Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، رییس ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۰ با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای استقبال از نوروز تاکید کرد: طبق سنوات قبل و به صورت برنامه ریزی شده این سازمان دو اقدام دیوارنگاری و جانمایی تخم مرغ رنگی را انجام می داد. امسال نیز این دو اقدام انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاپور دیوسالار، با بیان این که شیوع کرونا شهروندان را مجبور به خانه نشینی کرد، افزود: شهروندان در خانه ماندند تا به کاهش ابتلای کرونا کمک کنند. اما این خانه نشینی به نوعی تهرانی ها را به ورطه افسردگی کشاند. به همین دلیل با وجود محدودیت هایی که کرونا برای اجرای برنامه های نوروز ۱۴۰۰ به وجود آورد، بنابراین نشاط شهری و نشاط برای شهروندان را در دستور کار قرار دادیم. به همین جهت ۲۱ طرح گل را در مناطق کار کردیم. البته این طرح ها عمدتا در مناطق جنوبی (از منطقه ۱۳ تا ۲۱) اجرا شد. در دیوارنگاری طرح های مقیاس کوچک نیز توسط مناطق اجرا شد.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران با اشاره به اجرای طرح واره های کمیته ۱۴۰۰ شهرداری گفت: این کمیته ذیل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران فعالیت می کند و ۱۱ طرح واره را به سازمان زیباسازی ارائه کرده که برای اجرا به مناطق داده شد.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران ادامه داد: بیش از ۳۶۰ تک تخم مرغ در بخش عمومی وجود دارد. طی فراخوانی بیش از ۱۰۰۰ طرح رسید و ۳۰۰طرح مورد قبول واقع شده و روی تخم مرغ ها نیز به صورت تکی کار شده است. از اقدامات دیگر امسال چیدمان تخم مرغ ها با مفهوم ۱۴۰۰ نشاط و نماد این سال (گاو) است. ۲۷ هنر محیطی نیز ارسال شد که در قالب المان موقت انجام می شود.

دیوسالار با بیان این که ۳ اقدام نیز هنوز به تصویب هیات رئیسه نرسیده است، گفت: یکی از این اقدامات لبخند سفید است. لبخند سفید یک پویش است که ۴۰۰ هنرمند از میدان تجریش تا میدان راه آهن با کوله پشتی حرکت می کنند و پشت کوله پشتی آنها لبخندی سفید حک شده است. موضوع این پویش «کرونا» است.

دیوسالار با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه موسیقی گفت: ۱۰ گروه موسیقی خیابانی را در خیابان های کانونی مانند ولیعصر، انقلاب و... مستقر خواهند شد و برای شهروندان اجرای زنده دارند. هنر آیینی نیز خواهیم داشت که هنوز هیات مدیره تکلیف آن را مشخص نکرده است.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران با اشاره به بیلبوردهای شهر تاکید کرد: بعد از کرونا بیلبوردهای شهر به آموزش شهروندان و تشکر از کادر درمان اختصاص پیدا کرد. اما در بهار علاوه بر این که موضوع کرونا بخشی از بیلبوردها را به خود اختصاص می دهد، بخش دیگر بیلبوردها به بهار و نوروز اختصاص داده می شود. البته بیلبوردهای آموزشی از سال بعد موضوعی و مستمر خواهد شد و جسته گریختگی بیرون می آید.

کد خبر 590634 برچسب‌ها شهرداری نوروز مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری نوروز مدیریت شهری سازمان زیباسازی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند