Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@14:16:57 GMT

طراحي اپليکيشن موبايل

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۷۳۴

طراحي اپليکيشن موبايل

 خبرگزاری آریا- انتظاراتی که در گذشته کاربران گوشی موبایل داشتند برقراری ارتباط صوتی و ارسال و دریافت پیامک بود؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روزبه­ روز بر امکانات گوشی موبایل افزوده شده و کاربرد زیادی در زندگی افراد پیدا کرد.

در راستای این پیشرفت طراحی اپلیکیشن موبایل با کاربردهای متفاوت توانسته نقش بسیار مهمی را در رفع نیازهای امروزه بشر ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بدانید طراحی اپلیکیشن موبایل با اهداف خاصی صورت می­‌گیرد و هر کاربر با توجه به نیاز خود از آن استفاده می‌­کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل به گونه‌­ای است که بعضی در حالت آفلاین و بعضی دیگر در حالت آنلاین اجرا می‌­گردد. اما اپلیکیشن چیست؟ و چه ضرورتی به ساخت یا طراحی اپلیکیشن موبایل می‌­باشد؟

اپلیکیشن موبایل برنامه یا نرم‌­افزار کاربردی است که قابلیت اجرا در موبایل را دارد. علاوه بر موبایل، لوازم دیگری تحت سیستم عامل اندروید هستند مانند تلویزیون، یخچال، ماشین ظرفشویی و...که از این نرم­‌افزارهای کاربردی بهره‌­مند می­‌شوند. بطور کلی طراحی اپلیکیشن موبایل بر اساس سیستم عامل گوشی صورت می­‌گیرد و در بین آن‌ها سیستم عامل اندروید سهم بزرگی از اپلیکیشن‌­ها را بخود اختصاص داده است. اپلیکیشن‌­ها در زمینه­‌های آموزشی، سلامت و درمان، ورزشی، بازی، کسب و کار و بسیاری از موارد دیگر طراحی شده و کاربران این اپلیکیشن­‌ها را از طریق اینترنت بصورت رایگان و یا با پرداخت هزینه دانلود و بر روی گوشی موبایل خود نصب می­‌کنند.

چه کسانی از مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل بهره­‌مند می­‌شوند؟

در عصر کنونی اپلیکیشن­‌ها در بسیاری از زمینه­‌ها از جمله در حوزه کسب و کار ورود کرده­‌اند و نمی­‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. اگر بخواهیم برخی از مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل را ذکر کنیم می‌­توان به کاهش هزینه‌­ها، خرید آسان، دسترسی سریع، ارتباط مداوم با مشتری، بروزرسانی، توسعه برند تجاری، افزایش فروش و... اشاره کرد. ممکن است برخی افراد به دلیل هزینه­‌ای که طراحی اپلیکیشن موبایل برایشان دارد از این امر امتناع کنند اما حقیقت این است که انجام بسیاری از کارها به کمک اپلیکیشن از سرعت بالاتری برخوردار بوده و در زمینه کسب و کار بعنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار خوب و باکیفیت عمل می‌کند و به کمک این اپلیکیشن­‌ها می­‌توانید محصولات خود را به نمایش گذاشته و دسترسی آن را به کاربران موبایل راحت‌تر کنید. نکته دیگر اینکه چون بیشتر کاربران از موبایل استفاده می­‌کنند طراحی اپلیکیشن موبایل این شانس بهتر دیده شدن و پیشی گرفتن از رقبا را برایتان مهیا می‌­کند. همچنین اپلیکیشن­‌های پزشکی، بانکداری و...هر یک مزیت­‌های خاص خودشان را دارند که بی­‌شک مهم‌ترین آن‌ها آسان‌تر شدن کارهاست.

طراحی اپلیکیشن قدرتمند و ارزان

طراحی اپلیکیشن قدرتمند و ارزان ، کاربردی و زیبا یک امتیاز برای طراحان و یک فرصت برای کاربران آن اپلیکیشن می‌­باشد. انجام بسیاری از امور مانند خدمات تاکسی، خرید آنلاین، پرداخت اقساط بانکی، خرید شارژ و...توسط اپلیکیشن­‌ها و برنامه­‌هایی که برای موبایل هوشمند طراحی می­‌گردد از سوی کاربران مورد استفاده قرار می­‌گیرد. اما قبل از طراحی اپلیکیشن موبایل باید مشخص شود که برای چه سیستم عاملی قصد دارید اپلیکیشن مورد نظر خود را طراحی کنید؛ زیرا از لحاظ عرضه به بازار، هزینه طراحی و میزان کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین یک اپلیکیشن قدرتمند باید توسط یک تیم حرفه­‌ای طراحی شود تا ضمن ظاهری خوب، طرز کار با آن توسط کاربران راحت و جذابیت داشته باشد. علاوه بر این‌ها سرعت عملکرد آن بالا باشد تا بتواند اطلاعات را در چند ثانیه انتقال دهد؛ قابلیت شخصی­‌سازی داشته تا کاربر بتواند ظاهر اپلیکیشن را با سلیقه خود تغییر دهد. امنیت بالا از ویژگی­‌های دیگر یک اپلیکیشن قدرتمند می­‌باشد تا اطلاعات شخصی و بانکی کاربر در اختیار هکرها قرار نگیرد.

امکانات اپلیکیشن اختصاصی چیست؟

طراحی اپلیکیشن موبایل نیاز به تخصص، فن، تجربه، دقت و خلاقیت دارد و اگر در ساخت یک اپلیکیشن کوتاهی گردد پروژه با شکست مواجه شده و هزینه شما به­ هدر می‌­رود. از امکانات اپلیکیشن اختصاصی می‌­توان به سرعت فوق­‌العاده، تنوع در قیمت­‌گذاری، مدیریت آسان پنل، عرضه و انتشار در تمامی استورها، کاربری آسان، امنیت بالا، امکان بسط اپلیکیشن و نتایج بالا در هنگام جستجو درگوگل اشاره کرد. برای اینکه در دنیای اینترنت بویژه در کسب و کار موفق­‌تر از سایر رقبای خود عمل کنید باید سبک کارتان و نحوه ارائه خدمات شما متفاوت‌­تر از بقیه باشد و در واقع اختصاصی عمل کردن، یکی از راه‌های موفقیت در همه زمینه­‌ها می­‌باشد. در طراحی اپلیکیشن موبایل بصورت اختصاصی

کپی­‌برداری از جاهای دیگر صورت نمی­‌گیرد.امکان ثبت‌­نام کاربران و فیلتر کردن آن وجود دارد.از پالت‌­های رنگی اختصاصی که متناسب با سایت و لوگو باشد استفاده می­‌گردد.

از وب اپلیکیشن هوشمند چه می‌­دانید؟

زبان برنامه‌­نویسی اپلیکیشن‌­های معمولی متناسب با سیستم ­عامل موبایل است و وب اپلیکیشن‌­ها با فناوری تحت وب طراحی و با کمک چند افزونه هوشمند می‌­توان آن را تبدیل به وب اپلیکیشن هوشمند نمود. برای طراحی این نوع اپلیکیشن‌­ها نیاز به دانش فنی بوده و هنگامی که این اپ بر روی گوشی نصب می­‌شود بمانند یک اپ معمولی عمل می­‌کند. از مزایای این نوع اپلیکیشن این است که سریع و آسان عمل کرده، نیازی به پرداخت پول به گوگل و اپل نداشته، برای دریافت آن نیازی به مراجعه اپ­استورها ندارید، طراحی آن ارزان‌تر تمام شده، بصورت آفلاین کار می­‌کنند، با نصب آن نرخ تعامل افزایش یافته و همچنین به کمک نوتیفیکیشن تعامل مجدد با کاربران فراهم می‌­گردد.

از شرکت توسعه پردازان چه می‌­دانید؟

مجموعه توسعه پردازان در زمینه طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، خدمات سئو و بهینه‌­سازی سایت با سابقه ده ساله خود به‌همراه یک تیم حرفه‌­ای و متخصص مشغول به فعالیت است. با توجه به نیاز امروز جامعه در استفاده از فضای مجازی شرکت­‌های بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت شده­‌اند که شرکت توسعه پردازان یکی از شرکت­‌های معتبری بوده که با عملکرد خوب توانسته رضایت کاربران را به خود جلب نماید. علاقمندان برای سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل و سایر خدمات می‌­توانند به وبسایت طراحی اپلیکیشن موبایل توسعه پردازان مراجعه کرده و ضمن آشنایی بیشتر با این مجموعه از خدمات ارائه شده، سوالات خود را از طریق راه­‌های ارتباطی مندرج در سایت با کارشناسان مطرح نمایند. همچنین بدلیل جلوگیری از ویروس کرونا تمامی سفارش‌­ها و قردادها بصورت آنلاین صورت می­‌پذیرد و جهت ثبت سفارش می­‌توانید از طریق صفحه تماس با ما درخواست سفارش دهید. علاوه بر آن کاربران و خریداران می‌­توانند به مقالاتی در همین زمینه دسترسی داشته و یا از آموزش تصویری موجود در سایت بهره­‌مند شوند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طراحی اپلیکیشن موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل

مدیریت تبلیغات پنهان اقلام لوکس و همچنین بازگشت به مدل خدمات پس از فروش رسمی می‌تواند در یک بازه مشخص زمانی منجر به کاهش ارزبری سنگین حوزه تلفن همراه شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر شاهد هستیم که تلفن همراه به دومین کالای ارزبر کشور تبدیل شده است. بخش عمده ارز وارداتی تلفن‌های همراه نیز با نرخ دولتی وارد کشور می‌شود چرا که دولت تلفن همراه را به عنوان یک کالای ضروری برای مصارف مردم در نظر گرفته است.

واردات 3.2 میلیارد دلاری گوشی تلفن همراه در سال گذشته

باید توجه داشت که در شرایط محدودیت‌های ارزی که وجود دارد، میزان ارزی که به واردات تلفن همراه تخصیص پیدا می‌کند از برخی ردیف‌های مختلف کالاهای اساسی بالاتر است. در اینکه واردات تلفن همراه یک امر ضروری است شکی نیست اما رقم کنونی واردات بسیار بالا است و همین موضوع سیاست‌گذار را ناچار می‌کند تا برای کنترل مصارف ارزی دست به اقدام بزند.

در این زمینه دو راهکار پیش روی دولت قرار دارد. اول جایگزینی واردات با تولید داخلی که در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد. اما راهکار دوم که می‌تواند جنبه عملیاتی داشته باشد، جلوگیری از تقاضاهای مصرفی غیرواقعی است. موضوع جلوگیری از تقاضاهای غیرواقعی را می‌توان در دو بخش بررسی کرد. بخش اول که مهم‌ترین مسیری است که باید پیگیری شود، فراهم شدن خدمات پس از فروش رسمی است.

بخش دوم کنترل تقاضای مصرفی غیرواقعی برای تلفن همراه نیز کنترل و کاهش تبلیغات پنهان تلفن‌های همراه لوکس است.

کاهش ارزبری 15 درصدی واردات تلفن همراه با عملیاتی شدن خدمات پس از فروش رسمی

مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توان برای کاهش ارزبری تلقن‌های همراه داشت، تحقق خدمات پس از فروش رسمی است. نمونه این مسئله را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در گذشته شاهد بوده‌ایم. خدمات پس از فروش رسمی سبب کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده خواهد شد. در حقیقت خدمات پس از فروش بخشی از هزینه تمام شده تلفن همراه است و اگر چنین خدماتی در ایران وجود داشته باشد، مصرف‌کننده دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای گارانتی و ... نخواهد داشت.

ضمن این که با وجود دفاتر خدمات رسمی می‌توان شاهد واردات تلفن‌های همراه با کیفیت بود چرا که شرکت اصلی دیگر مسئول مشکلات کالاهای وارد شده خواهد بود. به این ترتیب اگر تاجر یا واردکننده‌ای کالای بی‌کیفیت وارد کشور کند، به سرعت مشخص خواهد شد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که با ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت می‌توان انتظار داشت که عمر تلفن‌های همراهی که در اختیار کاربران قرار دارد افزایش پیدا کند. در حال حاضر عمر متوسط تلفن‌های همراه در ایران 2 سال است. 

واردات کالای با کیفیت در کنار ارائه خدمات پس از فروش رسمی و ارزان قیمت می‌تواند عمر مفید تلفن‌های همراه را به عنوان یک کالای مصرفی افزایش دهد. تخمینی وجود دارد که اگر این اقدامات بتواند تقاضای واردات تلفن‌های همراه را تا 15% کاهش دهد، میزان واردات که هم اکنون به بیش از 3 میلیارد دلار می‌رسد، به 2.5 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد که با تحقق این پیش‌فرش، عمر متوسط تلفن‌های همراه در ایران به 3 تا 5 سال برسد. این مسئله اثر مهمی در کاهش تقاضا خواهد داشت.

تبلیغات پنهان کالای لاکچری را مدیریت کنید

با جلوگیری از تبلیغات پنهان کالای لوکس وارداتی، تقاضای مصرفی و تعویض کاهش پیدا خواهد کرد. در حقیقت تبلیغات یک برند را به شکل غیر مستقیم زیاد می‌بینیم و می‌شنویم. معمولا هم افرادی که در فیلم‌ها و سریال‌ها نقش لاکچری دارند از همین تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.

در نتیجه کنترل تبلیغات پنهان کمک خواهد کرد تا اولا تقاضای این دسته از کالاهای لوکس کاهش پیدا کند و دوما احساس نیاز کاربران به تعویض تلفن همراه خود پیش از پایان عمر آن را کم می‌کند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت تا تقاضای واردات کالاهایی که حدود هزار دلار قیمت دارند و به همین دلیل ارزبری بالایی نیز دارند کاهش پیدا کند.

در صورت تحقق این هدف، شاهد اثرگذاری بالایی در کاهش واردات تلفن‌های همراه گران قیمت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی