Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سرباز هرجایی‌که به او گفته شود خدمت می‌کند، اما وقتی یک نیروی انسانی که بدون درنظر گرفتن جایگاه حقوقی کسی در برابر یک خواست غیرقانونی او اصطلاحاً کوتاه نیامده و با تمام توان قانون را خط به خط اجرا کرده است به خشکشویی پلیس منتقل می‌شود کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، روزنامه همدلی نوشت: از روزی که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس به‌سرباز راهور سیلی زد بیش از یک ماه می‌گذرد، اما حالا خبرها از آن حکایت دارد که این سرباز از یگان عملیات راهور به‌ خشکشویی پلیس راهنمایی و رانندگی منتقل شده است تا باقی‌مانده دوران خدمت خود را آن‌جا سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از حساسیت‌های بیشتر باشد، اما معلوم نیست که برای این سرباز تنبیه باشد یا تشویق؟

در ترافیک سنگین تهران تردد از خط ویژه یک نعمت است، به‌همین دلیل خیلی‌ها وسوسه می‌شوند شانس خود را امتحان کنند تا بتوانند از این امکان بهره ببرند. اما چنین فرصتی قرار نیست به همه برسد، طوری‌که طبق قانون فقط اتوبوس‌های خط ویژه، خودروهای امدادی و برخی خودروهای دیگر با شرایط خاص مانند خودروهای تشریفات وزارت خارجه و ریاست جمهوری آن‌هم با حضور ماشین پیشروی راهور می‌توانند از خط ویژه استفاده کنند. از این منظر برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، معمولاً نیروهای راهور که اکثراً سرباز این مجموعه هستند، ابتدا و انتهای این مسیر عاری از ترافیک می‌ایستند و سعی می‌کنند قانون را اجرا کنند. اما با این وجود کم نبوده افرادی که توانسته‌اند با معرفی خود و استفاده از هویت حقوقی‌شان قانون را دور بزنند و درحالی‌که مردم پشت چراغ‌های قرمز و ترافیک، بنزین 3هزار تومانی می‌سوزانند از کنارشان عبور کنند. شاید علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی هم برای عبور از ترافیک خسته کننده تهران بود که تصمیم گرفت شانس خودش را برای عبور بدون دردسر از خط ویژه امتحان کند، اما این‌بار سربازی آن‌جا ایستاده بود که فقط قانون و اجرای آن را می‌شناخت نه قانون‌گذار.

ماجرای نماینده مجلس و سرباز راهور از دست‌به‌دست شدن ویدئویی در فضای مجازی شروع شد که حاکی از این بود که عنابستانی، عضو خانه ملت درپی اصرار برای عبور از خط ویژه و ممانعت سرباز عابد اکبری به‌صورت او سیلی زده است. اقدامی‌که بلافاصله با واکنش مردم و برخی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی همراه شد و همه از نهادهای مربوطه خواستند که اصل ماجرا را پیگیری کنند، درهمین رابطه بود که بلافاصله همان روز چهارم بهمن‌ماه سال جاری، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با صدور دستوری خواستار حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا شد.

با این وجود اگرچه در روزهای ابتدایی گروهی سعی کردند اصل ماجرا را تکذیب کنند، اما با انتشار فیلم مربوط به‌حادثه از طریق دوربین‌های پلیس در خط ویژه دروازه دولت، محلی که این اتفاق در آن‌جا صورت گرفته بود و البته شهادت شاهدان عینی در آن ویدئوی اول، دیگر امکانی برای تکذیب وجود نداشت. از این روی نماینده خاطی با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی از سرباز راهور برای اجرای قانون تشکر و درحالی‌که مدعی بود به‌دلیل توهینی که شنیده دست به این اقدام زده، از مردم عذرخواهی کرد.

اما ماجرا این‌جا تمام نشد، افکار عمومی و البته خود مجموعه نیروی انتظامی مصر بودند که با پیگیری قضایی در محاکم مربوطه از حقوق سرباز راهور و پلیس دفاع کنند. از این روی پرونده‌ای تشکیل شد که گاهی سکوت خبری درباره آن سبب شد تا احساس شود این اتفاق هم مانند ماجرای سیلی خوردن پلیس از نماینده مجلس در فرودگاه مهرآباد که قبل‌تر رخ داده بود، بدون پیگیری بیشتر به فراموشی سپرده شود. اما پلیس به رسانه‌ها گفته که شکایتش پابرجا است. دراین‌باره چند روز قبل سردار سیدکمال ‌هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته درباره آخرین وضعیت پرونده درگیری علی اصغر عنابستانی با سرباز پلیس راهور گفت که: «این موضوع هم اکنون ازطریق مقام قضایی دنبال می‌شود. شکایت ما همچنان پا برجاست و دستگاه قضایی در حال رسیدگی به آن است.»

همچنین سردار حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی وزیر کشور هم در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد که «این مسئله بین نیروی انتظامی، مجلس و قوه‌قضائیه است. قرار است موضوع دقیقا بررسی شود و براساس آن‌چه ‌که در صحنه اتفاق افتاده دستگاه قضایی حکم را صادرکند. فرمانده محترم ناجا و مجلس موضوع را پیگیری کردند و بنا شد گزارشی تهیه شود و در نهایت تصمیم‌گیری با سیستم قضایی است.»

در این میان با وجود این‌که به‌گفته پلیس پرونده در محاکم قضایی درحال پیگیری است، حالا یک منبع آگاه به روزنامه همدلی گفته که سرباز اکبری از یگان عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی، جایی که مسئولیت کنترل رفت و آمد روی خطوط ویژه را به‌عهده دارد، جدا شده و به خشکشویی راهور در قرارگاه این سازمان منتقل شده است. مسئله‌ای که به‌نظر می‌رسد کمی عجیب باشد و باید این سوال پرسیده شود که چرا سربازی که قانون را به درستی اجرا کرده حالا باید به خشکشویی منتقل شود؟

البته که یک سرباز هرجایی‌که به او گفته شود خدمت می‌کند، اما وقتی یک نیروی انسانی که بدون درنظر گرفتن جایگاه حقوقی کسی در برابر یک خواست غیرقانونی او اصطلاحاً کوتاه نیامده و با تمام توان قانون را خط به خط اجرا کرده است به خشکشویی پلیس منتقل می‌شود کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. طوری‌که شاید همین مسئله سبب دلسرد شدن سایر نیروهای کادر و وظیفه راهور در اجرای بدون چون و چرای قانون شود.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت پرونده «درگیری نماینده مجلس با سرباز» آخرین خبرها درباره سیلی نماینده مجلس به صورت سرباز راهور (فیلم) مجلس انقلابی! چه خبر از داستان عنابستانی، سیلی و سرباز؟ لینک کوتاه: asriran.com/003Fgx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نظر می رسد نماینده مجلس سرباز راهور خط ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور نیز نصب می شود و در فاز اول این دوربین ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه ساز محسوب نمی شود، اما هم می تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

مومنی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می شود.

وی از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده سازی موتورسیکلت های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت های دوربین دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین های نصب شده بر روی موتورسیکلت ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه نویسی آن، می توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش های ممکن را کاهش می دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است