Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:39:08 GMT

کشف تکه‌های یک شهاب سنگ

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۶۳۰۳

کشف تکه‌های یک شهاب سنگ

یک زوج در بریتانیا در نزدیکی خانه خود موفق به کشف بخش‌هایی از یک شهاب سنگ شده‌اند که نه تنها بسیار نادر است، بلکه می‌تواند به دانشمندان در درک نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی هم کمک کند.

به گزارش برنا؛ این سنگ‌های آسمانی در تاریخ ۱۰ اسفند نزدیک خانه زوج بریتانیایی به نام‌های راب و کاترین ویلکاک در شهرک «وینچکم» فرود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این زوج در همان شب فرود سنگ‌های آسمانی متوجه آن‌ها می‌شوند و صدایشان را می‌شنوند، اما به علت تاریکی هوا نمی‌توانند آن‌ها را ببینند.

صبح روز بعد، این زوج چندین سنگ سیاه و همچنین گرد و غبار پیدا می‌کنند و تصاویری از یافته‌های خود برای پژوهشگران در «موزه تاریخ طبیعی» می‌فرستند.

یکی از پژوهشگران این موزه، پروفسور «سارا راسل» این کشف را هیجان‌انگیز می‌داند:

    «این موضوع واقع هیجان‌انگیز است. نزدیک به ۶۵ هزار شهاب سنگ شناخته شده در سراسر جهان وجود دارد که تنها ۵۱ نمونه «کندریت کربن‌دار» آن‌ها مانند نمونه اخیر روی زمین افتاده‌اند.»

به گفته این موزه، این سنگ از مکانی میان مریخ و مشتری آمده و تقریبا ۴.۵ میلیارد سال قدمت دارد. با توجه به عمر و همچنین نوع این شهاب سنگ، دانشمندان امیدوارند نگاه نادری به نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی داشته باشند.

هیجان دانشمندان چندان جای تعجبی ندارد چرا که ایالات متحده آمریکا و ژاپن با پروژه‌های مختلف به دنبال برگرداندن نمونه‌هایی از سیارک‌ها هستند تا بتوانند به اطلاعات بیشتری درباره جهان دست پیدا کنند، البته کپسول فضایی ژاپن چندین ماه پیش روی زمین فرود آمد.

اگرچه نمونه‌های سنگ کشف شده در بریتانیا برای چندین ساعت در معرض عناصر مختلف قرار گرفته‌اند، اما همچنان برای پژوهشگران ارزش بالایی دارند.

باید منتظر ماند و دید این تکه‌های شهاب سنگ به همراه نمونه‌‌هایی که فضاپیمای «هایابوسا ۲» ژاپن از سیارک «ریوگو» به زمین آورده و همچنین ماموریت ناسا که نمونه‌هایی از سیارک «بنو» را سال ۲۰۲۳ به زمین می‌رساند، چه اطلاعات جدیدی درباره منظومه شمسی در اختیار دانشمندان قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهاب سنگ شهاب سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود

دویست و شصت و دومین جلسه از کلاس مجردهای حجت‌الاسلام شهاب مرادی به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تشکیل خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۰ و اولین جلسات تاکنون، جلسات کلاس مجردها به همت شهاب مرادی به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شود. این جلسات همیشه ویژه اعضاء است اما در این جلسه، شرکت عموم دانشجویان در «کلاس مجردها» آزاد است. 

این جلسه مهمان-آزاد از کلاس مجردها فردا یکشنبه (۹اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین جلسه کلاس مجردها که در دانشگاه تهران برگزار شد، برمی‌گردد به تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ که از آن تاریخ ۶۰ ماه می‌گذرد.

«کلاس مجردها» عنوان اختصاصی سلسله جلساتی آموزشی با رویکرد تربیتی-مشاوره‌ای به ابتکار حجت‌الاسلام شهاب مرادی است که می‌توان آن را در قالب کرسی‌های آزاداندیشی تعریف کرد. این کلاس که با استقبال چشمگیری از سوی دانشجویان و نخبگان شهر تهران رو به رو شده، گفتگومحور است و بر پایه تعامل استاد و دانشجو اداره می‌شود.

اغلب مباحث آن پیرامون سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تفکر نقاد، و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان است که به ابتکار و همت این روحانی نام آشنا و پرتلاش در بیرون از دانشگاه پا گرفته است و تا به حال ۱۳ دوره و جمعا ۲۶۱ جلسه چندساعته را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

تجربه این کلاس نشان می‌دهد اگر جوانان حس کنند یک عالم  با مهربانی و دلسوزی برای آنها وقت می‌گذارد و آنها را باور دارد، آنها هم برای تقویت و ماندگاری این رابطه محترمانه متقابل تلاش خواهند کرد.

قسمت‌های کوتاهی از کلاس مجردها پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان