Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:15:16 GMT

آشنایی با حسابداری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۴۱۶

آشنایی با حسابداری

همه به طور کلی با شغل حسابداری و بازار کار آن آشنا هستیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام رهرو، در این مطلب می خواهیم شما را با انواع رشته های حسابداری و میانگین درآمد یک حسابدار در ایران را بررسی کنیم.

انواع رشته های حسابداری

۱. مدیریت مالی

۲. حسابداری مقدماتی

۳. حسابداری صنعتی

۴. مسئول حقوق و دستمزد

۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرم افزار حسابداری

۶. حسابدار مالیاتی

۷. مدیر حسابرسی

۸. مسئول سفارشات خارجی

۹. کارپرداز

۱۰. مامور خرید

۱۱. مسئول قراردادها

۱۲. مسئول سفارشات

۱۳. کارآفرینی

۱۴. تحلیل گر بورس

۱۵. بازار یاب بیمه

۱۶. حسابداری با رویکرد بانکی

۱۷. بازاریابی شبکه ای

۱۸. مدیر تبلیغات و بازاریابی درجه ۱

۱۹. سرپرست ترخیص کالا

۲۰. مشاور مالیات بر ارزش افزوده

۲۱. کاربر امور بانکی

۲۲. حسابدار عمومی پیشرفته

۲۳. کمک حسابدار

۲۴. حسابدار بهای تمام شده

۲۵. بیمه گر بیمه های بازرگانی

۲۶. حسابدار حقوق و دستمزد

۲۷. انباردار

۲۸. تحلیلگر بازارهای مالی بین المللی

۲۹. مدیر ارشد کسب و کار MBA

۳۰. مدیر کسب و کار الکترونیکی

۳۱. متصدی فروش

البته بسیاری از آموزشگاه های حسابداری دوره ای مخصوص اشتغال به نام دوره حسابداری ویژه بازار کار ارائه می دهند که مهارت های مورد نیاز برای کار را شامل میشود.

 وظایف یک حسابدار در ایران چیست؟

یکی از اصلی‌ترین وظایف هر حسابدار در ایران این است که معاملات شرکت‌ها را مدیریت کند و روی آنها نظارت داشته باشد. او باید مطمئن شود که تمام معاملات شرکت از نظر قانونی درست باشد. در موارد زیر چند نمونه از وظایفی که برعهده حسابدار است را بیان می‌کنیم:

• بررسی تمام فاکتورها و هزینه و همچنین تهیه لیستی از آنها

• کار با دیگر حسابداران خارج از شرکت

• بررسی سود و زیان شرکت و ارائه گزارش ماهانه از آنها

• تهیه و پرداخت دستمزد کارکنان شرکت

• بررسی درآمد و سود ماهیانه شرکت

• تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شرکت

• رسیدگی به کارهای مالیاتی

عوامل تاثیرگذار در حقوق حسابداران چیست؟

تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه چیزهایی در میزان درآمد شما متاثر است؟ باید این نکته را یادآور شد که کارفرمایان باید مسئولیت‌ها، پیچیدگی، اهمیت کار و قدرت خرید را در بین دیگر موارد در نظر بگیرند تا حقوق حسابداران را در جایگاه شغلیشان، عادلانه تعیین کنند. حقوق متعارف یک حسابدار در ماه چقدر است؟

مقایسه حقوق حسابدار بر اساس تحصیلات

همه ما می‌دانیم که تحصیلات عالی داشتن مساوی است با حقوق بالاتر، اما مدرک تحصیلی شما چه مقدار به درآمد شما اضافه می‌کند؟ ما برای رسیدن به پاسخ این سوال، میزان حقوق حسابدار در ایران را بر اساس مدرک تحصیلی آن مقایسه کردیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد سال ۹۹ وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق یک حسابدار با مدرک دیپلم ۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه است. حقوق این افراد از ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

این مبلغ برای حسابدارانی با مدرک فوق دیپلم به طور میانگین ماهانه ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد، که این میزان ۷٪ کمتر از شخصی که با مدرک دیپلم است. حقوق این افراد از ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

در حالی که شخصی با مدرک لیسانس ماهانه ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد، که این میزان ۲۸٪ بیشتر از شخصی که با مدرک فوق دیپلم است. حقوق این افراد از ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

حسابداری با کارشناسی ارشد به طور میانگین ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان در ماه حقوق دارد، که این میزان حقوق ۲۲٪ بیشتر از فردی با مدرک لیسانس است. حقوق این افراد از ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

حسابدارانی با مدرک دکترا و بالاتر به طور میانگین ماهانه ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان در ماه حقوق دارد، که این میزان حقوق ۵٪ کمتر از فردی با مدرک کارشناسی ارشد است. حقوق این افراد از ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

در حال حاضر در بسیاری از شرکت‌ها شاهد این هستیم، که خیلی به دنبال مدرک نیستند و بیشتر سابقه کاری حسابدار برای آنها مهم است. این موضوع در شرکت‌های دولتی درست برعکس است و ورود به شرکت‌های دولتی قوانین و ضوابط خاص خود را دارد که یکی از آنها داشتن مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است.

حقوق متعارف یک حسابدار در ماه چقدر است؟

اما حقوق متعارف یک حسابدار در ماه چقدر است؟ طی اخبار رسیده از میزان دریافتی های حقوق حسابدارن در کلان شهرها، حسابدار به سه گروه کارشناس حسابداری، سرپرست حسابداری و مدیر حسابداری تقسیم بندی می‌شوند.

طی یک تحقیق که در سال ۹۹ انجام شده، میزان متوسط حقوق برای یک کارشناس حسابداری در سال ۱۳۹۹ ، برای کار تمام وقت در تهران ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان می باشد. حداقل حقوق حسابدار مبلغ ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان و حداکثر آن ۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان بیان شده است.

متوسط حقوق دریافتی برای پست سرپرست حسابداری در سال ۱۳۹۹ برای کار تمام وقت در تهران ۷،۵۰۰،۰۰۰ تومان است. حداقل حقوق دریافتی سرپرست حسابداری ۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان و حداکثر حقوق برای این پست ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان در ماه بوده است.

متوسط حقوق دریافتی برای شخصی که در سطح مدیریت مالی فعالیت دارد در سال ۱۳۹۹، برای کار تمام وقت در تهران ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان است . حداقل این مبلغ ۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان و حداکثر آن ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان در ماه بوده است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه گرفتن مدرک حسابداری با آموزشگاه حسابداری رهرو یکی از بهترین آموزشگاه های حسابداری در تهران با بیش از ۲۰ سال سابقه با شماره های زیر در تماس باشید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش حسابداری کلاس حسابداری حقوق این افراد از ۲ حسابدار در ایران ۰۰۰ تومان در ماه ۰۰۰ ۰۰۰ تومان یک حسابدار ۵۰۰ ۰۰۰ تومان حقوق حسابدار برای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار

دو کرسی باقی مانده از مجموع نمایندگان مازندران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به مرحله دوم کشیده شد که چهار نامزد از پنج شهرستان این استان وارد کارزار رقابت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در حالی به کار خود پایان داد که از بین ۱۲ نماینده، ۹ حوزه استان مازندران، ۱۰ نفر از هشت حوزه موفق شدند با بیشترین رأی مردمی به دور جدید خانه ملت راه پیدا کنند و دو کرسی کاندیدای شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی به مرحله دوم کشیده شود.

در این دوره از انتخابات مجلس، عمران عباسی‌کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری، نامزد شده بودند که براساس نتیجه اعلام شده ستاد انتخابات استانداری مازندران عمران عباسی با ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی و مصطفی معلمی با ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی در رتبه‌های اول و دوم و کمال علیپور با ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی و علی کشوری با ۱۸ هزار و ۸ رأی به عنوان نامزدهای سوم و چهارم منتخبان مردم این پنج شهرستان قرار گرفتند.

با حد نصاب نرسیدن این نامزدها براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل یک‌پنجم آرا در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان، انتخابات دومرحله‌ای می‌شود، بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دو برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت می‌کنند و این شامل چهار نامزد منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پنج شهرستان استان مازندران شده است و اکنون مردم این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده می‌کنند.

در این گزارش برآن شدیم تا به معرفی این نامزدها بپردازیم.

عمران عباسی‌کالی ۴۸ ساله با گرایش سیاسی مستقل و با مدرک تحصیلی دکترای جامعه‌شناسی، در این دوره با سابقه‌هایی در زمینه نیروی رسمی آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائم‌شهر و مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائم‌شهر اولین نامزد در این دوره انتخابات است.

مصطفی معلمی ۵۰ ساله دومین نامزد دو کرسی پنج شهرستان جا مانده از دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی حضور پیدا کرده است که با سابقه رتبه دانشیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونت پژوهشی مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی و مدیریت گروه تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو بورد تخصصی طب سنتی و تاریخ پزشکی در وزارت بهداشت وارد کارزار رقابت سه کاندیدای شد.

و اما نامزد سوم کمال علیپور خنکداری ۵۰ ساله با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای عمران که در مجلس یازدهم یکی از نماینده‌های منتخب شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی است، در این دوره همچنان مصمم بر اخذ آرای مردم دیار خودش است، آن هم با سوابق شناخته شده در عرصه شهرداری آنهم شهرداری تهران با مسئولیت‌های متعددی از جمله قائم‌مقام سازمان بازرسی، رئیس کمیته انتصابات سازمان بازرسی، مشاور معاونت امور مناطق و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در این دوره آمد.

و علی کشوری نامزد چهار پنج شهرستان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در مازندران ۴۳ ساله نامزد با گرایش سیاسی و مستقل و مدرک تحصیلی دکترای مدیریت استراتژیک است که مهم‌ترین موضوع حضورش در جایگاه فرزند شهیدی شناخته شده آن هم خلبان شهید هوانیروز سرلشکر احمد کشوری است و با عمده فعالیت‌هایی در زمینه فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و عکاسی مرتبط با موضوع دفاع مقدس وارد این عرصه شد و در مرحله اول موفق به کسب ۱۸ هزار و ۸ رأی از مجموع ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی مأخوذه در حوزه انتخابیه و با ۱۱.۷ درصد آرا به مرحله دوم راه پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای که تبلیغات آن از روزپنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شد، به گفته جواد مولایی‌قرا رئیس ستاد انتخابات حوزه قائم‌شهر برگزاری آن کاملاً الکترونیکی خواهد بود و تمام پنج شهرستان‌ها آمادگی کامل برای اجرای این دوره از انتخابات را دارند.

کد خبر 750703

دیگر خبرها

  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد