Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:07:44 GMT

سعید نمکی: توانسته ایم مرگ و میر‌ها دو رقمی نگه داریم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۵۲۶۸

سعید نمکی: توانسته ایم مرگ و میر‌ها دو رقمی نگه داریم

باشگاه خبرنگاران جوان: سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه‌های نوین بیمارستانی سیّار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رویکرد مقابله با کرونا اظهار کرد: همکاران ما در کنار بسیج، هلال احمر و سایر ارگان ها، سراسر کشور را از نظر بیماری در استمرار اجرای طرح بسیار موفق شهید قاسم سلیمانی، پایش می‌کنند که اگر نقاطی را از ویروس جدید، مشتعل دیدیم، بلافاصله به آن حمله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با وجود هجمه ویروس جهش یافته انگلیسی که توانست کشور‌های اروپایی را با همه امکانات اقتصادی و زیرساخت‌هایی که داشت به زانو در بیاورد، بعد از یک ماه از ورود این ویروس به کشور و چرخش آن، با وجود شرایط سختی که در خوزستان پیدا کردیم، امروز خیلی از شهر‌های قرمز این استان که تحت هجوم وحشتناک ویروس بود، با همت تمام دست اندرکاران و از جان گذشتگی ایثارگران نظام سلامت به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده است.

 توانسته ایم مرگ و میر‌ها دو رقمی نگه داریم

نمکی بیان کرد: در شرایط کنونی وضعیت کشور مناسب است و مرگ و میر‌های دو رقمی را با لطف خداوند و همت همه عزیزان و ایثار همکارانمان در نظام سلامت نگه داشته ایم، درحالی‌که در همین روز‌ها ویروس کرونا توانسته در کشوری مانند انگلیس، تا دو هزار مرگ را رقم بزند، اما امروز توانسته ایم، مرگ و میر‌ها را در حد دو رقمی نگه داریم و امیدوارم مردم گوش دهند.

او اظهار کرد: سفر‌ عامل اصلی انتقال ویروس است و از این بابت بسیار نگرانیم که مردم ویروس را از نقاط آلوده‌تر به نقاط کمتر آلوده ببرند و گرفتاری تازه‌ای ایجاد کنند.

ایام پرچالش نوروز در مواجهه با ویروس کرونا

وزیر بهداشت تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم فرمودند و رییس جمهور نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر بزرگان و مسئولان نظام توصیه کردند، از مردم تقاضا داریم که سفر نروند. امسال هم علیرغم خستگی مردم و افسردگی مردم از یک سال در خانه ماندن، باز هم تقاضا داریم که در خانه بمانند، مسافرت نروند.

نمکی بیان کرد: اگر این توصیه‌ها رعایت شود، امیدواریم که روز‌های بهتری داشته باشیم، اما من و همکارانم همواره این دلهره را داریم که اگر خدای ناکرده به توصیه‌ها و فاصله گذاری توجه نشود و تجمعات و دید و بازدید‌های نوروزی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه پیدا کند و سفر‌ها باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته شود، دچار گرفتاری می‌شویم.

برپایی بیمارستان سیّار و صحرایی، حماسه‌ای بزرگ از نیروی زمینی سپاه

نمکی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سردار خاکپور، همکاران او و همه نیرو‌های مسلح در طول بیش از یکسال گذشته در کنار ما بوده‌اند، اما حماسه بزرگی که نیروی زمینی سپاه امروز خلق کرده و من به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت، افتخار کردم و به آن بالیدم، استفاده از بیمارستان و امکانات مجهز رسیدگی به بیماران اورژانسی به صورت صحرایی و سیّار است.

او افزود: مجموعه امکانات درمانی و بیمارستان‌های سیار نیروی زمینی سپاه که امروز از آن‌ها بازدید کردم، یکی از نفیس‌ترین و ارزشمندترین مجموعه‌های سیار و اورژانسی دنیا است که در دقایق بسیار کوتاه این امکانات برپا می‌شود، فقط حمل و نقل این مجموعه‌ها ممکن است کمی زمان بر باشد، اما برپایی این مجموعه‌ها که هیچ چیزی از بیمارستان‌های فوق تخصصی پیشرفته کم ندارد، کمتر از دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد. این مجموعه‌ها شامل، اتاق‌های عمل، خدمات تصویربرداری و بخش‌های درمانی است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: تجربه بسیار گرانسنگی از دوران دفاع مقدس داریم. شیوه مدیریت مجروحان در دوران دفاع مقدس، در جهان منحصر بفرد بود. در همه جای دنیا معمولا مجروحان شدیدتر را به پشت خط مقدم می‌فرستند، اما در جمهوری اسلامی ایران، مدلی طراحی شد که پیچیده‌ترین عمل جراحی‌ها را در بیمارستان‌های خط مقدم مانند علی ابن ابیطالب (ع) و سایر بیمارستان‌های صحرایی انجام دادند و این مدل را امروز به شکل بسیار پیشرفته‌تر و با تجربه‌ای که در این سال‌ها اندوخته شده است، به دست آوردیم.

نمکی یادآوری کرد: پزشکان ما در روز‌های سخت که امیدواریم پیش نیاید، در خدمت مردم بودند و این امکانات می‌تواند به عنوان ذخیره استراتژیک برای خدمت رسانی به مردم مهیا باشد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت سعید نمکی نیروی زمینی سپاه مرگ و میر ها مجموعه ها دو رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در پی سانحه شدید رانندگی که موجب واژگونی خودروی وی شده بود، در بیمارستان بستری شد.

برخی منابع عبری گزارش دادند که در اثر این سانحه سه دنده «بن گویر» شکسته و وی به شدت مصدوم شده است.

براین اساس، وی در ناحیه ستون فقرات خود دردهای شدیدی داشته که موجب شده چند روز در بیمارستان تحت مداوا قرار گیرد و در نهایت امروز مرخص شود.

در پی این رخداد کاربران عرب واکنش های جالبی داشته و برای وزیر افراط گرای صهیونیست که همواره خواهان تشدید فشارها بر فلسطینیان طلب عدم شفای کامل کرده اند! بن گویر از شخصیت هایی است که حتی وی را یکی از عاملان اصلی ترغیب نتانیاهو به جنگ علیه غزه و تشدید حملات علیه کرانه باختری می دانند.

یکی از کاربران عرب که به نظر می رسد فلسطینی باشد در این باره گفته است: حالا چه کسی بود که می گفت دعاهای شما مستجاب نمی شود!

یکی دیگر از کاربران گفته است: ظلم به مردم بی جواب نمی ماند و در پی آن عذاب الهی خواهد آمد که امروز یا فردا انتقام مردم را (از ظالمان) خواهد ستاند!

یکی دیگر از کاربران در این باره گفته است: خدایا هیچ جراحت و شکستگی او (بن گویر) را مداوا مکن!

یکی دیگر از کاربران نیز سرنوشت آریل شارون را برای بن گویر خواستار شده و گفته است: امیدواریم که بن گویر دچار طول عمر همراه با معلولیت شود! ما دعا می کنیم که به سرنوشت آریل شارون (نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) در اواخر دوران حیاتش دچار شوی!

گفتنی است آریل شارون از جنایتکاران جنگی صهیونیست که با لقب قصاب صبرا و شاتیلا شناخته می شود، در اواخر عمرش سکته مغزی کرد و دورانی طولانی را تا زمان مرگش در کما گذراند.

کد خبر 6091374 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد