Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:12:44 GMT

تغییر ذهنیت و سبک زندگی؛ دلایل مهم تاخیر در سن ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۰۳۲

تغییر ذهنیت و سبک زندگی؛ دلایل مهم تاخیر در سن ازدواج

به گزارش روز یکشنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۳۵۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سعید رضا عاملی دبیر این شورا با اشاره به تهیه سند تشکیل و تحکیم خانواده گفت: سند خوبی تهیه شده است روح موجود در سند به نحوی است که بیشتر به سمت تسهیلات بانکی نگاه شده بنابراین توجه کنیم اگر دستگاه‌های دیگر همچون وزارت ورزش و جوانان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به این مسأله ورود کرده‌اند تا حد امکان از سندنویسی پرهیز شود.

وی گفت:‌ حوزه شناختی باید در سند مورد توجه ویژه قرار گیرد و متونی که در دروس عمومی دوره کارشناسی قرار گرفته باید مشوق فرهنگ ازدواج و فرزندآوری باشد.

به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها این مأموریت محول شد تا ظرف ۲ ماه با تشکیل ستاد راهبری تشکیل و تحکیم خانواده با استفاده از ظرفیت ذینفعان و ذی‌ربطان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه ملی نسبت به تدوین سند تشکیل و تحکیم خانواده و ساختار چابک و بسته برنامه عملیاتی مؤثر پیشنهادی را با رویکرد شبکه‌ای یکپارچه بر پایه نظام مسائل این حوزه با نگرش مسئله‌محور در چارچوب و قالب اسناد مصوب به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها جهت تصویب ارایه کنند.سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با بیان اینکه.

همچنین غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اهمیت نگاه همه‌جانبه و توجه به مقبولیت و مشروعیت از نگاه بیرونی در سند یاد شده پیشنهاد کرد که عنوان سند از سند «ملی ازدواج دانشگاهیان» به سند «تشکیل و تحکیم نهاد خانواده دانشگاهیان» تغییر یابد تا با تغییر عنوان، شمولیت سند شامل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی هم شود.

وی در خصوص محتوای تنظیم شده سند اظهار داشت: از لحاظ متن دارای مقدمات طولانی و تکراری است که در این زمینه در سند باید به کلیات، سیاست و اهداف بسنده کنیم.

جلسه ۳۵۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

برچسب‌ها نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها سید سعیدرضا عاملی ازدواج ساده شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها سید سعیدرضا عاملی ازدواج ساده نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها سید سعیدرضا عاملی ازدواج ساده شورای عالی انقلاب فرهنگی اخبار کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و تحکیم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش قدس آنلاین، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

* حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می‌خواهم مسلمان شوم
اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد