Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه های افغانستان هم اکنون از وقوع 2 انفجار قدرتمند در حوزه‌های امنیتی سوم و ششم کابل خبر می‌دهند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تلویزیونی طلوع در خبری فوری از وقوع 2 انفجار قدرتمند در شهر کابل پایتخت افغانستان خبر داد.
بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، یکی از انفجارها در منطقه «پل‌سوخته» در حوزه امنیتی ششم شهر کابل روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این حادثه یک دستگاه خودرو بر اثر انفجار مین مغناطیسی منهدم شد.
گزارش رسانه های افغانستان در این خصوص حاکیست: انفجار دوم در منطقه «سرکاریز» در حوزه امنیتی سوم شهر کابل بر اثر انفجار یک خودرو به وقوع پیوسته است.
تا کنون از خسارت ها و یا تلفات احتمالی این دو حادثه خبری منتشر نشده است.
شاهدان عینی گفته اند در این دو انفجار که در منطقه پل سوخته و گولایی دواخانه در غرب شهر کابل به وقوع پیوست، دو دستگاه خودروی سواری هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفت و گفته می‌شود تاکنون یک نفر زخمی شده است، مسئولان امنیتی هنوز جزییات این انفجار‌ها را اعلام نکرده اند.

دیدار اشرف غنی و ژنرال کنت مکنزی در کابل
رئیس جمهور افغانستان با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در کابل پایتخت افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با ژنرال «کنت مکنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در کابل پایتخت افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار در حالی صورت گرفت که پیشتر خبری درباره آن منتشر نشده بود.
براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار، دو طرف موضوع صلح و اوضاع امنیتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در همین ارتباط ژنرال کنت مکنزی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

انفجار خونین هرات با نزدیک به هفتاد کشته و زخمی
انفجار خونین در شهر هرات افغانستان حدود هفتاد کشته یا زخمی برجای گذاشت.
انفجار خودروی بمب گذاری شده، شب گذشته نزدیک حوزه چهاردهم امنیتی شهرهرات به وقوع پیوست و به کشته و زخمی شدن حدود هفتاد نفر که بیشتر افراد غیرنظامی بودند منجر شد.
سه کودک، دو زن و یک نیروی پلیس در میان کشته شدگان این انفجارهستند. هدف از این انفجار ظاهرا ساختمان حوزه چهاردهم امنیتی پلیس بود، در این انفجار ده‌ها خانه مسکونی نیز ویران شد. عملیات خارج کردن جان باختگان و مجروحان از زیر آوار توسط مردم و نظامیان افغان تا بامداد امروز ادامه یافت، وزارت کشور افغانستان، طالبان را مسئول این انفجارخونین دانست. دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان و شورای عالی مصالحه نیز امروز در بیانیه‌ای انفجار خونین هرات را به شدت محکوم و اعلام کردند: طالبان با ادامه جنگ نامشروع و خشونت علیه مردم، بار دیگر نشان داد که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی اراده ندارد، بلکه با پیچیده کردن وضعیت، فرصت فراهم شده برای صلح را ضایع می‌کند.
همزمان با وقوع این انفجار، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از افزایش حملات و ترور‌های هدفمند در افغانستان پس از آغاز مذاکرات صلح ابراز نگرانی کرده و این حملات را به شدت محکوم کرده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات هدفمند بر کارمندان دولتی، اصحاب رسانه و غیرنظامیان را در افغانستان عمل «شنیع» دانست و بر توقف آن تاکید کرد.

اشرف غنی: طالبان خواستار صلح نیست
رئیس جمهوری افغانستان، طالبان را مسئول حمله به شهر هرات دانست و گفت: طالبان خواستار صلح نیست.
به گزارش روزنامه القدس العربی، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طالبان بار دیگر نشان داد که اراده‌ای برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز به منظور حل بحران کنونی ندارد.
اشرف غنی تاکید کرد، طالبان با پیچیده کردن اوضاع فرصت کنونی رسیدن به صلح را هدر می‌دهد.
شامگاه جمعه بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر هرات افغانستان، 8 نفر کشته و دست کم 60 نفر زخمی شدند.
پلیس هرات هم اعلام کرد، این انفجار بیش از دوازده منزل را تخریب کرد. شاهدان نیز گفتند بیشتر مجروحان کودک بودند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان اشرف غنی شهر کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم