Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سیدحسین سیدزاده از پرداخت مرحله دوم کمک هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 خبر داد و گفت: طی امروز و‌ فردا مبلغ یک‌میلیون و 500هزار تومانی که دولت برای عیدی در نظر گرفته بود به حساب اعضا واریز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه یادآور می‌شود به ارائه گزارشی از اقدامات این صندوق در سال 99 پرداخت و در ابتدای این نشست از خانواده‌های خبرنگاران علی اکرمی و روح‌الله رجایی که به دلیل بیماری کرونا فوت شدند تجلیل و به صورت نمادین «هنر کارت» به اعضای خانواده این دو عضو رسانه تقدیم شد و  در ادامه به سئوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  در رابطه با اقدامات این صندوق در دوران کرونا اظهار داشت:در زمان شیوع ویروس کر‌ونا ما اقداماتی از قبیل پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سه ماه اول اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، پرداخت حق بیمه درمان تکمیلی فصل تابستان و کمک‌های بلاعوض و اعطای تسهیلات، پرداخت کمک هزینه معیشتی در قالب کمک مستمری به بیش از 2700نفر از اعضای صندوق، بهره‌مندی ثبت‌نام‌کنندگان هنر کارت از بیمه‌نامه کرونا و پرداخت کمک هزینه ایام بیکاری کرونا داشته‌ایم.
سیدزاده از پرداخت مرحله دوم کمک هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 خبر داد و گفت: باتوجه به ادامه روند تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری ناشی از شیوع ویروس کرونا به منظور کاهش پیامدهای معیشتی مقرر شد با مساعدت‌های سازمان برنامه و بودجه کمک هزینه بیکاری به اعضای صندوق اعتباری هنر اختصاص پیدا کند که خوشبختانه دیروز مبلغ فوق به حساب صندوق واریز و طی امروز و‌ فردا مبلغ یک‌میلیون و 500هزار تومانی که دولت برای عیدی در نظر گرفته بود به حساب اعضا واریز خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار داشت: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان صندوق با رشد 78درصدی از تعداد 24هزار نفر در انتها سال 95 به بیش از 42هزار نفر در سال 99 رسیده است.

استفاده 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از بیمه تکمیلی
وی ادامه داد: در سال99 بیش از 6هزار و 500هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند، سهم پرداختی صندوق اعتباری هنر در سال 99بابت حق بیمه سالانه هنرمندان 98میلیارد تومان بوده است. همچنین اعضای صندوق از کمک ویژه معادل 10درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هرسال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می‌شوند.
سیدزاده در خصوص بیمه تکمیلی نیز یادآور شد: در سال99 بیش از 30هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق برخوردار شدند. آمار ثبت‌نام‌کنندگان در سال99 نسبت به سال 95 بیش از 120درصد رشد داشته است.
وی افزود: در سال99 باتوجه به به شیوع ویروس کرونا و مشکلات جامعه فرهنگ و هنر کشور، این صندوق تلاش کرد تا در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه بیشترین پوشش خدمات با کمترین هزینه را به اعضای تحت پوشش خود ارائه دهد، همچنین از سال97 بیمه عمر و حادثه به خدمات بیمه درمان تکمیلی افزوده شده است.
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه طی 4سال گذشته بیش از 60درصد سهم حق بیمه متقاضیان بیمه تکمیلی به صورت یارانه مستقیم توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر در سال 1399، 33/78میلیارد تومان یارانه بیمه درمان تکمیلی اعضا پرداخت کرده است.
سیدزاده بیان کرد: از ابتدای سال99 تاکنون به بیش از 62هزار و 876 پرونده رسیدگی و طی 1057 مرحله بیش از 11میلیارد تومان خسارت درمان به صورت مستقیم به حساب بیمه‌شدگان واریز شده است. از ابتدای سال96 تاکنون بیش از 70میلیارد تومان خسارت درمانی به بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.
وی در مورد طرح تکریم و کمک مستمری نیز تصریح کرد: طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی ارزشیابی هنرمندان، نویسندکان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صلاحیت آنان احراز شده است توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود.
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: تمامی هنرمندانی که بنا به دلایلی از قبیل کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری و از کارافتادگی قادر به تامین حداقل معاش زندگی خویش نیستند و از محل دیگری همچون صندوق‌های بازنشستگی دولتی یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مستمری دریافت نمی‌کنند پس از احراز صلاحیت با تایید دییر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور مشمول دریافت کمک مستمری می‌شوند.

افزایش 2 برابری دریافتی مشمولان طرح تکریم و کمک مستمری
سیدزاده اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده از مهرماه سال97 مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یافت و برمبنای این افزایش، دریافتی ماهانه مشمولان طرح تکریم از 200هزار تومان به 800هزار تومان و کمک مستمری ماهانه، از 150هزار تومان به 250هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
وی ابراز کرد: در سال99 تعداد 463نفر مشمول طرح تکریم و 2هزار و 614نفر در قالب طرح کمک مستمری از سوی صندوق ماهانه مقرری دریافت می‌کنند، البته صندوق اعتباری هنر بنا دارد تا در صورت تامین مالی از ابتدای سال آتی دریافتی مشمولان طرح تکریم و کمک مستمری را تا سقف دو‌برابر افزایش دهد.
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در رابطه با تسهیلات این صندوق نیز اظهار کرد: علیرغم محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای در چندسال گذشته صندوق اعتباری هنر توانست با جلب مشارکت موسسات بانکی، تشهیلات قرض‌الحسنه به اعضا را از منظر کمی و کیفی افزایش دهد، در واقع در بخش تسهیلات به سمت تقویت و توانمندسازی فعالان کارآفرین، اولویت حمایت از تولیدات و طرح‌های اشتغال‌زا، توزیع متوازن منابع مالی و افزایش کمی و کیفی تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.
سیدزاده با اشاره به سامانه «بیمانو»گفت: صندوق اعتباری هنر در راستای به کارگیری و ارائه ابزارهای خدمات نوین به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و جلب رضایت اعضا اقدام به طراحی تنها سامانه اینترنتی خدمات درمانی کشور با نام «بیمانو» کرده است. با راه‌اندازی سامانه بیمانو این امکان فراهم شده تا اعضا از طریق پروفایل شخصی خود به سهولت در هر زمان و مکان نسبت به بارگذاری مستندات پزشکی و ذکر مبلغ پرداخت شده، اقدام کنند. در واقع این سامانه امکان نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه، ارتقا پاسخگویی و ارائه اطلاعات شفاف به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: از زمان راه‌اندازی سامانه بیمانو در سال96 تاکنون نزدیک به یک میلیون سند درمانی توسط اعضای صندوق در سامانه بیمانو ثبت و برفرآیند رسیدگی به این مطالبات در شرکت بیمه نظارت شده است.

هنر کارت و فرصت‌های بی‌نظیر
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در خصوص «هنر کارت» نیز افزود: پروژه هنر کارت در پاسخ به مطالبات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تکمیل زنجیره حمایتی و خدماتی و براساس نیازسنجی‌های انجام گرفته عملیاتی شد. هنر کارت با دارا بودن خدمات و سرویس‌های متنوع فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار دارندگان خود قرار می‌دهد. این خدمات در قالب یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران عضو صندوق اعتباری هنر ارائه می‌شود.
سیدزاده بیان کرد: هنر کارت با ترکیب سودمندی از امتیاز نقدی و خدمات، شرایط ایده‌آل و متمایزی را برای فعالان فرهنگی و هنری کشور فراهم می‌کند، این خدمات شامل خدمات قراردادی، فروشگاه اینترنتی و سرویس شخصی است، همچنین. هنر کارت کیفیت خدمات ارائه شده با تنوع خواسته‌ها و علاقه‌مندی‌های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همخوانی دارد.
وی یادآور شد: مجموعه گسترده‌ای از معتبرترین مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز فرهنگی و تفریحی آماده ارائه خدمات به دارندگان هنر کارت هستند. تاکنون بیش از 85هزار نفر در سامانه هنر کارت ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد 63هزار عضو صندوق و‌ مشمول دریافت هنر کارت هستند و برای بیش از 60هزار نفر معادل 96درصد ثبت‌نام‌کنندگان افتتاح حساب صورت گرفته است و برای باقیمانده افراد، به دلیل مشکلات کدملی و افتتاح حساب انجام نشده است. البته 43هزار کارت تاکنون چاپ و مراحل ارسال در حال انجام است.
وی در مورد برنامه‌های سال آینده این صندوق با اعلام راه‌اندازی طرح «سایه» و «پروانه» خاطرنشان کرد: تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی هنرمندان تحت پوشش، برای دسترسی به آمار رسمی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد حمایتی در سال‌های اخیر بوده است، سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان با عنوان «سایه»بر بستر وب، به منظور ایجاد بستر جامع اطلاعاتی هنرمندان گسترده در سطح کشور با محوریت عضویت در صندوق اعتباری هنر تهیه و تنظیم شده است.
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: تمامی اطلاعات هویتی، بیمه‌ای و حمایتی از اعضای صندوق اعتباری هنر همچنین سوابق دریافت و پرداخت‌های اعضا در سامانه «سایه» قابل مشاهده است.

ثبت 9هزار اثر در پروانه 
سیدزاده در مورد طرح «پروانه» نیز گفت:«پروانه»نام بستر دیگری در صندوق اعتباری هنر است که فعالیت خود را از سال آینده آغاز می‌کند. پروانه در واقع یک فضای مارکتینگ برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران است که با ایجاد پروفایل برای هر یک از اعضای صندوق، امکان معرفی عمومی آن ها را فراهم می‌کند. تاکنون نزدیک به 9هزار اثر در پروانه ثبت شده است و حتی سفارشاتی نیز در آن ثبت شده است.
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین از باز شدن دریچه حق عضویت‌های صندوق اعتباری هنر در پایان اردیبهشت سال 1400 خبر داد.
بر اساس این گزارش ، در این نشست به سوالات اصحاب رسانه و کسانی که از طریق لایو اینستاگرام سئوالات خود را مطرح کردند نیز از سوی سید حسین سیدزاده پاسخ داده شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق هنر کمک هزینه ایام بیکاری کرونا مدیرعامل صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر مشمولان طرح تکریم بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی کمک مستمری اصحاب فرهنگ اعضای صندوق طرح تکریم هنر و رسانه بیمه شدگان هنر کارت ثبت نام حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، گفت: براساس قانون دستگاه‌های اجرایی به نسبت جمعیت عشایری باید اعتباری را برای خدمت‌رسانی به این جامعه تخصیص دهند که هنوز در استان کرمانشاه عملیاتی نشده است. - اخبار استانها -

علی‌جعفر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه جامعه عشایری استان بعد از جامعه شهری و روستایی سومین جامعه استان است اظهار داشت: با وجود اینکه جمعیت عشایر تنها 4.2 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما ییشترین نقش را در اقتصاد استان را دارند.

وی با بیان اینکه عشایر استان با داشتن سه میلیون و 400 هزار رأس دام سبک 30 درصد از نیاز پروتئینی استان را تأمین می‌کنند عنوان کرد: 13 هزار و 800 خانوار عشایری استان با 86 هزار نفر جمعیت 6 ماه از سال را در مناطق ییلاقی استان می‌گذرانند و 6 ماه دیگر را به مناطق گرمسیری استان و استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام کوچ می‌کنند.

رضایی گفت: با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان تقویم کوچ عشایر تهیه شده و کوچ از 15 فروردین 1403 آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد و بعد از آن می‌توانند وارد مراتع استان شوند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: با بخشی از دستگاه‌های مرتبط با عشایر از جمله نیرو انتظامی، مرزبانی و سپاه عشایری برای تأمین امنیت مسیر کوچ عشایر هماهنگی لازم انجام شده که عشایر با آسودگی خاطر کوچ کنند.

وی با اشاره به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راهداری به منظور ارائه خدمات به عشایر در مسیر کوچ بیان کرد: آبرسانی و تأمین آب شرب سالم توسط تانکر از وظایف اداره کل امور عشایری است و سوخت مورد نیاز شامل نفت سفید و گاز مایع در اختیار جامعه عشایری قرار می‌گیرد.

رضایی گفت: براساس سیاست سازمان، ما تنها وظیفه تامین آب شرب عشایر را داریم اما با پیگیری و تأمین اعتبار 50 تا 60 درصد آب احشام نیز تأمین می‌شود و بخشی از آب احشام را خود عشایر باید تأمین کنند.

وی عنوان کرد: پنل‌های خورشیدی توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر براساس اعتباری که در قانون بودجه مصوب شده تهیه و در اختیار سازمان امور عشایری قرار می‎گیرد و این پنل تنها برای تأمین روشنایی و شارژ تلفن همراه است اما مقرر شده در صورت تأمین اعتبار عشایری که فاصله کمتری نسبت به برق شهری دارند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: سهمیه پنل خورشیدی در سال گذشته 800 مورد بوده اما با وجود پیگیری‌های متعدد تنها 400 مورد به ما تخصیص یافته و از طریق قرعه کشی بین عشایر توزیع می‌شود.

رضایی با انتقاد از کم بودن سهمیه آرد عشایر عنوان کرد: سرانه آرد جامعه عشایری 12 کیلوگرم است و مکاتبات متعددی با سازمان برای افزایش این سرانه انجام شده اما باید در شورای آرد و نان کشور مطرح شود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی دو بار در سال دام عشایر را به صورت رایگان معاینه و واکسن می‌زنند، گفت: اداره کل امور عشایری به تنهایی قادر به رفع مشکلات این جامعه نیست و براساس قانون تمام دستگاه‌های اجرایی استان به نسبت جمعیت عشایری باید اعتباری در راستای خدمات رسانی به این جامعه هزینه کنند اما تاکنون عملیاتی نشده و مشکلات همچنان پابرجا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق