Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:01:05 GMT

فیلم های شبکه پنج در نوروز ۱۴۰۰ معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۷۲۶

فیلم های شبکه پنج در نوروز ۱۴۰۰ معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، از روز اول تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ شبکه پنج سیما هر روز در ۲ نوبت انیمیشن ها و فیلم هایی از سینمای ایران و جهان را به ترتیب ساعت ۱۰ و ۱۳:۳۰ پخش خواهد کرد.

یکشنبه اول فروردین انیمیشن «نورم خرس شمالی» به کارگردانی آنتونی بل محصول ۲۰۲۰ آمریکا ساعت ۱۰ صبح پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان محصول ۱۳۹۸ ایران در ژانر خانوادگی ساعت ۱۳:۳۰ برای  مخاطبان نمایش داده می شود. در این اثر هنرمندانی نظیر امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا و ... ایفای نقش کرده اند.

دوشنبه دوم فروردین انیمیشن «صحرا» به کارگردانی پییر کور محصول ۲۰۱۷ فرانسه ساعت ۱۰ صبح پخش می شود و سینمایی «انتقام» به کارگردانی سوجیو قوش محصول ۲۰۱۹ هند در ژانر جنایی ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج روی آنتن می رود. در این اثر آمیتا باچان، دین زیل اسمیت و ... بازی کرده اند.

سه شنبه سوم فروردین سینمایی«شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق محصول سال ۹۵ در ژانر کودک ساعت ۱۰ صبح پخش می شود. در این فیلم شبنم مقدمی، محمدرضا هدایتی، ناصر هاشمی و ارژنگ امیرفضلی هنرنمایی می کنند. فیلم «مولان» محصول ۲۰۲۰ آمریکا و کانادا به کارگردانی نیکی کارو در ژانر حادثه ای ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می رود.

چهارشنبه چهارم فروردین انیمیشن «پنج دوست و دره دایناسورها» به کارگردانی مایک مرزوک محصول ۲۰۱۸ آلمان ساعت ۱۰ صبح روی آنتن می رود. همچنین سینمایی «ساخت ایتالیا» به کارگردانی لوسینو لیگابو محصول ۲۰۱۸ ایتالیا در ژانر کمدی ساعت ۱۳:۳۰ برای علاقه مندان نمایش داده خواهد شد.

پنجشنبه پنجم فروردین انیمیشن سینمایی «راز میلتون» به کارگردانی برنت بین محصول ۲۰۱۶ کانادا ساعت ۱۰ صبح از شبکه پنج سیما نمایش داده می شود. همچنین سینمایی «او را به دام بینداز» محصول ۲۰۱۹ اسپانیا در ژانر کمدی ساعت ۱۳:۳۰ پخش خواهد شد.

جمعه ششم فروردین سینمایی «سرتو بدزد رفیق» به کارگردانی علی عبدالعلی زاده محصول سال ۱۳۸۴ ساعت ۱۰ صبح پخش می شود. در این اثر سینمایی نصرالله رادش، رابعه اسکویی، رضا عظیمی، ساعد هدایتی و ... به ایفای نقش پرداخته اند. سینمایی «جومانجی» محصول ۲۰۱۹ آمریکا ساعت ۱۳:۳۰ مهمان خانه مخاطبان می شود. در این اثر سینمایی جک بلاک و کیون هرت هنرنمایی می کنند.

شنبه هفتم فروردین و در هفته دوم تعطیلات نوروزی انیمیشن «جرج کنجکاو» محصول سال ۲۰۱۹ آمریکا ساعت ۱۰ صبح و سینمایی «پدر و پسر» به کارگردانی راکش ساشی محصول ۲۰۱۸ هند در ژانر خانوادگی ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می رود.

یکشنبه هشتم فروردین انیمیشن سینمایی «روز پدر» به کارگردانی جمیز اسنایدر محصول ۲۰۱۹ آمریکا ساعت ۱۰ صبح و فیلم سینمایی «کما» به کارگردانی نیکیتا آرگونو محصول ۲۰۱۹ روسیه در ژانر تخیلی، ساعت ۱۳:۳۰ برای مخاطبان نمایش داده می شود. در این اثر سینمایی هنرمندانی چون رینال موخامتو، لوبوف آکسیونوا، آنتون پامپوشنی، میلوس بیکوویچ و کنستانتین لاوروننکو ایفای نقش می کنند.

دوشنبه نهم فروردین انیمیشن سینمایی «نابغه کوچک» به کارگردانی لون دینگ محصول ۲۰۱۸ چین ساعت ۱۰ و فیلم سینمایی «مشت آخر» نیز به کارگردانی مهدی فخیم زاده در ژانر کمدی ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود. در این اثر هنرمندانی همچون مهدی فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد و ... نقش آفرینی کرده اند.

سه شنبه دهم فروردین انیمیشن سینمایی «نسترن های وحشی» به کارگردانی رهبر قنبری محصول ۱۳۹۶ در ژانر اجتماعی ساعت ۱۰ صبح برای علاقه مندان پخش می شود. در این اثر داوود رضایی، نگین غفاری، پدرام پورعباسی وحسام شجاعی به ایفای نقش پرداخته اند. سینمایی «تونل» نیز به کارگردانی پل اویی محصول ۲۰۱۹ نروژ در همین روز ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می رود.

چهار شنبه یازدهم فروردین انیمیشن سینمایی «آُستریکس و عمارت فرمانروایان» به کارگردانی لویس کلاچری محصول ۲۰۱۴ بلژیک و فرانسه ساعت ۱۰ صبح و سینمایی «جدال در زندان» به کارگردانی دیوید لین محصول ۲۰۱۰ هنگ کنگ در ژانر حادثه ای ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود.

پنجشنبه ۱۲ فروردین انیمیشن «دوست ربات من» به کارگردانی استفان شیمک محصول ۲۰۲۰ فرانسه ساعت ۱۰ صبح در ژانر کودک پخش می شود و فیلم سینمایی «تنها در اعماق» در ژانر هیجانی محصول ۲۰۲۰ سوئد ساعت ۱۳:۳۰ برای علاقه مندان به نمایش در خواهد آمد. در این اثر موا گامال، مادلین مارتین و ترینی ویگن نقش آفرینی می کنند. 

جمعه ۱۳ فروردین در نهایت در آخرین روز تعطیلات نوروزی انیمیشن «ماجراجویی اژدهایی» به کارگردانی الکس سباستین در ژانر تخیلی محصول ۲۰۱۹ آمریکا ساعت ۱۰ صبح تماشایی می شود. همچنین سینمایی «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری محصول ۱۳۹۵ در ژانر خانوادگی ساعت ۱۳:۳۰ برای علاقه مندان پخش می شود. در این اثر سینمایی هنرمندانی چون محسن کیایی، رویا افشار، آناهیتا افشار، سوگل قلاتیان و بابک بهشاد نقش آفرینی کرده اند.

کد خبر 5169439 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه پنج سیما نوروز ۱۴۰۰ فیلم سینمایی تئاتر ایران فیلم سینمایی شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها سریال ایرانی شبکه آموزش شبکه دو سیما ویروس کرونا رادیو صبا موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان شبکه نمایش خانگی شبکه یک سیما فروردین انیمیشن سینمایی ساعت ۱۰ صبح پخش می شود اثر سینمایی آمریکا ساعت ۱۰ صبح برای علاقه مندان ساعت ۱۳ ۳۰ روی آنتن می رود همچنین سینمایی محصول ۲۰۱۹ محصول ۲۰۱۸ نمایش داده محصول ۲۰۲۰ ایفای نقش ۱۳ ۳۰ پخش شبکه پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بهترین مستندهای جهان

آفتاب‌‌نیوز :

اگر مستندبین حرفه‌ای هستید یا حتی اگر تنها با مستند‌های حیات وحش که از تلویزیون پخش می‌شود آشنایی دارید، پیشنهاد‌هایی که در اینجا برای شما داریم می‌تواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.

تاریخچه وحشت عامیانه

کارگردان: کی‌یرلا جانیس

سال ساخت: ۲۰۲۱

اگر از خوره‌های ژانر وحشت هستید و شب‌ها تا یک فیلم ترسناک نبینید خواب‌تان نمی‌برد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواس‌گونه دارند و سبک‌ها، زیرگونه‌ها و تکنیک‌های فیلم‌های این ژانر را به دقت بررسی می‌کنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونه‌های ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشت‌آفرینی استفاده می‌کند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترش‌اش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.

فریدا

کارگردان: کارلا گوتیرز

سال ساخت: ۲۰۲۴

فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنی‌هایش یکی از چهره‌های مهم هنر معاصر به شمار می‌رود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگاره‌های زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و درد‌های خودش، هم‌جنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.

چهار دختر

کارگردان: کوثر بن هنیه

سال ساخت: ۲۰۲۳

روزی دو دختر بزرگ‌تر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید می‌شوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفه‌ای دعوت می‌کند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش می‌کشد، حضور بازیگرانی در نقش آن‌ها به معنی سر باز کردن زخم‌های دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویه‌های عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشت‌هایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه می‌کند، سوال‌هایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث می‌گذارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد» در تلویزیون
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید
  • «قصه های مجید» و «معصومیت از دست رفته»؛ تدارک تلویزیون برای آخر هفته
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • «مصلحت» و «استشهادی برای خدا» سینمایی‌های سیما در تعطیلات پایان هفته
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • معرفی بهترین مستندهای جهان