Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در یازدهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: امسال یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل به بیت‌المال بازگشت و در این راستا برای ۳۲۰ هکتار از این اراضی سند تک‌برگی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اهمیت صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، لازم است اقدامات دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در امر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برنامه‌محور باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: باید با ارزیابی عملکرد‌ها در طول یک سال گذشته و شناسایی نقاط قوت و ضعف، برنامه‌ریزی مدون و منسجمی برای سال آتی در خصوص نحوه پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی صورت گیرد و اقدامات بر اساس آن انجام پذیرید.

عتباتی بیان کرد: اجرای قانون حدنگار و صدور سند تک‌برگی با اولویت منابع طبیعی، اراضی ملی، جنگل‌ها، حریم رودخانه‌ها، جاده‌ها و سایر اراضی بیت‌المال از مهم‌ترین عوامل موثر در مقابله با تصرف و تخریب این اراضی است که باید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در همکاری و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشد.

او با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات آخر سال و عید نوروز و به تبع آن فرصت‌طلبی برخی از افراد سودجو از خلاء‌های احتمالی دستگاه‌های متولی در این ایام، بر لزوم هوشیاری بیش از پیش دستگاه‌های ناظر در انجام وظایف خود در امر صیانت از بیت‌المال تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌های متولی با متخلفان و مجرمان در حوزه منابع طبیعی، حقوق عامه و بیت‌المال قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به انتخابات پیش رو و لزوم مهیا نمودن زمینه برای برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان در همکاری و هماهنگی با نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی با کسانی که بخواهند از بیت‌المال به نفع شخص، گروه و یا جناح خاصی استفاده نمایند مطابق قانون به‌شدت برخورد خواهد نمود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدور سند اراضی ملی منابع طبیعی سند مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل اراضی ملی دستگاه ها بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر اردبیل در حدنگاری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه حدنگاری و رسیدگی به پرونده‌های اراضی زراعی رتبه برتر کشور را به دست آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر خداداد عصر چهارشنبه در جلسه قرارگاه صدور اسناد و حفظ یکپارچگی اراضی کشاورزی در اردبیل، اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک و امور اراضی اردبیل در حوزه حدنگاری و رسیدگی به پرونده‌‌های اراضی زراعی عملکرد موفقی را داشته و توانسته صدور اسناد مالکیت زمین‌های زراعی را در بالاترین سطح حفظ کند.

وی تصریح کرد: این استان در زمینه جمع‌آوری پروند‌های اراضی زراعی رتبه اول و در حوزه میانگین پاس‌گویی امور اراضی به واحدهای ثبتی رتبه دوم را به دست آورد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در تعداد پرونده‌‌های تأیید شده در سامانه سحاک نیز رتبه دوم را در سطح کشور به دست آورده است.

خداداد افزود: واحدهای چهار شهرستان اردبیل، گرمی، نیر و مشگین‌شهر نیز جز 22 واحد برتر رسیدگی به پرونده‌های اراضی زراعی قرار گرفته و از آنها تجلیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 2 واحد ثبتی نمین و منطقه 2 اردبیل نیز جز 10 واحد ثبتی برتر کشور از بین 430 واحد ثبتی معرفی شد که پایش حدنگاری اراضی کشاورزی این شهرستان‌ها در حد مطلوب و مناسب بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اضافه کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا با حذف اسناد کاغذی، صدور اسناد الکترونیکی را به عنوان یک رویکرد مهم سازمان ثبت انجام داده و شرایط بهتری را در استان مهیا کنیم.

خداداد بیان کرد: برای تهیه نقشه اراضی کشاورزی و روستایی و تبدیل آنها به اسناد دفترچه‌ای تک برگی به شکل رایگان بهتر است روستانشینان و صاحبان اراضی زراعی کارت ملی، شناسنامه و مدارک مبنی بر مالکیت را به همراه حذف وراثت و آدرس و کدپستی به دهیاری‌ها و یا ادارات ثبت تحویل داده و اسناد خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل یادآور شد: تمام تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بر این است تا امسال بخش مهمی از اهداف صدور سند مالکیت روستایی تحقق یافته و با کمترین اختلاف بتوان مشکلات و چالش‌ها را در این بخش رفع کرد.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه برتر اردبیل در حدنگاری
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج