Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی رسانه استان قزوین با هدف احصاء مشکلات کارخانه فرنخ و مه‌نخ استان قزوین بازدیدی از این شرکت داشتند که طی آن به مسائلی همچون عدم تأمین مواد اولیه و کم توجهی مسئولان به رونق تولید تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین، اصحاب رسانه استان قزوین توسط قرارگاه جهش تولید سپاه و به همت سازمان بسیج رسانه استان عصر امروز(یکشنبه) از کارخانه مه‌نخ و فرنخ قزوین بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که به منظور احصاء مشکلات کارخانه مه‌نخ و فرنخ صورت گرفت، کریم قلی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان، محمدکشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه و جمعی از اهالی رسانه استان قزوین حضور داشتند.
کریم قلی‌پور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌افزایی سپاه با سایر دستگاه‌ها، تلاش داریم از ظرفیت‌های سازمانی و سایر دستگاه‌ها همچون دادگستری و سپاه استفاده کرده و فعالیت‌های اثرگذاری را دنبال کنیم.
وی افزود: شرکت مه‌نخ و فرنخ از جمله شرکت‌های دیرینه و مهم‌ استان قزوین محسوب می‌شود که توجه به آنها دارای اهمیت است و درصدد احصاء مشکلات این کارخانه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها و رسانه‌ها هستیم.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین اذعان کرد: گفتمان‌ها باید به خوبی بیان و با هدف مطالبه‌گری عنوان شود تا اثرگذاری مناسبی را به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: براساس کارگروه‌هایی که در استان قزوین شکل گرفته است تلاش داریم تا دستگاه قضائی همکاری لازم را در نقش‌آفرینی سند تحول قضائی داشته باشد؛ چراکه این حمایت لازمه رونق تولید و گردش چرخه آن است.
قلی‌پور در پایان تصریح کرد: دغدغه ما، حرکت رو به جلو در حوزه اقتصادی و کمک به کارخانه‌های این بخش است و امیدواریم در این بخش اثرگذاری لازم را داشته باشیم.
مدیرتولید کارخانه مه‌نخ و فرنخ استان قزوین نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: باوجود اینکه برخی علاقمند به خاموشی چراغ کارخانه مه‌نخ و فرنخ بودند اما به لطف الهی چراغ این کارخانه همچنان روشن بوده و به مرحله رونق رسیده است.  
پرداخت مطالبات کارگری کارخانه مه‌نخ و فرنخ
وی افزود: در یک بازه زمانی مطالبات کارگری در کارخانه مه‌نخ و فرنخ بیداد می‌کرد و کارخانه با حدود 43میلیارد تومان بدهی روبه‌رو بود و ادامه فعالیت کارخانه تنها برای پرداخت معوقات کارگران بود اما با تغییرات صورت گرفته در سال گذشته، مطالبات کارگری پرداخت شد و تولید رونق یافت.
این مقام مسئول اذعان کرد: تعدیل نیرو در کارخانه غیرممکن بود، در سال گذشته بخشی از مطالبات کارگران که به مدت 10 ماه به تعویق افتاده بود پرداخت شد و با بازنشسته شدن 30 نفر از نیروها، تعداد نیروها از 200 نفر به تعداد کمتری رسید؛ امروز هم سعی کردیم همین تعداد نیرو در مجموعه حفظ شود.
وی گفت: 80 درصد مطالبات کارگران و تمام مطالبات نیروهایی که در بیرون از مجموعه فعالیت می‌کردند پرداخت شده و مطالبات مابقی نیروها هم در سال آینده پرداخت می‌شود؛ هیچ کارگر قراردادی و بازنشسته از کارخانه مه نخ و فرنخ طلبی نخواهد داشت و تقریبا مطالبه هزار و 700 الی 800 نفر پرداخت شده است.
مدیرتولید کارخانه مه‌نخ و فرنخ استان قزوین بیان کرد: هم‌اکنون تنها یک سالن یا سوله در کارخانه مه‌نخ و فرنخ فعال بوده که ظرفیت تولید آن حداکثر تا 15 تُن است که این میزان توسط دستگاه‌های موجود به صورت صدرصدی تولید می‌شود.
وی یادآور شد: هم اکنون معوقات کارگران پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود سالن تولید افزایش یابد که البته طرح گسترش در همین سوله صورت می‎گیرد.
مواد اولیه به خوبی تأمین نمی‌شود
این مقام مسئول ادامه داد: مشکلی در فروش نداریم اما در تأمین مواد اولیه با اندکی مشکل روبه‌رو هستیم که همکاری لازم در این بین صورت نمی‌گیرد.
یکی از کارگران کارخانه مه‌نخ و فرنخ نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این کارخانه در یک بازه زمانی وضعیت مناسب‌تری داشت و روند تولید به خوبی در آن صورت می‌گرفت.
وی افزود: مجموع مطالبات کارگران کارخانه مه‌نخ و فرنخ تقریبا بیش از 18میلیارد تومان بوده که به بهانه پرداخت این مطالبات، در جلسه‌ای با عنوان اقتصاد مقاومتی بخش قابل توجهی از این کارخانه تخریب شده است.

این کارگر کارخانه مه‌نخ و فرنخ عنوان کرد: در یک بازه زمانی، بزرگترین سالن تولید کارخانه نازنخ به عنوان بزرگترین سالن یو شکل خاورمیانه مطرح بود اما امروز چنین نیست؛ طرح توسعه کارخانه مه‌نخ و فرنخ با سرمایه یک میلیارد تومان در سال 75 راه‌اندازی شد و امروز اثری از نازنخ و مه‌نخ وجود ندارد.
وی بیان کرد: ظرفیت اسمی طرح توسعه کارخانه نازنخ و مه‌نخ روزانه 16 تن با 450 نفر نیرو است درحالی که میزان کمتری از محصول با فعالیت 200 نفر نیرو تولید می‌شود.
این کارگر در پایان اذعان کرد: برخی از کارگران کارخانه مه‌نخ و نازنخ قراردادی هستند که مطالبات آنها به صورت کامل پرداخت نشده است.
گفتنی است؛ در این بازدید به موضوعاتی همچون توجه رسانه‌ها به منویات مقام معظم رهبری در راستای راهبرد سال جاری و تحقق آن و مطالبه‌گری از مسئولان تاکید شد. انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین رسانه استان سازمان بسیج مواد اولیه پرداخت شد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و نمونه تولیدی در حوزه ژنراتور مدعی است که تحریم‌ها باعث شده است تا هزینه مواد اولیه این شرکت که در شاهرود واقع است کاهش یابد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078411 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند