Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع امنیتی ترکیه از دستگیری چهار تبعه خارجی در مرز با سوریه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» مرزبانان ترکیه یکشنبه چهار تبعه خارجی را در جنوب شرقی ترکیه  نزدیک مرز با سوریه دستگیر کردند. به گفته مقام‌های ترکیه‌ای، این چهار نفر که به طور غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، در یک عملیات دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هویت این چهار تبعه خارجی دستگیر شده از سوی مرزبانی ترکیه هیچ اشاره‌ای نشده است.

ترکیه به یک مکان مهم عبور و مرور برای مهاجران مبدل شده  که می‌خواهند برای شروع زندگی جدید، به اروپا وارد شوند. این  کشور هم اینک میزبان نزدیک به 4 میلیون پناهنده از جمله بیش از 3.6 میلیون سوری است. مهاجران و پناهجویانی که در کشورهای خود با مشکلات امنیتی و اقتصادی روبرو هستند، به امید دستیابی به شرایطی بهتر سوار بر قایق‌های قاچاقچی‌های انسان می‌شوند و تلاش می‌کنند از مسیر ناامن اقیانوس اطلس یا دریای مدیترانه خود را به قاره اروپا برسانند.

تاکنون صدها مهاجر که قصد داشتند از طریق دریا به اروپا بروند به دلیل بروز حادثه، در در دریا غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه چندی قبل گفت که ما نان خود را با پناهجویان تقسیم کردیم این در حالی است که کشورهایی که توانایی‌ مالی‌ آنها چند برابر ترکیه بود، پناهجویان را در اردوگاه‌ها قرار دادند.

وی که در جریان نشستی درباره مهاجران در استان «ازمیر» در غرب ترکیه صحبت می‌کرد، افزود: «اتحادیه اروپا به یونان به دلیل حضور ۱۰۰ هزار پناهجو، ۳ میلیارد یورو کمک کرد اما از مسئولیت خود در قبال ۴ میلیون پناهنده در ترکیه شانه خالی کرده است.»

رئیس جمهور ترکیه گفت کسانی که تنها چند صد پناهجو را با اهدافی تبلیغاتی پذیرفتند، مسئولیت خود درباره این بحران را نپذیرفتند. وی ضمن انتقاد از اروپایی‌ها و آمریکا گفت: «اینها اهمیتی به موضوع دفاع از پناهندگان نمی‌کنند و دغدغه آنها متفاوت است و همچنان از تروریست‌ها و تروریسم حمایت می‌کنند.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه دستگیری تبعه خارجی مرز ترکیه با سوریه مرزبانی ترکیه تبعه خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

آی‌هیت نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدید کنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی