Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@21:05:01 GMT

طالبان: در حال بررسی طرح پیشنهادی آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۷۲۸۱

طالبان: در حال بررسی طرح پیشنهادی آمریکا هستیم

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز یکشنبه در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: طرح پیشنهادی آمریکا که چند روز پیش دریافت کردیم را همچنان بررسی می‌کنیم.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در ادامه افزود: ما موضع خود را پس از بررسی اعلام خواهیم کرد.

محمد نعیم وردک از سوی دیگر گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها پیرامون رد طرح پیشنهادی آمریکا را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که آمریکا پیشتر با ارسال نامه‌ای به محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان به بهانه یافتن یک «راه حل سیاسی» برای آینده افغانستان و به نتیجه رساندن مذاکرات روند صلح، خواستار استقرار یک دولت موقت را در این کشور شده بود.

به نوشته رسانه‌ها، آمریکا این دولت موقت را تا زمانی که قانون اساسی جدید در افغانستان تدوین شده و انتخابات جدید در این کشور برگزار شود حفظ خواهد کرد.

الجزیره نیز با مخابره این خبر اعلام کرده بود که طرف‌های افغانی در مورد جزئیات خواسته آمریکا اختلافات اساسی دارند.

این طرح در هشت صفحه تدوین شده و «زلمای خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان، در سفر اخیر خود به کابل طرح مورد نظر کاخ سفید را به اطلاع «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان رسانده است.

یکی از موارد ذکر شده در این طرح آن است که با روی کار آمدن دولت موقت در افغانستان ترکیب اعضای مجلس این کشور نیز دچار تغییر شده و اعضای طالبان نیز به عضویت مجلس افغانستان درخواهند آمد در غیر اینصورت مجلس تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات، تعطیل می‌شود.

این وضعیت در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز نامه‌ای تهدید آمیز در این راستا برای اشرف غنی ارسال کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران