Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:16:56 GMT

مدال‌آوران المپیادهای علمی اردبیل تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۵۴۱۶

مدال‌آوران المپیادهای علمی اردبیل تجلیل شدند

به گزارش ایرنا،در این مراسم از زهرا حسینی‌نیا دارنده مدال طلای المپیاد زیست‌شناسی سال ۹۹ و مدال نقره سال ۹۸، سالار نصرتی ارشاد دارنده مدال برنز المپیاد تفکر و کارآفرینی و علی اکبر حاجوی دارنده مدال برنز المپیاد سلول‌های بنیادی کشور در سال ۹۸ با اهدای مدال و لوح سپاس تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین با بیان اهمیت شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزان گفت: اجرای طرح شهاب در مدارس و تاسیس پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از اقدامات مهمی است که برای شناسایی استعدادهای خاص دانش‌آموزان و تقویت و حمایت آنها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ناصری افزود: گسترش و پرورش تفکر پژوهش در جامعه بویژه در بین دانش‌آموزان و ایجاد بستر و فضا برای ابتکار، خلاقیت و نوآوری در مدارس یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش است.

او اظهارکرد: برگزاری سالانه المپیادهای علمی و جشنواره‌های خوارزمی در مقطع متوسطه و جابربن حیان در مقطع ابتدایی از اقداماتی است که در این راستا صورت می‌گیرد.

وی کسب دانش همراه با مهارت‌آموزی و کسب تجربه را رمز موفقیت دانش‌آموزان در مسیر آینده شغلی دانست و گفت: آموزش بر مبنای پژوهش و جستجوگری و مساله‌شناسی در چارچوب مواجهه با مسائل روز زندگی، مسیر ارزشمندی برای آینده علمی و فرهنگی کشور رقم خواهد زد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین کسب رتبه‌های برتر استان در کنکور و المپیادهای علمی را در تاثیرپذیری و ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان موثر دانست و افزود: بسط عدالت آموزشی و برنامه‌ریزی برای شناسایی و پرورش استعدادهای علمی و عملی دانش‌آموزان یکی از اهداف محوری آموزش و پرورش در سال‌های اخیر است.

برچسب‌ها مدارس جشنواره خوارزمی تکریم و تجلیل اردبیل دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس جشنواره خوارزمی تکریم و تجلیل مدارس جشنواره خوارزمی تکریم و تجلیل اردبیل دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند