Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، آئین تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان حوزه دفاع مقدس عصر امروز در دانشگاه پیام نور زرینشهر برگزار شد.

سردار مجتبی شیروانیان در حاشیه این آئین و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان، اظهار کرد: شهرستان لنجان از شهرستان‌های فعال در عرصه دفاع مقدس و ۸ سال جنگ تحمیلی و همچنین دوران انقلاب و جبهه‌های مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌ها در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: یکی از مجموعه‌هایی که به‌عنوان تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس فعال بوده‌ مؤسسه راویان فتح هست که از این مجموعه تقدیر به عمل آمده است.

وی در ادامه با بیان الگو برداری از روایت‌گری حضرت زینب (س) از واقعه عاشورا اشاره کرد و متذکر شد: امروز تکلیف و وظیفه آن‌هایی که جا مانده از قافله شهدا هستند این است که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت فعالیت داشته باشند تا بتوانند ذره‌ای از آن راهی که شهدای ما دنبال کردند و پیامی که داشته‌اند را منتقل کنند همانگونه که حضرت زینب(س) واقعه عاشورا را روایت‌گری کرد و باعث شد پس‌ از گذشت بیش‌از۱۴۰۰سال این حماسه ماندگار و جاودانه باشد.

شیروانیان با تاکید بر رسالت مجموعه‌های فعال در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: این مجموعه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت باید بتوانند به نسل‌های فعلی و آینده پیام شهدا را برسانند و همان‌طور که شهید سلیمانی اشاره داشتند تا شهید نباشی نمی‌توانی شهید بشوی، علاقه‌مندان به راه شهدا و یاد شهدا باید در این عرصه تلاش و کوشش کنند تا راه شهدا تداوم داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اهمیت برگزاری این‌گونه مراسم اشاره کرد و افزود: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند در کنار پویایی و نشاط در جامعه، جوانان را از توطئه دشمنان و همه کسانی که سعی بر به انحراف کشیدن آن‌ها دارد بیمه کند.

خدامراد صالحی نیز در حاشیه این برنامه اظهار کرد: برنامه‌ای که امروز با هدف گرامیداشت شهدا، جانبازان و خانواده این عزیزان و پاسداران برگزار شد در ادامه سلسله برنامه‌های سال جاری در حوزه دفاع مقدس است.

وی افزود: در هفته اخیر یک برنامه نمادین با حضور ریاست‌جمهوری و بنیاد شهید انقلاب اسلامی مرکز اصفهان و مراکز استان به‌صورت سراسری در کشور و با هدف تجلیل از خواهران ایثارگر جانباز و یا رزمنده برگزار شد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در بین شهدا، جانبازان و آزادگانی که در سطح شهرستان داریم، ۴ شهیده و ۱۴ بانوی جانباز وجود دارد که این بانوان یا فرزند شهید هستند یا همسر شهید یا جانباز و یا مادر جانباز هستند.
 
وی با توجه به برگزاری برنامه‌های متنوع در سال جاری با وجود ویروس کرونا متذکر شد: در طول سال جاری با وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های خاص تجربه گران‌قدری کسب شد تا از فضای مجازی و رسانه استفاده بهتری شود و از ۲۹ دی مصادف با دهه ایثار و شهادت تا سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی بالغ بر ۲۰ روز ویژه برنامه در لنجان برگزار شد.
 
صالحی در پایان با اشاره به عملکرد خوب نهادها در لنجان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: ویژه برنامه بزرگداشت شهدا در مدارس شهرستان لنجان و در هر سه بخش یعنی زرینشهر، باغبهادران و فولادشهر به نحو احسن برگزار شد و با بازتابی خوبی همراه بود.

 انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لنجان حوزه دفاع مقدس برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا