Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استان خراسان جنوبی در هفته چهارم اسفندماه روند صعودی را از نظر همه‌گیری ویروس کرونا تجربه کرده که نیازمند همکاری و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص پس از تایید ۱۹ مورد ابتلا به ویروس انگلیسی از سوی تمام مردم است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیماز   بیرجند ، با بررسی اجمالی از روند همه‌گیری کرونا و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده طی هفته‌های گذشته تغییر وضعیتی در رنگ شهرستان‌های استان دیده نشده و هشت شهرستان بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان، طبس، سرایان، بشرویه و قاین در وضعیت زرد هستند و شهرستان‌های خوسف، سربیشه و درمیان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می‌دهد کل آزمایشات انجام شده تا تاریخ 24 اسفندماه در استان 42 هزار و 820 مورد بوده که تا این تاریخ 15 هزار و 939 مورد مثبت شناسایی شده است.

براساس آمار منتشر شده علوم پزشکی بیرجند درباره همه‌گیری کرونا آزمایش جدید انجام شده در این تاریخ 26 مورد بوده که 4 مورد مثبت شناسایی شده‌اند. در حال حاضر 139 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 31 مورد بستری مثبت و 4 مورد بستری آی سی یو هستند و یک مریض بدحال داریم.

بر اساس آمار منتشر شده تا امروز مجموع آمار مثبت بهبود یافته یا قرنطینه خانگی در استان 15 هزار و 146 مورد بوده است.

در مجموع روزهای بدون فوتی در هفته چهارم اسفندماه 4روز بوده اما همچنان وضعیت شکننده است و مردم باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی کنند.

از هفته‌های گذشته موارد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در بیرجند شناسایی شدند که رعایت بیشتر مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها در میان مردم را می‌طلبد و این مسئله به عنوان یک هشدار برای وضعیت شکننده استان طلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شناسایی 19 نفر از بیماران کرونای انگلیسی در استان گفت: سرعت پیشرفت علائم در مبتلایان کرونای انگلیسی خیلی سریع است و ممکن است سنین پایین‌تر را درگیر کند در این راستا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دو ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور و عدم حضور در تجمعات و شب نشینی‌ها تأکید می‌شود .

تاز‌ه‌ترین وضعیت کووید 19 در آذربایجان‌غربی؛ ساده‌انگاری کرونا همچنان استان را تهدید می‌کند تاز‌ه‌ترین وضعیت کووید 19 در استان هرمزگان| شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در هرمزگان افزایش چشمگیر دارد+جدول تاز‌ه‌ترین وضعیت کووید 19 در استان خراسان جنوبی| آزمایشات کرونای انگلیسی در بیرجند انجام می‌شود
محمد دهقانی اظهار امیدواری کرد با همیاری هم ‌استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد وقوع پیک چهارم و مخصوصاً افزایش این ویروس جهش یافته در استان نباشیم .

وی از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: سهمیه استان در این مرحله 640‌ دُز از این و اکسن است که قرار است از فردا سالمندان در اولویت واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند از جمله آزمایشگاه‌هایی است که صلاحیت انجام آزمایش کرونای انگلیسی را کسب کرد و کیت‌های مربوط به ویروس کرونای انگلیسی در اختیار این آزمایشگاه قرار گرفته است .

وی افزود: آزمایشاتی که در خراسان‌جنوبی انجام و منجر به شناسایی 19 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی شده در آزمایشگاه ویروس‌شناسی این بیمارستان انجام شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطر نشان کرد: واکسیناسیون خیلی محدود انجام می شود وزمان خیلی زیادی طول می‌کشد تا واکسن های وارداتی و تولیدی کشور خودمان به آن اندازه‌ای برسد تا آنقدر جمعیتی را تحت پوشش قرار دهد که بتواند ایمنی جمعی ایجاد کند.

وی افزود: واکسیناسیون تا نیمه ی اول سال آینده طول خواهد کشید بنابراین واکسیناسیون نباید باعث شود که مردم فکر کنند شرایط عادی شده چون به هیچ عنوان اینگونه نیست و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی عدم حضور در تجمعات و عدم انجام تردد های غیر ضرور رعایت شود .

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی نیز بیان کرد: تغییر رنگ بندی‌ها نشانه زنگ خطر افزایش موارد ابتلا در استان بوده بنابراین از شهروندان خواستاریم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را جدی بگیرند .

شریف‌زاده اظهار داشت: افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به علت بی‌توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، تجمع‌های خانوادگی و مسافرت‌ها است و در صورت ادامه این روند و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی روز‌های سختی در پیک چهارم کرونا در انتظار ما خواهد بود .

وی افزود: تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس «تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت» است بنابراین احتمال تغییر در رنگ‌بندی به صورت هفتگی وجود دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده فراگیر از ماسک، خودداری از دورهمی و برگزاری تجمعات الزامی است .

انتهای پیام/ 252/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی تاز ه ترین وضعیت کووید علوم پزشکی بیرجند رعایت پروتکل ها کرونای انگلیسی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند