Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:12:26 GMT

با تغییر کاربری غیر مجاز برخورد جدی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۸۵۷

با تغییر کاربری غیر مجاز برخورد جدی شود

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی است با تغییر کاربری غیر مجاز باید جدی برخورد شود، گفت: راه اجرای قانون باید باز باشد تا تخلفی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز(24اسفند) در جمع قضات استان مازندران با بیان اینکه در 22 اداره در شهرستان ها آمارهای ارائه شده و فعالیت ها به ویژه کاهش دادرسی ها به 90 روز رسیده جای قدردانی است، اظهار کرد: لازم است اطاله دادرسی به زمانی که قانون مشخص کرده است برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه به تلاش کارکنان دستگاه قضایی در کار سازمانی اشاره کرد و گفت: موضوعاتی همانند حفظ حقوق بیت المال، حریم دریا که در استان مطرح می‌شود در ماموریت کارکنان است باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله رئیسی، دستگاه قضایی را موظف به حفظ حریم دریا دانست و افزود: حریم دریا حق عمومی است و هیچ فرد حقیقی و حقوقی نباید این حریم را مورد تعرض قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی است با تغییر کاربری غیر مجاز باید جدی برخورد شود، تصریح کرد: راه اجرای قانون باید باز باشد تا تخلفی صورت نگیرد.

 

رئیس قوه قضائیه استفاده قانونمند از مناطق مازندران را بر تمامی دستگاه‌های اجرایی استان فرض دانست و یادآور شد: اراضی کشاورزی، باغات، جنگل، دریا و کوه سرمایه‌های مازندران هستند، شرایط برای متخلفان جهت تعرض و تجاوز نسبت به منابع طبیعی باید نا امن شود.

 

وی از پیشنهاد رئیس دادگستری استان مازندران مبنی بر تشکیل مجتمع قضایی به منظور رسیدگی حقوق عمومی و مبارزه با متجاوزین حریم بیت‌المال در مازندران استقبال کرد و گفت: سمت و سوی مبارزه با فساد در مجموعه سازمان های ادرای استان مازندران الزامی است.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه کمبودهای سازمانی و اداری و رفع آن مورد توجه دستگاه قضایی قرار دارد، افزود: بخش زیادی از همکاران دستگاه قضایی از خطه مازندران هستند و جابجایی‌ها به لحاظ جاذبه‌های استان کمی سخت است.

 

وی، اجرای عدالت را امری فطری دانست و گفت: سازمانی که عدالتخواه و عدالت گستر است بدون نفوذ پذیری جایگاه سازمانی خود را پیدا می‌کند.

 

رئیس قوه قضائیه به پرونده وقفی بودن روستای آقا مشهد شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: کارشناسان فضای آقا مشهد را جنگلی می‌دانند و چطور استقرار مالکیت صورت می‌گیرد؟ لازم است این موضوع بررسی دقیق شود و معاینه محلی صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: چطور مالکیت بر جنگل و کوه ممکن است؟! باید دقت نظر صورت گیرد.

 

آیت‌الله رئیسی دقت نظر قضات در رأی حبس و احتیاط در این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئله بازداشت و زندانی کردن آنچه را که شرع اجازه می‌دهد باید اجرا شود.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای آق مشهد سفر آیت الله رئیسی به مازندران کاهش اطاله دادرسی تغییر کاربری رئیس قوه قضائیه وقف آیت الله رئیسی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید غلامی با اشاره به اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری ۵۹ هکتار در حوزه قضائی ساوجبلاغ پیشگیری شده است، گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را ۵۹ هکتار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد ۶۸ قطعه شامل دیوارکشی به تعداد ۶۸ مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد، دپوی مصالح ساختمانی ۱۶ مورد و استخر دو مورد، قانون به اجرا درآمد.

کد خبر 6089976

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری