Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@01:33:43 GMT

وقوع نخستین حادثه چهارشنبه‌سوری در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۶۹۹۰

وقوع نخستین حادثه چهارشنبه‌سوری در شیراز

به گزارش تابناک به نقل از فارس از شیراز، محمدهادی قانع با اعلام این خبر اظهار کرد: ظهر امروز بیست و چهارم اسفند ماه، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر شنیدن انفجار از داخل یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران ایستگاه ۱۵ را به محل حادثه در پارسیان شمالی اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، یک نوجوان ۱۲ ساله در حین ساخت مواد محترقه در حیاط منزل مسکونی‌شان به دلیل انفجار دچار سوختگی و جراحت شدید شده که بلافاصله این نوجوان به بیمارستان منتقل شد.

قانع خاطرنشان کرد: در بررسی دقیق در محل مشخص شد، این نوجوان در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین خود، حین ساخت مواد محترقه دست ساز، باعث به وجود آمدن انفجاری مهیب، توام با خسارت و شکستگی شیشه‌های منزل و جراحت شدید خود شده که این بی احتیاطی منجر به آسیب شدید انگشتان دست وی و احتمال قطع آن شده بود.

گفتنی است؛ این نوجوان ۱۲ ساله به دلیل جراحات وارده هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

محمدهادی قانع در خصوص پیشگیری از حوادث چهار شنبه پایان سال به شهروندان توصیه کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند زیان‌های جانی سنگین و غیرقابل‌جبرانی را در پی داشته باشد. البته خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند.

وی تاکید کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال، در بدو امر برای گروه سنی نوجوان و جوان جالب نباشد چراکه آن‌ها مجبورند محدودیت‌هایی را در انجام این تفریح خطرناک متحمل شوند، ولی می‌توان با نشان دادن اهمیت موضوع و اینکه حوادث مربوط تهدیدکننده سلامت آنهاست، آموزش در این زمینه را برای آن‌ها جالب‌تر کرد. در کل، باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک مناسبی داشته باشند.

توصیه ما به والدین این است که: در شادی‌های فرزندان دلبندتان مشارکت کنید تا همیشه نظاره‌گر خنده‌هایشان باشید. فرزندانتان را در تهیه وسایل بی خطر و مفرح همراهی کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چهارشنبه سوری هوشنگ میرزایی سید احمد خمینی حداقل دستمزد مهدی باکری چهارشنبه سوری سوختگی شیراز مواد محترقه چهارشنبه سوری هوشنگ میرزایی سید احمد خمینی حداقل دستمزد مهدی باکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بارش شدید باران بهاری عصر چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) موجب خوشحالی و غافلگیری مردم و آب گرفتگی معابر و برخی خیابان‌های اصلی شهر شیراز شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد