Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نابسامانی تامین مواد اولیه صنایع نساجی امشب ۲۴ اسفند ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور احمد مهدوی ابهری و علیمردان شیبانی نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیمردان شیبانی نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه با همتی که صورت گرفت پتروشیمی‌ها برای تولید مواد اولیه ایجاد شدند گفت: پتروشیمی ها آماده تولید عرضه مواد اولیه شدند، اما متاسفانه در اجرا درست برعکس عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث پلی استر وضعیت بحرانی است، ۶۰ درصد مصرف صنعت نساجی در ذوب ریسی ها، پلی استر است .

او اظهار کرد: باید روز به روز عرضه بیشتر شود و باید اجازه بدهند تا ماشین‌های مدرنی که در کارخانجات بر روی زمین نصب شده‌اند با حداکثر بهره وری کار کنند اما متاسفانه عرضه به صورت قطره چکانی و رو به پایین است.

شیبانی افزود: پتروشیمی تندگویان در سال ۹۸ و ده ماهه ۹۹  بدون استثنا عرضه را پایین آورده است، در صورتی که باید روند عرضه بالاتر می رفت زیرا نیاز بیشتری به عرضه داریم. اگر تند گویان به ما محصول را ندهد پس کجا عرضه می‌ کند؟ دلیل اینکه هر هفته نرخ بر مبنای ارز تعیین می شود چیست؟ مگر شما کارگر، آب ، برق و گاز را با ارز حساب می کنید که هر هفته نرخ تغییر می کند.

نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه اگر مواد اولیه نداشته باشیم و اگر لازم باشد که از خارج مواد وارد کنیم در این صورت ارز بیشتری باید از این مملکت خارج شود گفت: صنعت ما بسیار صدمه دیده است لذا کارخانجات نساجی بیش تر از ۶۰ درصد کار نمی کنند.

او با اشاره به اینکه اخیراً سلف یک ماه باب شده است خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه ابتدای امسال از کل فروش ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومانی تندگویان ۵۸۷ میلیارد تومان ناشی از رقابتی بوده که این عرضه قطره چکانی از جیب صنعتگر نساجی و از جیب مصرف‌کننده نهایی در آورده و اینکه شکم چه کسی را بزرگ کرده، نمی دانم.

شیبانی با اشاره به اینکه ما بر اساس نیاز و مجوزهایی که صادر می‌شد می گفتیم که هفته ای چه مقدار عرضه صورت بگیرد افزود: تا زمانی که این عرضه بود همه چیز عالی بود اما از زمانی که عرضه را کم کردند بلافاصله انواع و اقسام مشکلات ایجاد شد، لذا مهندسی بازار در جهت لطمه زدن است.

تمرکز پتروشیمی ها بر رفع نیاز صنایع تکمیلی است

احمد مهدوی ابهری رئیس انجمن کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به اینکه همه نگاه ما داخلی است افزود: توجه ما بر روی صنایع تکمیلی است. ما بنگاه اقتصادی هستیم و باید نگاه اقتصادی داشته باشیم و به وضعیت کشور کاملاً توجه داریم، وقتی صادرات انجام می‌دهیم سه ماه طول می‌کشد تا ارز را به کشور منتقل کنیم.

او با اشاره به اینکه ما خوراکمان را با همان ارز نیما می گیریم ادامه داد: تندگویان سالیانه ۶ درصد عرضه را بیشتر می‌کند، سال گذشته ۱۳۰ هزار تن در انبارهای تندگویان جنس ماند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نساجی مواد اولیه پتروشیمی صنایع نساجی مواد اولیه رئیس انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نساجی هلال احمر ایران

شرکت نساجی هلال احمر ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند. به مناسبت هفته هلال احمر که از تاریخ ۱۸ الی ۲۴ اردیبهشت ماه خواهد بود روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه جمعی از اصحاب رسانه از این صنایع بازدید کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077617 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال