Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک درباره صف‌های طولانی در مرز بازرگان گفت: در اواخر هر سال صف‌ها طولانی‌تر می‌شود، ولی امسال چند دلیل باعث شده که این موضوع بیشتر شود اول افزایش تردد کامیون‌ها از منطقه نخجوان به سمت ترکیه بوده که کامیون‌ها با تغییر مسیر به مرز بازرگان مرز جدیدی را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بخش دیگر به پذیرش در کشور ترکیه بر می‌گردد.  این اتفاق باعث شده با کاهش پذیرش و همچنین مسائل اداری در ترکیه این میزان خروجی در حالت عادی کمتر شود. از طرفی هم تغییر مسیرها از پلدشت به نخجوان باعث شده تا  این میزان افزایش داشته باشد.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: اما از سه روز گذشته گمرک ایران با گمرک ترکیه رایزنی‌هایی داشته تا میزان پذیرش کامیون‌ها افزایش یابد و در حال حاضر حدود ٢٩٠  تا ٣٠٠ کامیون  در صف هستند که همچنان ورودی و خروجی هم وجود دارد.

لطیفی افزود: از روز گذشته ٣۶٠ کامیون خروجی و ٣٩٠ کامیون از سمت ترکیه وارد کشورمان شدند. در روز جمعه هم ۴١٨ کامیون  خروجی به سمت ترکیه و ۴٠٩ کامیون هم به کشورمان وارد شدند. 

معمولا صف‌های ۲ تا ۵ کیلومتری که در هر کیلومتر هم چهل کامیون قرار می‌گیرند، طبیعی است. در روز‌های اخیر میزان خروجی کامیون‌ها کاهش پیداکرده و میزان ورودی هم به دلیل تغییر مرزی که به خاطر افزایش ورودی در مرز نخجوان داشتیم. البته در اواخر سال شرکت‌های تجاری عجله دارند کالا‌های تجاری خود را به مقصد برسانند تا سال تجاری‌شان بسته شود که این  عامل  مشکلاتی را در تردد به وجود آورده که  با افزایش خروجی کامیون‌ها از مرز بازرگان به ترکیه  وضعیت بهتر شده است.

سخنگوی گمرک با اشاره به ظرفیت کم پارکینگ‌ها در مرز بازرگان گفت: با طرف ترکیه‌ای  رایزنی انجام دادیم که دیگر نیازی به توقف طولانی نباشد. در حال حاضر میزان صف‌ها عادی است. میزان پارکینگ‌ها در کشور  کافی است، اما ترکیه فضای کمتری دارد و عدم توازن دو طرف مشکلاتی را به وجود می‌آورد. البته قرار هست پارکینگ‌ها در ترکیه هم افزایش پیدا کند. از میزان  ٧٠٠ کامیون در صف به ٢٨٠ کامیون رسیدیم که این وضعیت نزدیک به وضعیت نرمال بوده و امیدواریم این حجم کمتر هم بشود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران تجارت خارجی مرز بازرگان کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد