Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:46:31 GMT

درخواست آتش نشانان قم از مردم؛ نه به چهارشنبه سوری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۷۵۳

درخواست آتش نشانان قم از مردم؛ نه به چهارشنبه سوری

روابط عمومی آتش نشانی قم با اشاره به مسدود شدن ۲۴ نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته قم گفت: آتش نشانان قم از مردم می خواهند که در این شب از خودشان و خانواده شان مراقبت کنند و در تجمعات خطرناک حضور پیدا نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید کریمی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، اظهار داشت: همه ساله با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال باید نگران حوادثی باشیم که متاسفانه اثر ناآگاهی و فراموشی سنت های قدیمی چهار شنبه آخر سال رخ می دهد از جمله اینها استفاده از مواد محترقه و روشن کردن آتش در معابر شهر است که با وجود اینکه هر سال خسارت های جانی و مالی زیادی به بار می آورد اما همچنان درس عبرت نشده و مجدداً شاهد این نوع حوادث هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره  به حوادث چهارشنبه سوری آخر سال  در کشور و قم گفت: سال گذشته  ۷۵۱ مصدوم در کل کشور از قربانیان چهارشنبه آخر سال بودند که ۳۹ نفر نقص عضو شدند همچنین ۲۲۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و ۲ نفر فوتی نیز برجای گذاشت.

کریمی ادامم داد: در شهر قم۲۴ مصدوم که ۲۳ نفر آنها دچار سوختگی شدند یک  پسر بچه ۱۲ ساله آسیب شدید از ناحیه چشم داشت. و تعدادی از خودروهای آتش نشانی آسیب دیدند همچنین تعدادی آتش نشان ها مصدوم شدند.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی قم تصریح کرد: خودروهای اتش نشانی از محل پرداخت عوارض مردم به شهرداری برای کمک رسانی به مردم خریداری می شود و نیروهای آتش نشانی هم عضو خانواده هایی هستند که در این شهر زندگی میکنند پس خسارت به این ها خسارت به جان و مال خودمان است

وی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته به خودروها و نیروهای اتش نشانی در قم آسیب زیادی وارد شده  در شب چهارشنبه سوری سال گذشته ۴۷ عملیات اطفاء حریق وسط نیروهای عملیاتی اتش نشانی انجام شد.

کریمی تصریح کرد: شب چهارشنبه سوری از یک شب شاد و ساده به بازی با مواد منفجره تبدیل شده اگر امسال نیز مانند سال های گذشته خانواده ها مراقب نباشند حوادث جبران ناپذیر  رخ خواهد داد البته امید است  امسال نیز مانند سال گذشته به علت کرونا از تجمع ها دوری کنیم.

وی عنوان داشت:  در این بین والدین باید بیشتر حواسشان به فرزندانشان باشد و اطلاعات کافی در مورد دوستان جدید شان داشته باشند سعی شود در این شب خانواده ها از منزل خارج نشده با برنامه‌های تلویزیون و یا تهیه فیلم هایی جوانان و نوجوانان و کودکان را در منزل نگه دارند.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی قم تاکید کرد: این احساس مسئولیت باید در همه وجود داشته باشد اگر افرادی را مشاهده می کنند که بین نوجوانان جوانان و کودکان مواد محترقه می فروشند این مسئله را به مسئولان نظامی و انتظامی اطلاع دهند.

کریمی بیان داشت: والدین می‌توانند در خصوص خطرات استفاده از مواد و تجهیزات و مواد محترقه اطلاعات را به فرزندان خود بدهند و در خصوص آداب و رسوم آیینی چهارشنبه سوری با آنها صحبت کنند و آنها را تشویق به برگزاری آیین های سنتی کنند.

وی در پایان گفت: آتش نشان ها از مردم درخواست می کنند در این شب برای اینکه کسی داغدار نشود مراقب خودشان و دیگران با انجام ندادن کارهای خطرناک باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: چهارشنبه سوری روابط عمومی سال گذشته آتش نشانی آخر سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day