Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حسینی عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا عنوان کرد : با ورود فاز دوم این تصفیه خانه منابع تامین کننده آب های زیر زمینی با دبی حدود ۱۲ هزار لیتر بر ثانیه از مدار بهره برداری خارج و آب با کیفیت و مطلوب جایگزین آن می شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان سه هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه افزوده می شود، تصریح کرد: در مجموع میزان تولید آب تصفیه خانه در فاز اول و دوم به ۶ هزار لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه درفاز  اول این تصفیه خانه آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر تامین شده است، خاطرنشان کرد: پس از ورود کامل فار دوم این برخورداری شامل ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستا می شود.

وی اعتبار هزینه شده برای فار دوم تصفیه خانه آب گیلان را بیش از یک هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال  عنوان و بیان کرد:  عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که مرحله اول فاز دوم در مرداد ماه سال جاری با ظرفیت ۸۹۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: در افق این طرح در سال ۱۴۲۵ تأمین آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستای استان پیش بینی شده است.

حسینی همچنین از افتتاح یک پروژه فاضلاب در شهرستان صومعه سرا در روز سه شنبه خبر داد و گفت: در هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته- الف-ب-ایران، پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر شهر صومعه سرا با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی جمعیت بهره مند از این پکیج را یک هزار و ۲۰۰ نفر  عنوان کرد و گفت: این پکیج ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد و  روش تصفیه فاضلاب در این پکیج از نوع هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن است.

برچسب‌ها رشت آب و فاضلاب گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت آب و فاضلاب گیلان رشت آب و فاضلاب گیلان اخبار کنکور لیتر بر ثانیه بهره برداری تصفیه خانه فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند