Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از محل شرکت دخانیات سقز اظهار داشت: صنعت دخانیات به دلیل قدمت آن در سقز به عنوان هویت این منطقه محسوب و مردم به همین خاطر و اشتغال مناسب آن، دلبستگی و تعلق‌خاطر زیادی به آن دارند.

بهزاد رحیمی با اشاره به سهم کم و جایگاه نامناسب تولید سیگار در کشور عنوان کرد: مشارکت سرمایه گذار با شرکت دخانیات باعث جلوگیری از خروج ارز، کاهش قاچاق سیگار خارجی و افزایش تولید در داخل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو کمیسیون صنایع و معادن در مچلس ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ بیش از 100 نفر از جوانان این شهرستان مشغول به کار خواند شد.

وی بر آسان‌کاری مسئولان برای راه‌اندازی این پروژه دعوت کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم که در این برهه زمانی که کشور مورد تحریم است برای ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی همکاری کنیم.

تولید دو برند سیگارت دارای منوی صادرات 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران هم با اشاره به سابقه سرمایه‌گذاری این شرکت با بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد که این اقدام در سقز، تکرار تجربه موفق خواهد بود.

سیاوش افضلی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ کاری مهم‌تر از اشتغال و تولید نیست، به ویژه در مناطق مرزی کردستان و باید در این راستا همت شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی دوباره این صنعت در سقز به دلیل عزم وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، تلاش نیروهای شرکت و همت سرمایه‌گذار بومی و ترغیب مسئولان است.

افضلی عنوان کرد: در فاز اول در تابستان 1400 یا زودتر، دو برند سیگارت که دارای منوی صادرات باشد، در سقز تولید و در فاز دوم یک خط دیگر در سایز نانو راه‌اندازی می‌شود.

فراهم‌بودن کشت تنباکو در سقز 

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در آئین عقد تفاهم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دوباره دخانیات سقز، اظهار افزود: توسعه الگوی کشت برای تامین مواد اولیه و کامل کردن خط تولید، نویدبخش آینده مناسب برای توسعه اقتصادی است.

کامیل کریمیان اضافه کرد: مجموعه شهرستان برای به چرخه افتادن دوباره صنعت دخانیات از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد.

وی بیان داشت: به دلیل تخصیص آب از سد چراغ ویس، دشت‌های پایین دست سد، برای کشت و توسعه تنباکو بسیار مناسب هستند.

800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احیای مجدد کارخانه سیگار

سرمایه‌گذار این طرح هم اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در فاز نخست این طرح شامل بازسازی زیرساخت‌ها و تغییر سایز و راه‌اندازی دستگاه موجود در کارخانه سیگار سقز خواهد بود.

خالد امین‌زاده ادامه داد: در فاز دوم و سوم هم ضمن راه‌اندازی این پروژه، یک خط کامل سیگارت ساز جدید هم راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فاز نخست این پروژه 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

گفتنی است، کارخانه سیگارت سقز یکی از کارخانه‌های قدیمی در این شهرستان است که نزدیک به 200 نفر در آنجا مشغول به کار بودند.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید سیگار سقز سرمایه گذاری سرمایه گذار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد