Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی اکبر جاویدان» روز یکشنبه در نشستی خبری که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه پیدا می کند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی ۳۷۸ گشت انتظامی با حضور در شهرها، روستاها و مناطق مختلف و ۲۲۷ گشت پلیس راه و راهور با حضور در جاده ها و خیابان ها امنیت مردم در تعطیلات نوروزی را تامین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جاویدان همچنین از دایر کردن ۲۶ ایستگاه پلیس در ورودی و خروجی شهرها، پارک ها و تفرجگاه های استان برای ارائه خدمت به شهروندان و هموطنان در طول اجرای طرح نوروزی خبر داد.

آمادگی پلیس کرمانشاه برای اجرای مصوبات ستاد کرونا

فرمانده انتظامی استان در ادامه سخنان خود از آمادگی کامل پلیس کرمانشاه برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام نوروز خبر داد.

وی یادآوری کرد: در صورتی هم که ستاد ملی مقابله با کرونا مردم عزیز کشور را از سفر به کرمانشاه منع کند همکاران ما خود را موظف به انجام کامل مصوبات این ستاد دانسته و با همه احترامی که برای ملت شریف ایران اسلامی قائل است از ورود آنها به منظور حفظ سلامتی خود آنها و هم استانی های کرمانشاهی جلوگیری می کند.

سردار جاویدان افزود: همه ما باید در چارچوب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت کنیم هرچند به عموم هموطنان توصیه می کنم امسال نیز با توجه شیوع کرونا جهش یافته از سفر به کرمانشاه خودداری کنند تا با یاری خداوند شاهد برچیده شدن هرچه زودتر این ویروس و بازگشت شرایط عادی باشیم.

پلیس مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخر سال و برپایی جشن سنتی چهارشنبه سوری گفت: پلیس هرگز مخالف شادی مردم در این جشن نبوده و همواره نیز خود را موظف دانسته تا امنیت خانواده ها و آنهایی که در چارچوب قانون به برپایی این جشن کهن می پردازند، تامین کند.

وی تصریح کرد: با این حال هستند افرادی که با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده و انجام اقدامات خطرناک سلامت دیگران را به خطر انداخته و نوعی ناامنی اجتماعی را رقم می زنند که پلیس با این افراد برخورد خواهد کرد.

سردار جاویدان همچنین با توصیه به خانواده ها در خصوص مراقبت از فرزندان خود در مراسم چهارشنبه پایان سال و پرهیز از استفاده از مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز، گفت: آن دسته از خودروهایی که

بی‌نظمی ایجاد کرده و با سد معبر و دیگر اقدامات خطرناک امنیت دیگران را به مخاطره بیندازند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.

کرمانشاه جزو هشت استان امن کشور قرار دارد

این مقام عالیرتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش، کرمانشاه را جزو هشت استان امن کشور معرفی کرد و گفت: در مجموع کل جرائم رتبه ۲۴ کشور را داریم و این بیانگر این است که شاخص های امنیتی در استان ما از ۲۳ استان دیگر بهتر است.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه سرقت مجموعا ۱۰ درصد رشد داشته ایم، گفت: با این حال در بخش سرقت منزل ۱۶ درصد، احشام ۲۸ درصد، قاپ زنی پنج درصد و موتورسیکلت سه درصد کاهش داشته ایم.

سردار جاویدان عمده سرقت های انجام شده را مربوط به قطعات و محتویات خودرو اعلام کرد و گفت: در بخش کشفیات سرقت خودرو نیز اقدامات خوبی انجام شده و اکثر وسایل نقلیه سرقتی به سرعت کشف می شوند.

دستگیری ۱۱ هزار سارق در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان در ادامه از دستگیری ۱۱ هزار سارق خبر داد و گفت: دستگیری این افراد طی سال جاری و در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عمده سارقان دستگیر شده بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند، خاطرنشان کرد: ۷۴ درصد این افراد در بازجویی ها عنوان کرده اند بیکار هستند، ضمن اینکه ۹۸ درصد آنها نیز مدرک تحصیلی دیپلم و پائین تر داشته اند.

سردار جاویدان در عین حال آمار قابل تاملی نیز ارائه کرد و گفت: امسال آمار دستگیری سارقان متاهل ۳۰ درصد رشد داشته در حالی که دستگیری سارقان مجرد با کاهش ۶ درصدی روبرو بوده است.

این مقام انتظامی همچنین از اجرای ۵۱ طرح توسط پلیس آگاهی استان در سال جاری خبر داد و گفت: نتیجه اجرای این طرح ها کشف ۲ هزار و ۲۱۸ فقره سرقت و جرائم مهم بوده است.

وی گفت: در همین راستا ۸۰ باند سرقت نیز با ۲۱۴ عضو توسط کاراگاهان پلیس آگاهی منهدم شده است.

سردار جاویدان افزود: با تلاش کاراگاهان  چهار هزار و ۷۵۱ سارق و ۸۳ مالخر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف سه تن مواد مخدر در استان

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه از کشف حدود سه تن انواع مواد مخدر طی سال جاری خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا ۲۰۰ هزار حبه قرص روانگردان نیز کشف، ۳۷ باند توزیع مواد مخدر منهدم و ۳۲۱ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به دستگیری حدود سه هزار و ۳۰۰ خرده فروش مواد مخدر، گفت: در سال جاری یک هزار و ۳۰۴ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند.

کشف ۲ هزار میلیارد ریال قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اقدامات مهم پلیس امنیت اقتصادی استان نیز داشت و گفت: امسال حدود ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق توسط ماموران این پلیس کشف شد.

وی توضیح داد: همچنین با تلاش های انجام شده نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جرائم اقتصادی مانند زمین خواری کشف شد.

سرتیپ دوم ستاد جاویدان، همچنین از انهدام ۲۴ باند، دستگیری ۲هزار و ۱۸ قاچاقچی و توقیف یک هزار و ۳۴۳ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان خبر داد.

کاهش ۴۸ درصدی سوانح رانندگی

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی سوانح رانندگی در استان در سال جاری، گفت: امسال ۱۳ هزار و ۱۷۶ فقره تصادف درون و برون شهری داشتیم.

وی با بیان اینکه از کل تصادفات، هفت هزار و ۴۵۴ فقره خسارتی، پنج هزار و ۳۸۸ فقره جرحی و ۳۳۴ فقره نیز فوتی بوده است، گفت: در این سوانح هفت هزار و ۴۷۳ نفر زخمی و ۳۷۵ نفر نیز جان خود را از دست داند که البته آمار مجروحان و فوتی ها به ترتیب ۲۱ و ۱۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

سردار جاویدان بیشترین علل تصادفات را واژگونی خودرو به علت عدم توجه به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و همچنین تصادفات رخ به رخ اعلام کرد.

رشد ۲۴ درصدی نزاع های دسته جمعی

این مقام عالیرتبه انتظامی در ادامه از رشد ۲۴ درصدی نزاع های دسته جمعی و یک درصدی نزاع های فردی در استان خبر داد و گفت: امسال شاهد رشد ۱۴ درصدی تیراندازی ها و در مقابل ۱۱۷ درصدی دستگیری عوامل تیراندازی ها نیز بوده ایم.

وی در عین حال از دستگیری ۸۷۰ نفر از اراذل و اوباش و ۲ هزار و ۷۶۴ نفر از مزاحمان خیابانی و مخلان نظم و امنیت عمومی توسط پلیس امنیت خبر داد.

سردار جاویدان، دستگیری ۹۵ تبعه غیرمجاز و پلمب هفت هزار و ۴۴۹ مورد واحد صنفی به علت ارتکاب تخلف را از دیگر اقدامات پلیس امنتی عمومی برشمرد.

برقراری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به برقراری یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۲۴ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در سال جاری خبر داد و گفت: ۷۵۵ هزار مورد از این تماس ها منجر به راهنمایی و ارشاد و حدود ۵۰۰ هزار تماس هم منجر به عملیات شده است.

سردار جاویدان از رشد ۲ درصدی کل تماس های حاصل شده با پلیس ۱۱۰، چهار درصدی تماس های منجر به راهنمایی و ارشاد و ۱۴ درصدی تماس های منجر به عملیات نسبت به سال گذشته خبر داد.

کشف ۷۵ قتل در استان کرمانشاه

رئیس پلیس کرمانشاه به آمار کشف قتل ها نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۷۵ قتل در سطح استان کشف و قاتل دستگیر شده است.

وی گفت: هرچند در سال جاری ۷۲ فقره قتل داشته ایم و بیشتر بودن کشفیات قتل به خاطر کشف قتل هایی است که در سال های گذشته رخ داده است.

سردار جاویدان گفت: قتل های رخ داده در سال جاری نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا نوروز پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نوروز پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا نوروز پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور فرمانده انتظامی استان استان کرمانشاه سردار جاویدان خبر داد و گفت سال جاری مواد مخدر رئیس پلیس سال قبل تماس ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، محمد الله‌بخش در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، افزود: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی در زمینه مطالعات پروژه‌‍ها با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم، بر لزوم استفاده از توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تاکید کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه گفت: به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.
اسماعیل چمنی در ادامه کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند، در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی در حوزه شیلات بسیار مهم است، گفت: دغدغه اصلی ما در دانشگاه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.
جبرائیل رزمجو با بیان اینکه این ارتباط هر چه قوی باشد به نفع دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خواهد بود، افزود: این ارتباط باعث به حداقل رسیدن مشکلات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شده و زمینه پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.
اردبیل استانی غیرساحلی بوده ولی دارای منابع آبی و استعداد‌های بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است. بیش از ۳۰۰ واحد مزرعه و ۴۰۰ استخر پرورش ماهی در استان اردبیل فعال بوده و چند سد معیشتی نیز در این زمینه بهره برداری شده است.
۱۷۱ مورد قنات، ۴۵ سد، پنج هزار و ۳۰۰ چاه و یک هزار و ۶۳۶ چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.

دیگر خبرها

  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است