Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:36:02 GMT

۹۷ واحد صنعتی مازندران امسال به چرخه تولید بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۶۸۳

۹۷ واحد صنعتی مازندران امسال به چرخه تولید بازگشت

به گزارش ایرنا ، حسن خیریانپور روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی مازندران که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور در ساری برگزار شد، افزود : از ابتدای امسال ۱۸۶ واحد تولیدی و صنعتی به علت بدهی در تملک بانک‌ها قرار داشت که با برپایی ۳۰ جلسه، ۱۱۹ واحد از تملک بانک‌ها خارج شدند و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه اکنون پرونده ۲۸ واحد تولیدی و صنعتی مازندران که به علت بدهی در تملک بانک‌ها هستند، در دستگاه قضایی استان در دست بررسی است، اظهار داشت: تسریع در روند رسیدگی به این پرونده، گام بسیار مهمی برای احیای دوباره واحدهای تولید و صنعتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیریانپور گفت : از ابتدی امسال تاکنون با برپایی ۶۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۱ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، گام‌های بسیار مهم و ارزشمندی برای احیای دوباره واحدهای تولید و صنعتی استان برداشته شد که خروجی بسیار مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی از شناسایی ۱۰۶ واحد تولید و صنعتی ورشکسته در مازندران خبر داد و گفت که از این تعداد ۲۰ واحد تولیدی با توجه به تمام مشکلات فراروی، فعال است و با تعیین تلکیف بقیه واحدها، باید زمینه بازگشت دوباره آنها با چرخه اقتصادی کشور فراهم شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان در بخش کشاورزی ، افزود : مازندران با تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی که در تولید ۱۴ نوع محصول رتبه نخست را دارد ، مهم ترین قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را از جمله طرح‌های مهم و اولویت دار استان معرفی کرد و گفت که تاکنون مجوز احداث گلخانه در ۵۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران صادر شد و این طرح با قدرت در حال اجرا و توسعه است.

خیریانپور احیای ۸۳۲ قطعه آبندان، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری را هم از دیگر طرح‌های مهم و اولویت‌دار مازندران عنوان کرد و افزود : با تلاش‌های صورت گرفته، علاوه بر جانمایی لازم در ۱۷۵ نقطه ساحلی مازندران برای احداث اسکله‌های گردشگری دریایی، مجوز لازم برای احداث ۷۲ اسکله نیز صادر شده است.

قاطعیت در اجرای حکم زمینه‌ساز رفع مشکلات

رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست قاطعیت در اجرای حکم و اجرای صحیح قوانین را راهکار برون رفت از مشکلات فعلی ذکر کرد و گفت : اجرا نشدن مصوبات کارگروه ماده ۳۳ مبنی بر خلع ید ۴۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان برای احداث شهرک‌های صنعتی باعث شده است تا در اجرای بسیاری از طرح ها با مشکل مواجه شویم.

عبدالله مهاجر لازمه ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار را حمایت از واحدهای تولیدی دانست و افزود : در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، بانک های عامل باید با پرداخت تسهیلات، به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه از ۳۹ شهرک صنعتی در مازندران، هشت تا ۱۰ شهرک با مشکل دریافت تسهیلات بانکی  مواجهند ، از مدیران بانک های عامل خواست تا با تسهیل‌گری در روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اهتمام بیشتری داشته باشند.

مهاجر از اشتغال بیش از ۱۰ هزار نیروی کار واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد و گفت : واحدهای تولیدی در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و بهبود فضای کسب و کار نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به ارزآوری بسیار بالای صادرات محصولات کشاورزی مازندران ، افزود : زیرساخت‌های صادراتی این استان باید تقویت شود و تنها در این صورت می‌توان به بازارهای هدف دسترسی داشت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان هیات همراه رییس قوه قضایی به مازندران سفر کرد.

نشست با فعالان اقتصادی یکی از برنامه های حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در سفر به مازندران بود. وی همچنین از نیروگاه زباله سوز ساری و پایانه صادراتی روماک گستر در جویبار بازدید کرد.

رییس قوه قضاییه سفر یک روزه استانی خود به مازندران را صبح امروز با ورود به فرودگاه ساری شروع شد. بازدید از کارخانه نساجی مازندران ، بررسی مشکلات قضایی مردم و گفت و گو با آنان ، نشست به قضات و کارکنان دادگستری و شرکت در شورای اداری استان مهم ترین برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی به مازندران است.

برچسب‌ها ساری سازمان بازرسی كل كشور رونق تولید استانداری مازندران توسعه اقتصادی تعاونی مازندران اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری سازمان بازرسی كل كشور رونق تولید ساری سازمان بازرسی كل كشور رونق تولید استانداری مازندران توسعه اقتصادی تعاونی مازندران اشتغال زایی اخبار کنکور واحدهای تولیدی واحدهای تولید واحد تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال تمهید شده که احیای واحد‌های راکد از جمله مهمترین آنها بوده و در این راستا از ظرفیت تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی افزود: سیستم بانکی تحرک اصلی تحقق این مهم بوده و لازم است بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای احیای واحد‌های راکد متمرکز شود.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحد‌های راکد از جمله برنامه‌های مستمر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی طبق منویات دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امسال نیز با قدرت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر از مهمترین مباحثی است که در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و باید اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ملاک تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی، پیش‌بینی آمار تولید واحد‌ها و درج آنها در سامانه جامع تجارت است، اظهار کرد: اولویت تخصیص ارز برای واحد‌هایی است که محصولات تولیدی آنان صادرات محور باشد.

سرتیپی گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی باید به سرمایه‌گذاران واقعی تعلق گیرد و پایش مستمر شود.

وی بر تقویت کلینیک عارضه یابی صنایع در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: این امر برای احصای صحیح مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع تولید واحد‌ها مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی