Web Analytics Made Easy - Statcounter

گودرزی از تشکیل بیش از ۳ هزار و ۴۹۹ تیم تخصصی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد گودرزی» امروز در نشست بررسی اجرای فاز دوم طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور سردار کریمی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: فاز اول طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور و با هدف کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از ۲۰ آبان ماه سالجاری شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در طی این چند ماه اجرای طرح توانست بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میر، بستری و آسیب های بیماری را کاهش دهد، افزود: این طرح در زمانی که در اوج موج سوم کرونا قرار داشیتم اجرایی و موفقیت های خوبی را به دنبال داشت که بسیار در بین مردم امید آفرین بود.

 

وی همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت عمومی و گسترده برای کاهش بیشتر آسیب های کرونا اشاره کرد و ادامه داد: فاز دوم طرح شهید سلیمانی به منظور مشارکت گسترده مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در سطح استان مرکزی از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۹۹ تیم تخصصی تشکیل شده است، اضافه کرد: این تیم ها شامل ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۵۰۴ تیم نظارتی توزیع مواد غذایی و بهداشتی و ۳۷ تیم رهگیری تست است.

 

گودرزی گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار دارند و ۴۹۹ پایگاه سلامت در این راستا به مردم خدمت رسانی می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ پرستار، ۶۰۴ بهروز و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در ابعاد مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند و بیش از ۱۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر در خانواده های استان به عنوان سفیر سلامت ساماندهی شده اند که به طور مستمر برای آنها برنامه های آموزشی و خوراک محتوایی در نظر گرفته می شود.

 

این مقام مسئول همچنین از ارائه خدمات و برنامه های حمایتی برای افراد پر خطر نیز خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های طرح شهید سلیمانی طول بیماری کرونا،وجود افراد پرخطر بوده که بیش از ۱۲۵ هزار نفر از افراد سالمند و بیش از ۱۵۱ هزار بیمار زمینه ای و مادران باردار تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

 

گودرزی انجام تست های سریع را از دیگر اقدامات طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۴۵۹ تست انجام شد که ۱۱ هزار و ۷۷۸ مورد آن مثبت و ۳۶ هزار و ۶۸۱ مورد منفی بود که برای انجام این تست بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا استان مرکزی اراک طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به مناسبت روز شورا‌ها با رئیس شورای اسلامی شهر زرقان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از این دانشگاه این روز را به‌طور خاص به اعضای شورای اسلامی شهر زرقان که با همدلی، وظیفه‌شناسی و قانون‌مداری در رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش می‌کنند و در این مدت با تعامل و دلسوزی دانشگاه زرقان را دررسیدن به اهداف خود همراهی کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

محبی، تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ﺑﻪﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺠلی ﻣﺮدمﺳﺎﻻری دﯾنی و ﻧﻤﺎد اﻋﻤﺎل ﺣﻖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ توسط مردم در ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی و نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در ایران برشمرد که به‌عنوان یک رویکرد نوین در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مهمی به‌عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌‌کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان آمادگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک بین این دانشگاه و شورای اسلامی شهر به‌منظور تطابق فکر و ایده با عمل و اجرای آن پس از تأیید علمی و سرمایه‌ای را دارد و می‌تواند الگویی از همراهی علم و عمل در جامعه باشد.

دانشگاه‌ زرقان زیربنا و پایگاه فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم وجود دانشگاه در شهرستان زرقان را زیربنا و پایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست و با توجه به نقش مثبت و محوری این نهاد با قدردانی از تأثیر فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به تشریح خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان در مورد دانشگاه آزاد پرداخت.

قاسم جمالی، خواستار راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع واقع در شهرستان زرقان و مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها در سطح شهرستان زرقان شد.

وی، عدم وجود رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از بزرگ‌ترین دغدغه مردم برشمرد و افزود: زرقان نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان فارس و قطب پزشکی جنوب کشور و دارای دو بیمارستان و درمانگاه تخصصی است و خلأ وجود رشته‌های فوق به‌شدت احساس می‌شود و دائر کردن این رشته‌ها را از خواسته‌های برحق مردم زرقان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان با استقبال از تلفیق علم و عمل در اجرای طرح‌های شهری و تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان زرقان گام برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور