Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:34:59 GMT

تظاهرات در سالروز قتل جوان سیاهپوست آمریکایی به خشونت کشیده شد+ویدئو

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۵۰۵۳

تظاهرات در سالروز قتل جوان سیاهپوست آمریکایی به خشونت کشیده شد+ویدئو

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سالروز شلیک مرگبار نیروهای پلیس آمریکا به «برونا تیلور» تکنسین پزشکی سیاهپوست ۲۶ ساله، معترضان آمریکایی در دو شهر بزرگ نیویورک و لس آنجلس با برگزاری تظاهرات، علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌ نژادی آنها شعار سردادند.

تیلور ۲۶ ساله که یک تکنسین پزشکی سیاهپوست بود، ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در حمله نیروهای پلیس لوییویل به آپارتمان محل اقامتش و در جریان درگیری بین آنها با نامزدش کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، صدها نفر از مردم آمریکا با تجمع در میدان «تایمز» شهر نیویورک به نشانه مرگ تیلور که با گلوله پلیس آمریکا به قتل رسید، روی زمین دراز کشیدند.

تصاویر شبکه «راپتلی» معترضان آمریکایی را در حالی که بر روی کف خیابان دراز کشیده بودند، نشان می‌داد و برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که برای روی آنها نوشته شده بود: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و «نیروی پلیس را منحل کنید».

گزارش‌ها حاکی از آن است که در دیگر بخش‌های شهر نیویورک، معترضان با حمل پلاکاردهایی و فریاد زدن نام تیلور، پل بروکلین را مسدود کرده بودند.

طبق این گزارش، تظاهرات‌های مشابهی در شهرهای «لوییویل»، «سیاتل» و «پورتلند» نیز برگزار شد که گرچه اغلب به حالت صلح‌آمیز برگزار شد اما در ادامه به خشونت کشیده شد.

در لس‌آنجلس نیز معترضان سپرهایی را با خود حمل می‌کردند و فریاد می‌زدند: «جان زنان سیاهپوست اهمیت دارد».

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتراضات روز گذشته به وقت محلی گرچه در ابتدا به صورت آرام برگزار شد اما در ادامه به خشونت کشیده شد و برخی در میان این اعتراضات شیشه‌های چندین مغازه در هالیوود را در هم شکستند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

 

 

در جریان اعتراضات علیه خشونت پلیس آمریکا، چندین نفر نیز پس از درگیری با نیروهای پلیس آمریکا بازداشت شدند.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که در میان درگیری میان پلیس لس‌آنجلس با معترضان آمریکایی، یک مأمور پلیس زخمی شده است اما گزارشی درباره زخمی شدن غیرنظامیان در اعتراضات ضدنژادپرستی روز گذشته در شهرهای آمریکا منتشر نشده است.

در یکی از کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی، یکی از معترضان در حالی نشان داده می‌شود که به سمت خودروی پلیس می‌دود و در این حال پلیس سعی می‌کند از روی یکی از معترضان عبور کند که معترضی دیگر از روی کاپوت خودروی پلیس بالا می‌رود.

 

 

طبق گزارش راشاتودی، در مجموع، حدود ۲۰۰ نفر در اعتراضات لس آنجلس شرکت کردند و آنطور که خبرنگاران محلی گزارش کرده‌اند، این تظاهرات توسط جنبش موسوم به «جبهه آزادی جوانان» آمریکا سازماندهی شده بود.

این اولین بار نیست که خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها و سیاهپوستان موجبات خشم مردم آمریکا را فراهم می‌آورد و پیش از این کلیپ‌های ویدئویی از خشونت نیروهای پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان و حتی کودکان منتشر شده بود.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرده است.

به دنبال تداوم اعتراضات مردم آمریکا به قتل فلوید، شورای شهر مینیاپولیس در نهایت موافقت کرد که به خانواده فلوید مبلغ ۲۷ میلیون دلار به عنوان غرامت پرداخت کند.

فشارهای معترضان آمریکایی برای محاکمه «دریک شووین» افسری که با زانوی خود، موجب قتل فلوید شده بود، موجب شد تا دادگاهی برای محاکمه وی برای روز ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لوییویل سیاهپوست آمریکا لس آنجلس نیویورک خشونت پلیس معترضان آمریکایی نیروهای پلیس پلیس آمریکا خشونت پلیس لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد

متهمی که در خیابان گاندی زن جوان را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر گرگان، دستگیر شد.

به گزارش تسنیم ، ظهر یکشنبه بیست و ششم فروردین‌ ماه امسال، صدای مشاجره شدید زن و مرد جوانی در یکی از خیابان‌های محله گاندی، سکوت ظهرگاهی را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی 37ساله مواجه شدند که از ناحیه شکم، گردن و کمر هدف 20 ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مرد جوانی که با مقتوله در ارتباط بوده در جریان مشاجره‌های شدید لفظی، دست به این جنایت هولناک در خیابان زده است.

تحقیقات ابتدایی از شاهدان عینی حادثه حکایت از آن داشت؛ این 2 نفر که با هم آشنا بودند، چند دقیقه‌ای به‌دلایلی نامشخص با یکدیگر مشاجره‌ شدیدی داشتند و مرد جوان به‌صورت ناگهانی با چاقویی که همراه داشته با ضربات بی‌رحمانه مرتکب قتل شده است و درحالی که گوشی مقتوله در دستانش بوده قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی در محل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم، ابتدا مخفیگاه قاتل را شناسایی و سپس با دستور قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده متوجه شدند پسر جوان شبانه تهران را به مقصد یکی از شهرهای شمالی کشور ترک کرده و احتمالا قصد دارد تا برای همیشه از ایران خارج شود.

تحقیقات جنایی همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای گرگان ردیابی کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را با یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: از چندی دختر جوان قصد داشت تا رابطه عاشقانه ما را به پایان برساند که به‌خاطر همین موضوع خیلی عصبانی شدم و با او در حوالی خیابان گاندی قرار ملاقات گذاشتم.

مرد جنایتکار ادامه داد: هنگامی که زن جوان را در خیابان دیدم سر همین مسئله با یکدیگر مشاجره کردیم که ناگهان من کنترل خود را از دست دادم و با چاقویی که در جیب داشتم او را باضربات متعدد به قتل رساندم و به سمت خانه یکی از آشناهایم به گرگان رفتم اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شدم.

به گزارش تسنیم، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و  تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر جسد یکی‌از غرق شدگان رودخانه نازلو ارومیه پیدا شد زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران/ قاتل: جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم        

دیگر خبرها

  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد