Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده‌ها مراقب آسیب‌های چهارشنبه آخر سال باشند تا شاهد حوادث ناگوار در استان نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در آخرین روز چهارشنبه آخر سال تعداد کد‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی افزایش می‌یابد اظهار کرد: 8 کد در مناطق مختلف سطح شهر زنجان مستقر می‌شوند تا خدمات رسانی به مردم در کمترین زمان اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های سطح شهر زنجان در وضعیت آماده باش قرار می‌گیرند ادامه داد: متخصصان چشم و سوختگی در اورژانس بیمارستان‌های موسوی زنجان و ولیعصر(عج) زنجان مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه امیدواریم امسال شاهد حوادث ناگوار و غیرقابل جبران برای هیچ یک از شهروندان نباشیم عنوان کرد: سال گذشته مردم استان زنجان همکاری خوبی را داشتند و شاهد حوادث ناگوار برای خانواده‌ها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد حوادث بسیار تلخی برای برخی از خانواده‌ها بودیم تاکید کرد: در برخی موارد صدماتی که در روز چهاشنبه شاهد بودیم از تخلیه چشم گرفته تا قطع اندام و سوختگی‌های شدید صورت بود.

جعفری خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان موارد احتیاط را رعایت کنند و از مواد محترقه دست ساز به جد خودداری کنند که بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

وی با بیان اینکه بیشتر حوادث غیرقابل جبران توسط مواد محترقه دست ساز اتفاق می‌افتد بیان کرد: مواد محترقه دست ساز در سال‌های گذشته باعث آسیب‌های جدی برای جوانان شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم در این روز به شدت از فرزندان خود مراقبت کنند تا آخر سال تلخی را تجربه نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه از بهمن ماه بحث آموزش و اطلاع رسانی برای جلوگیری از آسیب‌های آخر چهارشنبه سال را آغار کردیم بیان کرد: بنر‌های هشدار دهنده در سطح شهر‌های استان زنجان نصب شده است.

جعفری با تاکید براینکه ارائه آموزش به خانواده‌ها در بستر فضای مجازی در استان زنجان آغاز شده است افزود: به دلیل تعطیلی مدارس و کرونا ارائه آموزش‌ها به صورت چهره به چهره ممکن نیست بنابراین با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی در قالب فضای مجازی توسط نرم افزار شاد برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای عدم استفاده از مواد محترقه خطرناک برای دانش آموزان ارائه می‌شود گفت: از مردم می‌خواهیم موضوع خانواده محوری را مد نظر داشته باشند تا چهارشنبه آخر سال را در کنار یکدیگر و با شادی سپری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارشنبه آخر سال مواد محترقه استان زنجان شاهد حوادث خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۱۳۰۰ تن و مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث رخ داده طی هفته گذشته در کشور خبرداد.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال، ۵۷۸ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۱۵۸ حادثه ترافیکی و ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب کاهش چهار درصدی و افزایش ۲۱ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۳۵۹ نفر نیز مصدوم شدند.همچنین ۱۷۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

میعادفر با اشاره به جزئیات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۲۷ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۶۲ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی است.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند نیز افزود: ۱۱۸۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۹ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ۱۷۷ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۸۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفرند.

میعادفر گفت:طی هفته گذشته، ۳۵ مورد زمین لرزه رخ داد که بزرگترین آن در اولین روز اردیبهشت ماه، به شدت ۴.۲ ریشتر در خوی رخ داد که خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید