Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی در گردهمایی فعالین نخستین رهپویش ملی درخت یاری که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه علوی در جریان این پویش نقش حداقلی داشتیم و زحمت اصلی با گروه های جهادی بود.

وی از کاشت یک میلیون اصله درخت خبر داد و گفت: کاشت یک میلیون درخت حرکتی رزمایشی از سوی جوانان انقلابی بود و طی برنامه هدفگذاری شده در نظر داریم که تا پنج سال آینده رکورد ۱۰۰ میلیون اصله درخت را بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری با اشاره به اینکه مبنای کاری درخت یاری تاکید بر مشارکت بود، بیان کرد: مقام معظم رهبری آخرین مدل حکمرانی را تصریح کردند که گروه‌های میانی باید بار را بر دوش بکشند.

وی تاکید کرد: باید به موضوع کاشت درختان بومی و نگه داری درختان توجه جدی شود.

این مقام مسئول برگ برنده کارهای جهادی را حضور در کارهای مستمر برشمرد و گفت: کارهایی از جنس درختکاری خیر کثیر و مستمر است.

تقلیل دغدغه های محیط زیستی به برخی فانتزی ها/ارزش گونه بلوط به ۲۰۰ هزار دلار می رسد

در ادامه سمیه رفیعی رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارزش حرکت انقلابی درخت یاری، گفت: دغدغه های محیط زیستی به برخی فانتزی ها تقلیل یافته و این مساله باید اصلاح شود.

وی درختکاری، درخت داری و درخت یاری را یک باقیات صالحات دانست و این اقدام بنیاد علوی را تحسین کرد و اظهار امیدواری کرد که این کار خط مشی همه دستگاه‌ها باشد.

رفیعی با بیان اینکه ایران ۹ اقلیم از ۱۱ اقلیم دنیا را داراست، گفت: گونه ها متناسب با اقلیم و منابع آبی هر منطقه باید کاشته شود.

این مقام مسئول گونه بلوط در جنگل های زاگرس را ارشمند دانست و گفت: ارزش ریالی این گونه ۲۰۰ هزار دلار است که اگر این جنگل‌ها از بین برود، کویر مرکزی تسری می یابد.

رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: برخی گونه‌های گیاهی همچون گون ارزش بالاتری نسبت به درخت میوه را دارند، بنابراین کاشت این پوشش گیاهی باید با هم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ذرت به عنوان یکی از انواع خوراک دام در کشور کشت نمی شود، گفت: این درحالی است که گونه‌هایی وجود دارد که سازگار با اقلیم است و می‌تواند در مناطقی که توسعه دامداری است، برای کمک به تغذیه دام کاشته شود.

معیشت مردم با محیط زیست گره خورد

در پایان رضا غلامزاده معاون حمایت از حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی با اشاره به اینکه گره زدن موضوع معیشت به موضوع محیط زیست، ایجاد یک کشف ارتباط بود، گفت: بنیاد علوی برای کمک به گروه های جهادی و برای حل مشکلات زیر ساختی این حوزه همراه بود.

وی افزود: گروه های جهادی هیچگاه این تجربه را نداشتند که به صورت متمرکز بر روی یک مساله کنشی را انجام دهند، و برای نخستین بار مساله محیط زیست و معیشت مردم را هدف قرار دادیم و این شروع یک راه است.

غلامزاده ادامه داد: کاشت یک میلیون درخت امیدواریم در این پویش تحقق یابد و خبر آن به مقام معظم رهبری برسد و باعث خشنودی ایشان شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: ۴۰۰ مشارکت کننده در طرح درخت یاری حضور داشتند که در تشکیل گروه های جهادی موثر هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درختکاری محیط زیست کاشت درخت کاشت یک میلیون بنیاد علوی محیط زیست درخت یاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان