Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار موضوع اصلی درآخرین جلسه سال جاری با استانداران مطرح شد، گفت: بحث امنیت هم از نظر امنیت عمومی و هم امنیت انتخابات مطرح شد و نهایتاً با توجه به اطلس امنیتی که برای انتخابات همیشه تعیین می‌کنیم مقرر شد همه استان‌ها با حساسیت این اطلس را پیگیری کنند و مرتب گزارش دهی و گزارش گیری انجام شود در حوزه امنیتی مشکل خاصی در شرایط کنونی نداریم که این را مرهون لطف خداوند متعال و همراهی های مردم عزیزمان می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور افزود: دومین مساله بحث تامین ارزاق و قیمت‌ها در ایام نوروز است. ما در وزارت کشور به عنوان مسئول ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی از ۴ ماه قبل برآورد ها و تحلیل ها را مرتب در دولت مطرح کردیم و نقاط نگرانی خودمان را هم مطرح کردیم با توجه به شرایط لازم بود استانداران در هماهنگی کامل با دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت کمک کنند بحث تنظیم بازار و نظارت بر استان‌ها با دقت پیش برود. این موضوع با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز مطرح شد استانداران هم مطالبی را عنوان کردند که امیدوارم این هماهنگی ها بتواند در روند کار مثبت واقع شود.

وزیر کشور همچنین به تصمیم جدیدی که در دولت گرفته شده است، اشاره کرد و افزود: امروز در این جلسه مطرح شد امکان ورود کالا از مرزهای کشور با شرایط سهل تر از جمله در موضوع ثبت سفارش و منشا ارزی صورت بگیرد. که سهولت در این زمینه برقرار می شود، دعوت کردیم همه استانداران تلاش کنند به ویژه استانداران مرزی که موضوع واردات کالاهای اساسی به طور جدی پیگیری شود تا کمبودها در داخل جبران شود.

رحمانی فضلی به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یک موضوع بسیار مهم در شرایط کنونی است که تاکنون تمام اقدامات مقدماتی، زمینه ها، هماهنگی ها و همکاری ها انجام گرفته است و همانطور که در جریان هستید امروز روز پنجم ثبت نام شوراها است. من از تمام متخصصین، کارشناسان و تحصیلکردگان و کسانی که در حوزه‌های مدیریت شهری و اجرایی تجربه دارند، تقاضا می کنم حتماً  برای ثبت‌نام مراجعه کنند و مشارکت خیلی جدی در این زمینه داشته باشند. بقیه ثبت نام ها هم به مرور از فروردین انجام خواهد شد و  نگرانی خاصی در زمینه اجرای انتخابات که به عهده وزارت کشور است، نداریم.

وزیر کشور در این راستا افزود: تقاضای ما در حوزه مشارکت مردم در انتخابات است؛ همانطور که مقام معظم رهبری موضوع مشارکت در انتخابات را به صورت خیلی جدی با تعبیر بسیار بلند و واژه های پر معنی مطرح کردند، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنیم مقتضیات حضور پر شکوه مد نظر ایشان را بستر سازی کنیم.

وزیر کشور در همین زمینه ادامه داد: وزارت کشور، وزارت ارشاد، صدا و سیما، شورای نگهبان، احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی باید تلاش کنند یک رقابت با شکوه و یک مشارکت بسیار خوبی داشته باشیم. تلاش این است در این ایام باقی مانده همه سعی بکنیم بستر انتخابات یک بستر مطلوب رقابتی باشد.

وی افزود: موضوع کرونا بحث دیگر این نشست بود و به سلامت مردم تاکید شد با توجه به اینکه به جز شهرهای قرمز و نارنجی بقیه شهرها مسافرت آزاد است این به اعتماد و تاکید بر رعایت حداکثری پروتکل‌ها منوط است، اگر قرار باشد که پروتکل ها رعایت نشود حتماً دچار خسارت خواهیم شد.

رحمانی فضلی بیان داشت: این مساله از امروز به استانداران یادآوری شد، استانداران به عنوان روسای قرارگاه ها در همه حوزه ها هم در حوزه انتظامات در بحث ترددها هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه خدمات عمومی که وزارت گردشگری متولی  اصلی است و هم در حوزه حمل و نقل، وزارت راه و شهرسازی همه باید تلاش کنیم تا یک عملکرد مثبت قابل قبولی در فضای ایجاد سلامت داشته باشیم. الان به لطف خدا وضعیت از زمانی که قرارگاه تشکیل شد و هماهنگی زیادی بین همه نیروهای عمل کننده و بویژه مردم به وجود آمده است مواجه با یک کاهش میزان بیماری و فوت مواجه هستیم.

رحمانی فضلی افزود: این روند ادامه پیدا کرده است به جز استان خوزستان که شرایط خاصی داشته و با اقدامات به موقع و سریع همه دستگاه‌ها الان در خوزستان به طرف یک شرایط مطلوب تر حرکت کردیم و ۴ شهرستان از رنگ  قرمز خارج شده و بستری ها کاهش پیدا کرده و تعداد تست ها به۲۱ هزار در روز رسیده است.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که عید نوروز مسافرت و تردد منجر به افزایش هزینه‌های ناشی از تسری و شیوع زیاد کرونا نشود. با توجه به شناختی که ما از مردم در حوادث مختلف به ویژه در یک سال اخیر در حوزه کرونا با توجه به همه فشارها و سختی ها در حوزه اقتصادی، اجتماعی و روانی تحمل کردند و همکاری خوبی داشتند؛ مطمئن هستیم که با سربلندی و سرافرازی از این دوره مسافرت هم بیرون می آییم.

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم هم از تعطیلات لذت ببرند و هم مراقب خودشان باشند و از سلامتی لذت ببرند. همه باید دعاگوی هم باشیم و همه باید دعا گوی مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران و توفیقات آن باشیم.

27219

کد خبر 1495642

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی انتخابات ۱۴۰۰ وزیر کشور رحمانی فضلی هم در حوزه باید تلاش مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور