وارد کند، اما با مدیریتی خوبی که صورت گرفت این خسارت تاکنون 7800 میلیارد تومان بوده است.

هوشنگ بازوند در نشست امروز(24 اسفند) ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه، سال 1399 را سال سختی برای بشریت خواند و اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و ادامه دار شدن آن در این سال همه افراد روی زمین را دچار یک دلهره شدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این بیماری علاوه بر آسیب های روحی و روانی به مردم، در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... هم زیان های زیادی به کشورهای دنیا و از جمله ایران وارد کرد، گفت: بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان دنیا در همان ماه های ابتدایی شیوع بیماری کرونا اعتقاد داشتند که زیان های شیوع کرونا می تواند تا 15 درصد تولید ناخالص کشورها را از بین ببرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: قطعا وقتی کرونا تولید ناخالص کشورهای قدرتمند اقتصادی همچون آلمان، فرانسه و آمریکا را تا حدود 15 درصد کاهش دهد، در کشور ما که علاوه بر بیماری کرونا، گرفتار تحریم های ظالمانه نیز هستیم، این خسارت باید به حدود 20 تا 30 درصد می رسید.

وی افزود: با این وجود خوشبختانه با سیاست گذاری هایی که در کشور انجام شد، با وفاق ملی که با پرچمداری مقام معظم رهبری به عنوان یک الگو در بحث مقابله با کرونا صورت گرفت و علیرغم همه تحریم های ظالمانه، کرونا تنها حدود یازده درصد از تولید ناخالص ملی کشور را از بین برد که حدودا رقمی معادل 400 هزار میلیارد تومان می شود.

بازوند گفت: در کرمانشاه هم پیش بینی می کردیم  شیوع این بیماری حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کند که باتوجه به مدیریت خوبی که مردم و مدیران و کارآفرینان در استان انجام دادند، طبق آخرین برآوردها این خسارت بیش از 7800 میلیارد تومان نشده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر خسارات وارده شده ناشی از شیوع بیماری کرونا به نسبت دیگر مناطق کشور شرایط بهتری دارد، افزود: این درحالی است که ما سه پیک بیماری کرونا را پیشت سر گذاشتیم و اکنون نیز در  آستانه ورود به پیک چهارم هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سخت‌ترین روزهای کرونا را  در ماه‌های آبان و آذر گذراندیم که در اوج آن درطول یک شبانه روز 24 نفر در استان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، یادآورشد: پیک سوم بیماری کرونا را در شرایطی در کشور پشت سر گذاشتیم که همزمان با تغییر دولت آمریکا شده بود و ترامپ هم در آن زمان تلاش می کرد تا شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها را علیه ما بکار گیرد. با این وجود با راهبری مقام معظم رهبری و دو راهبرد مقاومت و خنثی سازی تحریم که ایشان اعلام کردند، توانستیم از این تحریم ها هم عبور کنیم.

وی افزود: از طرفی بودجه دولت برای سال 1399 حدود 590 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم دولت تنها 9 هزار میلیارد تومان را از طریق فروش نفت توانست تامین کند و مابقی از داخل کشور تامین شد که این همان خنثی کردن تحریم ها، تقویت اقتصاد مقاومتی و تحمل مردم در مقابل فشارهای دشمن است.

بازوند به سختی هایی که مردم ایران طی یکسال اخیر متحمل شده اند نیز اشاره ای کرد و گفت: می دانیم در این مدت سفره مردم کوچکتر شد و شرایط سختی دارند، اما تن به ظلم دشمن نداند و تسلیم سیاست های آنها نشدند که جای قدردانی دارد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به نقش جوانان در گام دوم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: بار گام دوم انقلاب روی دوش جوانانی است که باید انقلاب را به نسل های بعدی تحویل دهند، همانطور که در گام اول هم بر دوش جوانانی بود که اکنون دیگر میانسال شده اند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس همین جوانان بودند که آن را اداره و مدیریت کردند، جوانانی که خودباوری و اعتماد به نفس را در خود نهادینه کردند و اکنون نیز جوانان باید همان خودباوری و اعتماد به نفس را  در خود نهادینه کنند.

بازوند به برخی دغدغه های مهم جوانان از جمله اشتغال و مسکن هم اشاره کرد و گفت: از مدیران عضو ستاد ساماندهی  امور جوانان می خواهیم که به جوانان استان کمک کنند و برای  آنها مشاورانی دلسوز باشند. در کنار آن برای حل مشکلات اشتغال و مسکن جوانان هم تلاش داشته باشند و سخت گیری نکنند.

وی اعلام کرد: متاسفانه سخت گیری های بیجایی در ساختارهای اداری برای اشتغال و مسکن جوانان وجود دارد که ناامید کننده است و باید مدیران عضو ستاد ساماندهی جوانان این مشکلات و موانع را بردارند، چراکه جوانان انتظار دارند این ستاد بتواند شرایط را برای فعالیت آنها به منظور پیشبرد توسعه استان فراهم کند.  

استاندار کرمانشاه جوانان را ثروت بزرگی برای استان دانست و گفت: در کنار منابع طبیعی و خدادادی، جوانانی داریم که ثروت های بزرگی هستند که امیدواریم در سال آینده موانع پیشرفت آنها برداشته شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا استانی اجتماعی هزار میلیارد تومان استاندار کرمانشاه بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۶۶ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6090929 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟