Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:59:10 GMT

اعتراف دیرهنگام آمریکا:درگیری یمن راه حل نظامی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۷۶۹۴

اعتراف دیرهنگام آمریکا:درگیری یمن راه حل نظامی ندارد

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: بلینکن در تماس با مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، نگرانی آمریکا را از درگیری به ویژه خسارات انسانی برای مردم یمن ابراز داشت.

 وی افزود: بلینکن تاکید کرد ایالات متحده از یمن یکپارچه و باثبات و عاری از نفوذ خارجی حمایت می‌کند و هیچ راه حل نظامی برای درگیری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: وزیر خارجه تأکید کرد ایالات متحده تحت نظر تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن،  قصد دارد تا تلاش‎‌های دیپلماتیک را در کنار سازمان ملل و سایر کشورها برای پایان دادن به جنگ در یمن تقویت کند.

پرایس اضافه کرد: بلینکن همچنین حمایت ایالات متحده را از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای وفاق همه طرف‌ها ابراز داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه تمایل خود را برای همکاری نزدیک با گریفیث فرستاده ویژه و سازمان ملل متحد اعلام کرد.

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل متحد یمن ند پرایس گیر گریفیتس آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل متحد یمن وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل متحد یمن ند پرایس آنتونی بلینکن اخبار کنکور سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آن‌ها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

دیگر خبرها

  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف