Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک از اجرای مرحله نخست دریافت واکسن کرونا و واکسیناسیون یک‌هزار و ۲۱۴ نفر از مددجویان و پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، محمدرضا صوفی نژاد ظهر امروز در نشست خبری بیان چالش‌های یکساله آسایشگاه خیریه کهریزک در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مرحله نخست تزریق واکسن کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک با حضور وزیر بهداشت آغاز و 214 نفر در این مرحله واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اولین مرحله 567 نفر سالمند، 396 نفر معلول و 251 نفر از کارکنان این مجموعه در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند و مرحله دوم واکسیناسیون تا 30 روز آینده اجرایی می‌شود اما نیکوکاران این مرکز که نقش بسزایی در خدمات رسانی به مددجویان را دارند فعلا در چرخه واکسیناسیون قرار نگرفته اند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به جمعیت یک هزار و 750 نفری این آسایشگاه افزود: قرار است همه مددجویان و کارکنان این آسایشگاه واکسن کرونا را دریافت کنند و از آنجایی که حدود یکهزار نیکوکار به‌طور مستمر در این مرکز خدمت‌رسانی می‌کنند، تلاش می‌کنیم برای این افراد نیز واکسن تامین کنیم.  

تزریق واکسن کرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددکار آسایشگاه کهریزکواکسیناسیون سالمندان علیه کرونا از آسایشگاه کهریزک شروع شداهدای 2 کامیون اقلام بهداشتی از سوی بانک ملت به آسایشگاه کهریزک البرز

صوفی نژاد ادامه داد: هرسال در ایام نوروز و اعیاد مختلف حدود 10 الی 15 هزار نفر با مددجویان این مجموعه ملاقات می کردند اما با توجه به محدودیت‌های کرونایی ملاقاتها تعطیل شده که به همین دلیل میزان کمک‌ها نیز تا حدی کاهش یافته است. 

وی بیان کرد: چنانچه شرایط برای واکسینه شدن نیکوکاران هم مهیا شود فضا بازتر شده و از فشار روحی و روانی مددجویان در این محدودیت های کرونایی کمتر و باعث امنیت خاطر مدد جویان و ملاقات خانواده های آنان می شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا همه پیش بینی می‌کردند که سالمندان آسیب پذیرترین قشر در برابر این ویروس هستند، اما به لطف کارکنان و کمک خیران کمترین آسیب را داشتیم و طی یک سال گذشته 67 نفر از سالمندان این مجموعه به علت ابتلا به کرونا جان باختند که متوسط سن آنها بالای 85 سال بود. 

صوفی نژاد تصریح کرد: 82 درصد از هزینه‌های این مجموعه را مردم و خیران و 18 درصد دیگر را نیز برخی دستگاه‌های دولتی و نهادهای حمایتی  تامین می‌کنند. 

وی در پایان با اشاره به برخی نیازهای آسایشگاه گفت: با توجه به فرسودگی تاسیسات و برای ارتقای کیفیت زندگی مددجویان در این آسایشگاه شایسته است خیران مانند همیشه به این مجموعه کمک کنند.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسایشگاه خیریه کهریزک واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور